• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • w tym miejscu przejscie dla kogo ????

    wyciągnijcie zdjęcia z lat 60 XX w będziecie wiedzieć gdzie sa potrzebne przejścia ,na pewno nie tu

    • 13 4

  • (2)

    Ruch powinien iść tunelem od zieleniaka do Huciska, wtedy nawet park można zbudować w miejscu starej drogi. Zagrożenie będzie małe (tylko, ze trzeba tak usprawnić skrzyżowania, aby w tunelu nie było korków)

    • 11 2

    • A radunia płynąc wiaduktem (1)

      Ludzie pod Huciskiem płynie rzeka jaki tunel dla samochodów

      • 0 1

      • no problem

        • 0 0

  • (2)

    Piramidalna głupota, to "zamuruje" ruch kołowy w centrum. Postoimy, pokopcimy, podniesiemy poziom zanieczyszczeń powietrza i bęfzie fajnie. Jeszcze tylko zlikwidować estakadę przy Okopowej, a jadąc ( wracając) do pracy stracimy kolejną godzinę! Czy w Ratuszu ktoś myśli o konsekwencjach takich głupot?!

    • 22 8

    • Sami zamurowaliscie centrum wjeżdżając tam masowo.

      Teraz wielkie zdziwienie, że ludzie korzystają z tego miejsca inaczej ni samochodem

      • 5 4

    • Nie jedz tamtendy i bedzie git. Nie bedziesz stal i smrodzil

      • 2 3

  • Dworzec piękny, ale okolice dworca to wstyd dla takiego miasta

    Ludzie wychodzą z zabytkowego budynku prosto na jakąś biedadrogę serwisową, w którą wciśnięta jest jeszcze rozjeżdżana przez kierowców droga rowerowa. Potem jakiś cienki pasek - imitacja placu dworcowego i autostrada. Dobrze, że chociaż buspasy są. Teraz robimy wieloletni remont. Zamiast zrobić to porządnie i albo to Podwale zakopać, albo chociaż zlikwidować tę serwisówkę i zrobić miejsca do parkowania kawełek dalej, przy hotelu Centrum, to utrwalamy aktualny, nieefektywny układ. A że tego przejścia nie ma jeszcze w 2019 roku to już w ogóle śmiech.

    • 10 7

  • Co za ddebil to wymyślił (1)

    Pajace po kiego Hhhh tunele były budowane... Pod powiem aby ruch w mieście był nie kolizyjny... teraz geniusze od przejść weźmiecie na klatę to że poczesci jesteście odpowiedzialni za przyszłe wypadki z udziałem pieszych. Nie zmienia się dobrych rzeczy

    • 19 5

    • Tunele sa swietne

      Przeniesmy sie wszyscy pod ziemie, a na powierzchni wyburzmy budynki i wszystko inne i zrobmy jedna wielka jezdnie we wszystkich kierunkach!

      • 2 1

  • To nie są dobre wiadomości dla gdańszczan.

    Szaleństwo po jednej krówce?

    • 17 4

  • Proponuję więc wielki tunel dla aut...

    Przez całe centrum Gdańska...

    • 7 0

  • Parkingi ????!!! (3)

    A gdzie mają wysiadać podróżni przywożeni na oba te dworce, Jak na razie nie mamy latających taksówek.!!!

    • 8 1

    • Przy PKS masz duży parking

      A jak nie ma parkingu to się tramwajem jedzie.

      • 4 3

    • przy więzieniu, teren wolny ogrodzony , PKS brak parkingu ,PKP od Południa zakaz wjazdu,

      • 1 0

    • Jest parking przy dworcu. Wystarczy zapłacić cebulaku.

      • 0 4

  • super !

    nareszcie coś z myślą o zwykłych ludziach ! tunele dla kretów !

    • 4 12

  • Dzbany rządzą Gdańskiem?

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane