• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • No nareszcie (1)

    To przejscie dopiero połączy ulice Heveliusza z dworcem

    • 3 5

    • I z cmentarzem

      Na Łostowicach

      • 2 1

  • Lokalizacja tego przejścia dla pieszych jest bzdurna

    Przejście powinno być przed dworcem, łączyć plac przed dworcem z ulicą Heweliusza - tak jak było w projekcie obywatelskim

    • 5 6

  • Jeszcze na obwodnicy parę zróbcie

    • 9 1

  • Ale ktoś podpuszcza panią prezydent

    Drugiej kadencji raczej nie będzie

    • 10 2

  • Absurd

    Niedługo wpadną na pomysł i wysypią piasek na środku jezdni a na nim leżaczki - tak jak na Dolnym Mieście i będzie kuweta dla okolicznych kotów i innych wszelakich zwierząt.

    • 13 0

  • Gorzej byc nie moze

    Żenada z tym przejściem

    • 9 3

  • Ale skowyt, kult samochodu (2)

    Utwierdza mnie to w przekonaniu, ze wiekszosc ludzi to do wyboru: idioci, egoisci, ignoranci. Nie dopuszczacie refleksji aby zostawic samochod, nie jezdzic przez centrum? Mozna mowic wiele zlego o komunikacji, ale akurat Wrzeszcz i Gdansk Glowny to najlepiej skomunikowane miejsca, do wyboru tramwaje, skm, autobusy. Kilkanascie numerow linii na przystankach.. ale i tak banda kretynow bedzie tamtendy jezdzic samochodem chocby poruszali sie wolniej niz pieszy, krazyc po okolicy kilkanascie minut szukajac darmowego miejsca parkingowego, finalnie rozjezdzajac jakis trawnik na tylach podworka i isc kolejny kwadrans do celu, bo blizej zaparkowac sie nie dalo. Codziennie mijam ten sam toczacy sie korek, zapakowany tymi samymi ludzmi, ktorzy bezrefleksyjnie sie w niego pakuja i psiocza. Chca wiecej infrastruktry, nowych drog, zielonej fali, darmowych parkingow zamiast zieleni..blednego kola ktore jeszcze zwiekszy ilosc samochodow i korkow. W wiekszosci samochodow 1 osoba.. ile z nich na prawde musi jechac samochdem, nie wiem, pewnie kazdy bedzie twierdzil ze musi. Ale jestem pewien ze wiekszosc jest w stanie tak zorganizowac zycie aby nie jezdzic samochodem przez centrum.

    • 8 17

    • (1)

      swoją miarą oceniasz potrzeby innych?
      I Ty nazywasz ich i**otami ...

      • 3 3

      • Dziwna to potrzeba stania w korku..

        • 1 3

  • a te wydłużone przystanki?

    ciasno pełno ludzi i bieganie z przodu do tyłu bo podjechał drugi tramwaj. Rewelacja. Wiele lat tam się przesiadałem z Oruni do Wrzeszcza ale nigdy więcej komunikacją nie pojadę do pracy jak nie będą miał bezpośredniego połączenia .

    • 11 0

  • Pasy (1)

    Proponuję zrobić pasy na całej długości od Żaka do zieleniaka bo dlaczego tylko koło dworca . Co za i**otyzm. Jest tunel i do widzenia. Zaraz będą narzekać że światło za krótko świeci i pani lat 80 o kulach nie zdążyła przejść na drugą stronę.A korki są i będą co za różnica. Super gratuluję pomysłu.

    • 11 2

    • No właśnie, jest tunel za 1/3 budżetu Gdańska, na który zrzucili się wszyscy mieszkańcy (opłaty z paliw nie dotyczą dróg gminnych), więc won autem i tam sobie korkuj, a nie centrum miasta.

      • 1 0

  • tunel

    nie wystarczy?

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane