• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • lepiej by bylo jakby zrobili tunel

    • 3 1

  • Zenada gdanska (1)

    Wstyd,że młodzi nie mają szacunku i empatii dla seniorów już w fazie projektowania miasta i przestrzeni,to ubeckie zachowanie musi się skończyć

    • 4 3

    • Przecież są windy w tunelu

      • 3 0

  • Nie wiem jak to opisać - ale to jakaś pomyłka delikatnie mówiąc. (1)

    Może powiedzmy sobie w prost i bez ogródek, że nie chodzi tu o zadne interesy mieszkańców a właśnie o "budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów..." tak jak na Podwalu Przedmiejskim chodzi tylko i wyłącznie o interes deweloperów i kumpli królika...

    jprd budowa przejść naziemnych, gdy obok jest podziemne - przecież to jest chore. O tym jak działają te pomysły UM najlepiej świadczy to co się dzieje na Podwalu Przedmiejskim od otworzenia przejść naziemnych wzdłuż Chmielnej (20 m dalej podziemne....) - gdzie korki teraz zaczynają się już przy Głębokiej czasami....

    • 8 4

    • Jestes w bledzie

      To przy podpisywaniu zgody na hotel powinno być zagwarantowane dla mieszkańcówprzejscie ale strefa prestiżu to Stare fotografie nie rozum

      • 0 0

  • A czy za podobne pieniądze , nie byłoby prościej i skuteczniej wynieść rucch samochodów na wysokość piętra i tym sposobem "uwolnić" okolice dworca od największego ruchu? To wygląda pozornie bardzo futurystycznie ale jak się zastanowić to chyba byłoby najprostsze rozwiązanie?

    • 1 0

  • i**otctttwwo

    Tylko totalny oszołom mógł to wymyśleć.

    • 5 2

  • Fajnie (1)

    Nareszcie teren przy dworcu nie będzie oddzielony autostradą od miasta. Nienawidzę łazić tam schodami i współczuję starszym osobom, które tam muszą przejść..

    • 3 8

    • Autostradą???

      To raczej droga dla furmanek.

      • 1 1

  • Ustawowo zrobić co 100 m przejście dla pieszych .

    • 2 1

  • A kiedy przejście w Gdyni przez ulicę Jana z Kolna na wysokości hali targowej

    • 1 1

  • Schody ruchome

    Czy to nie byłoby rozwiązaniem dla wszystkich?

    • 3 2

  • Jeden nieboszczyk tygodniowo więcej, spieszący się na pociąg, tramwaj, autobus

    i ruch tramwajów wstrzymany,

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane