• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliżej powstania przejścia naziemnego przy dworcu w Gdańsku

Szymon Zięba
18 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października. Według planów, prace nad projektem dotyczącym rozbudowy węzła integracyjnego Gdańsk Główny potrwać mają siedem miesięcy. Oferty otwarte zostaną 17 października.

W połowie przyszłego roku gotowy będzie projekt węzła przesiadkowego, który powstanie przy dworcu Gdańsk Główny. Jednym z najważniejszych elementów będzie przejście naziemne przez Podwale Grodzkie, które pozwoli dostać się m.in. na przystanki tramwajowe. Prace powinny zostać zsynchronizowane z rozpoczętą niedawno przebudową gmachu dworca, która potrwa do końca 2021 roku.



W lipcu pisaliśmy, że w Gdańsku planowanych jest 17 nowych przejść dla pieszych. Z kolei tydzień temu informowaliśmy, że w przyszłym roku ruszy budowa przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej.

Urzędnicy idą za ciosem i ogłaszają kolejne przetargi. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska szuka wykonawcy projektu węzła przesiadkowego w rejonie dworca PKP w Gdańsku. Jego głównym elementem ma być przejście naziemne między dworcem a Krewetką. Oferty można składać do 17 października. Zwycięska firma będzie miała siedem miesięcy na uporanie się z tym zadaniem.

Koncepcja prac przy dworcu głównym obejmuje:


  • budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry,
  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej (która zostanie zintegrowana z istniejącą już sygnalizacją na skrzyżowaniu z ul. Nowe Podwale Grodzkie) na nowym przejściu dla pieszych,
  • wydłużenie istniejących peronów tramwajowych o 25 m, w celu uzyskania peronów o długości krawędzi peronowej 120 metrów - dla każdego kierunku,
  • budowę wiat na peronach tramwajowych (o długości około 150 metrów),
  • budowę wiat na peronach autobusowych (o długości 160 metrów),
  • korektę istniejącej już ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów od strony budynku dworca poprzez "wyprostowanie" (czyli likwidację tzw. szykany) przejazdu przez jezdnię dojazdową,
  • budowę pięciu miejsc postojowych "Kiss & Ride" o wymiarach 2,5 m na 5 m, czterech miejsc dla taksówek o wymiarach 2,5 m na 5 m oraz miejsca dla niepełnosprawnych o wymiarach 3,6 m na 6 m w drodze dojazdowej o szerokości jezdni manewrowej 3 m (jezdnia od strony hotelu Scandic),
  • budowę dwustronnych tablic informacji pasażerskiej (siedem sztuk).

Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku



Przy założeniu, że prace nad projektem przebiegać będą sprawnie, właściwe roboty mogłyby rozpocząć się w drugiej połowie 2020 roku. Oczywiście pod warunkiem, że miasto zabezpieczy odpowiednie środki na ten cel.

  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
  • 9 września wykonawca remontu budynku dworca Gdańsk Główny przejął plac budowy. Rozpoczęła się warta 100 mln zł modernizacja, która ma przywrócić dawny wygląd gmachu. Prace potrwają do końca 2021 roku.
To ważne z punktu widzenia ewentualnych utrudnień. Kolejarze zapowiadali bowiem, że niedawno rozpoczęty remont dworca głównego potrwa do końca 2021 roku. Warto więc zsynchronizować obie inwestycje.

- W tej chwili trudno powiedzieć, czy uda nam się przeprowadzić i zakończyć prace przy dworcu głównym równocześnie z działaniami PKP, dołożymy jednak wszelkich starań, by nie rozciągać rozbudowy w czasie - zapewnia Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej, który jest koordynatorem inwestycji.

Miejsca

Opinie (244) ponad 10 zablokowanych

  • coś na wzór

    kładki przy peronie Gdańsk Stocznia.

    • 4 0

  • A kiedy przejście naziemne na dworcu głównym pomiędzy peronami

    A co jaki iść to na całość i wysadzić w powietrze przejścia podziemne i nie zasypywać dziur to na pewno samochody nie przejadą

    • 5 1

  • Wieczny odpoczynek racz im dać Panie

    Tym, którzy zginą na tym przejściu potrąceni przez samochody

    • 8 8

  • Lokalna władza jest gorsza od kumuny (1)

    Komuna budowała bezpieczne tunele, obecna miejscowa władza tworzy niebezpieczne przejścia naziemne

    • 12 10

    • tym tokiem myslenia to tworzy tez ulice, chodniki, place stadiony, ktore bywaja niebezpieczne..

      rozczulająca jest ta troska wylewająca sie z tego forum, nagle przejscie naziemne ze swiatlami jawi sie co najmniej tak niebezpiecznie jak spotkanie z tygrysem, strach w ogole sie zblizyc

      • 1 0

  • Obietnica

    A co z dawno już obiecanym przejściem naziemnym na Żabim Kruku? Niecierpliwie czekamy!

    • 6 7

  • Pogięło was z tym uszczęśliwianiem ludzi na siłę? Zrobić porządek w tunelu, dołożyć ewentualnie schody ruchome -będzie bezpieczniej. Że samochodziarzom gorzej? A ty pojedziesz tramwajem powietrznym, który będzie fruwał nad ulicą? Będziesz czekał dwa razy dłużej

    • 12 5

  • Tylko hulajnogi (1)

    Proponuję

    • 5 1

    • Dziś odbieram:)

      • 0 0

  • Proponuję przejście naziemne przez lotnisko

    Na pewno wielu mieszkańców działek koło lotniska pracuje w firmach po drugiej stronie, np. w Intelu. Łatwiej im będzie przechodzić przez lotnisko. Mniej zanieczyszczenia spalinami (przestaną jeździć samochodami), a samoloty przecież mogą się zatrzymać przed pasami.
    ;-)

    • 12 5

  • Ucywilizowac ?

    Wiem, ze to herezja ale moze w tunelu od strony hotelu i przy wyjsciach na przystanki zamontowac ruchome schody ? Jest to od lat standard na Zachodzie i nie tylko w obrebie dworcow glownych.

    • 6 1

  • Kolejny bezmyślny krok władz Gdańska w celu uprzykrzenia zycia kierowcom. (3)

    • 9 5

    • (1)

      centrum miasta to nie jest miejsce dla ruchu samochodów.

      • 5 4

      • Dlaczego centrum miasta nie jest miejscem dla ruchu samochodów?

        • 1 0

    • Kierowcom autobusów i motorniczym też.

      Nie mówiąc już o pasażerach

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane