• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej dwóch nowych buspasów we Wrzeszczu

Maciej Korolczuk
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim. Urzędnicy chcą dobudować trzeci pas na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych i przeznaczyć je tylko autobusom miejskim.

Za rok ma być gotowy projekt dwóch nowych buspasów. Pierwszy powstanie na ul. Słowackiego od końca lasu do ronda de La Salle, drugi na al. Żołnierzy Wyklętych od ul. Chrzanowskiego do Niedźwiednika. Prace, które ruszą najwcześniej w 2021 roku, wiązać się będą z przebudową i poszerzeniem obu jezdni.



Buspasów w Trójmieście jest:

O planach wytyczenia nowych buspasów we Wrzeszczu pisaliśmy już w 2017 r. Mają one powstać na odcinku od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza oraz od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem).

DRMG w ciągu najbliższych dni ogłosi przetarg na wykonanie projektów. Dokumentacja ma powstać do końca listopada 2020 roku, co oznacza, że ewentualny przetarg na prace budowlane mógłby zostać ogłoszony na przełomie 2020 i 2021 roku, a same prace mogłyby zostać przeprowadzone w pierwszej połowie 2021 roku.

  • Planowany buspas na Słowackiego.
  • Trzeci pas powstanie także na al. Żołnierzy Wyklętych między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem.

- W obu przypadkach wytyczenie buspasów wiąże się z ingerencją w obecny układ drogowy - przyznaje Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - O ile w przypadku ul. Słowackiego budowa oznacza w zasadzie zwężenie obecnych dwóch pasów z 3,5 m do 3 metrów i dobudowanie po prawej stronie szerokiego na 2 metry odcinka jezdni, o tyle w przypadku odcinka między Wrzeszczem a Niedźwiednikiem nowa droga powstanie zarówno kosztem prawego, jak i lewego pobocza. To oznacza przeniesienie w nieco inne miejsca latarni, barierek czy ekranów akustycznych. Takich punktów będzie w sumie kilkadziesiąt. Nie wiemy za to, jakie kolizje czekają nas w uzbrojeniu podziemnym, dlatego trudno oszacować koszt całej inwestycji. Na ul. Słowackiego "niespodzianek" będzie z pewnością mniej, liczymy że sama budowa 800-metrowego odcinka będzie kosztować ok. 1 mln zł.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej przyspieszą na tych odcinkach o ok. cztery minuty w przypadku Słowackiego i ok. sześć minut na al. Żołnierzy Wyklętych.

Łącznie w Gdańsku funkcjonuje obecnie 12 buspasów. W roku 2018 r. pas zarezerwowany dla autobusów został udostępniony na Podwalu Grodzkim. W 2019 roku powstały dwa buspasy: na ul. Schuberta i na Trakcie św. Wojciecha.

Opinie (250) 2 zablokowane

  • Przy planowanej cenie biletu nawet srednio oszczednym samochodem wychodzi taniej (7)

    • 27 16

    • Spoko synek (1)

      Jak wprowadzą SPP we Wrzezczu to nie będzie się opłacało

      • 4 5

      • Mi będzie.

        • 2 0

    • Chyba jak auto po tacie dostałeś

      • 4 2

    • (2)

      jak ty to liczysz, mi wychodzi ~1zł za kilometr jak bym nie liczył

      • 1 1

      • (1)

        5zl za 1l on *6l/100 km =koszt paliwa na 100 km =30zl.
        Dodaj do tego OC =700 zł na rok i załóż że robisz rocznie 30000 km.
        Naprawy własnoręcznie realizowane 1000 zł / rok
        Czyli kosz 100 km samochodem to z OC, naprawami i paliwem to około 36zl czyli 0,36 zl/1km.
        Moja dziewczyna wydaje więcej na kartę miejska niż ja na paliwo jeżdżąc codziennie.
        Wmowili Wam że tramwajem taniej...

        • 7 2

        • Brakuje kosztu zakupu auta/lub raty kredytu. Chyba, że autko było sprezentowane. Kosztów parkowania. Amortyzacji. Myjesz i sprzątasz to auto czasem?

          • 1 1

    • Ale trujesz ludzie, Januszu. A zdrowie nie ma ceny.

      • 0 0

  • Dobrze ze na slowackiego dobudowują pas (1)

    • 3 1

    • Mogliby dobudować bez zwężania już istniejących.

      • 0 0

  • A na Wałach Piastowskich ludzie sobie nic nie robią z buspas. (3)

    Zapraszam policję. Mogłaby nastukać sporo kasy na "kierowcach" blokujących autobusy.

    • 13 6

    • (2)

      ten buspas ma taki sam sens jak miał ten na Dmowskiego - jest równocześnie pasem do skrętu, więc samochody muszą tam jeździć. Jak zamkniesz tę mozliwość to autobusy będą stać już od pętli.

      • 3 3

      • Ale ten buspas ma sens. Autobusy podjeżdżają w szczycie pod dworzec główny co minutę (1)

        Przenoszą wielokrotnie więcej ludzi niż ten śmierdzący korek. A prawoskręt - cóż, droga serwisowa przy dworcu to jest poroniony pomysł, ale jak widać nasze władze postanowiły go utrwalić

        • 3 3

        • Chodzi o prawoskręt przy Zieleniaku

          • 0 0

  • buspas Nowa Bulońska (2)

    To niech się już szykują na kolejny bus pas na (Nowej) Bulońskiej. Szkoda, że nikt na to nie wpadł na etapie projektowania, bo można to było uwzględnić również na Nowej Wołkowyskiej. Przecież ta ulica+Myśliwska już stoją, a będzie gorzej po otwarciu nowej Alei.

    • 11 0

    • (1)

      Zalać tory betonem na nowej Bulońskiej (Adamowicza) i oprócz tramwajów jechałyby autobusy, które mogłyby mieć inne trasy niż 'sztywny' tramwaj.

      • 5 0

      • I straż pożarna miałaby bezproblemowy dojazd z okolicznej jednostki. Ale nasi geniusze na to nie wpadną.

        • 4 0

  • Jaki sens buspasa do Potokowej skoro korki sięgają Partyzantów?

    Chyba że to taki sprytny plan. Zrobimy buspasy za unijną kasę, a po kilku latach: przykro nam, nie sprawdziły się, więc je likwidujemy.

    • 11 5

  • to powinny być Kaszubiapas a nie buspasy!

    to nie autobusy generują korki, a przyjezdni z Kaszub
    rano gka, gks, gwe... jadą do pracuni w Trójmieście a po południu wracają...
    do dla nich powinny powstać dodatkowe pasy i po korkach!

    • 8 10

  • Może się mylę ? (1)

    "Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa"?

    • 1 7

    • Nie

      • 2 0

  • Super (2)

    Słowackiego poeinna być w ogóle zamknięta dla ludzi z Banina i okolicznych wiosek.

    Oni mają PKM na dojeżdżanie do Wrzeszcza.

    • 15 12

    • jak będzie 10 razy tyle składów to można zacząć taka dyskusję

      • 4 0

    • a w Baninie to kto, przepraszam, mieszka?

      Przecież Banino to w większości mieszkańcy Gdańska, co uciekli z małych mieszkań na dolnym tarasie, bo mieli dość życia w hałasie. Czy dobrze zrobili nie mnie oceniać, tu każdy sam decyduje.

      • 3 1

  • (2)

    Stara Słowaka wróci do łask jak zrobią na ŻW buspas... myślenie urzędników...

    • 8 1

    • światła są tak ustawione

      że nie wróci

      • 1 0

    • stary slowak zrobic jednokierunkowa a w druga strone bus pas :)

      • 2 0

  • Świetna decyzja. (4)

    Przydałby się jeszcze buspas na grunwaldzkiej od Abrahama do GB i na Dmowskiego. Brawo Gdansk.

    • 6 10

    • ale tam jadą 2 autobusy na godzinę (2)

      122 i 199 - więc po co buspas?
      a i tak przed GB jadą środkowym pasem

      • 8 0

      • Bo nigdy nie przyjeżdżają o czasie.

        • 3 3

      • 199 jedzie raz na 15/ 20 min.

        W godzinach szczytu jest potrzeba wywiezienia 30k pracowników i studentów z Oliwy. Gdyby był buspas możnaby zwiększyć częstotliwość tych linii, bo zamiast stać w korku woziłyby ludzi

        • 2 0

    • na Dmowskiego już był i się nie sprawdzał za krótka ulica i za dużo wjazdów, tak samo zresztą jak teraz ten na Wałach Piastowskich. A na Grunwaldzkiej jak zrobisz taki buspas to może autobus przejedzie nim 5 min ale zanim do niego dotrze to straci ze 30 min.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane