- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku
W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.
Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.
Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:
- budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
- wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
- budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
- budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
- korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
- budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
- budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.
- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.
Miejsca
Opinie (244) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-19 08:27
lepiej by bylo jakby zrobili tunel
- 3 1
-
2019-09-19 09:46
Zenada gdanska (1)
Wstyd,że młodzi nie mają szacunku i empatii dla seniorów już w fazie projektowania miasta i przestrzeni,to ubeckie zachowanie musi się skończyć
- 4 3
-
2019-09-19 10:24
Przecież są windy w tunelu
- 3 0
-
2019-09-19 10:39
Nie wiem jak to opisać - ale to jakaś pomyłka delikatnie mówiąc. (1)
Może powiedzmy sobie w prost i bez ogródek, że nie chodzi tu o zadne interesy mieszkańców a właśnie o "budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów..." tak jak na Podwalu Przedmiejskim chodzi tylko i wyłącznie o interes deweloperów i kumpli królika...
jprd budowa przejść naziemnych, gdy obok jest podziemne - przecież to jest chore. O tym jak działają te pomysły UM najlepiej świadczy to co się dzieje na Podwalu Przedmiejskim od otworzenia przejść naziemnych wzdłuż Chmielnej (20 m dalej podziemne....) - gdzie korki teraz zaczynają się już przy Głębokiej czasami....- 8 4
-
2019-09-19 11:08
Jestes w bledzie
To przy podpisywaniu zgody na hotel powinno być zagwarantowane dla mieszkańcówprzejscie ale strefa prestiżu to Stare fotografie nie rozum
- 0 0
-
2019-09-19 11:16
A czy za podobne pieniądze , nie byłoby prościej i skuteczniej wynieść rucch samochodów na wysokość piętra i tym sposobem "uwolnić" okolice dworca od największego ruchu? To wygląda pozornie bardzo futurystycznie ale jak się zastanowić to chyba byłoby najprostsze rozwiązanie?
- 1 0
-
2019-09-19 11:31
i**otctttwwo
Tylko totalny oszołom mógł to wymyśleć.
- 5 2
-
2019-09-19 11:45
Fajnie (1)
Nareszcie teren przy dworcu nie będzie oddzielony autostradą od miasta. Nienawidzę łazić tam schodami i współczuję starszym osobom, które tam muszą przejść..
- 3 8
-
2019-09-19 13:02
Autostradą???
To raczej droga dla furmanek.
- 1 1
-
2019-09-19 12:32
Ustawowo zrobić co 100 m przejście dla pieszych .
- 2 1
-
2019-09-19 12:58
A kiedy przejście w Gdyni przez ulicę Jana z Kolna na wysokości hali targowej
- 1 1
-
2019-09-19 13:17
Schody ruchome
Czy to nie byłoby rozwiązaniem dla wszystkich?
- 3 2
-
2019-09-19 14:41
Jeden nieboszczyk tygodniowo więcej, spieszący się na pociąg, tramwaj, autobus
i ruch tramwajów wstrzymany,
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.