• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliźniacze logo Pomorza

Katarzyna Włodkowska
12 lipca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą... Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą...
... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego. ... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego.
Miało być nowoczesne i stylowe. Tymczasem logo Pomorza bardzo przypomina już istniejące, które należy do ogólnopolskiej firmy doradczej

- Jestem zdumiony - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Zwycięski projekt konsultowaliśmy z profesorami Akademii Sztuk Pięknych.

Pomorze ma nowe logo od dwóch tygodni. Zostało wybrane spośród 243 projektów. To "ludzik" stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki. Trafi na foldery reklamowe, kubki, długopisy, mapy, plakaty czy turystyczne tablice informacyjne. Ma promować województwo w kraju i zagranicą.

Autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za wygraną dostał cztery tysiące złotych. Tymczasem logo firmy "emFinanse Doradcy Finansowi", które ma oddziały m.in. w Gdyni i Łodzi, składa się z dwóch podobnych do pomorskiego "ludzików". Projekt powstał dwa lata temu w gdyńskiej pracowni "Czarny Tulipan".

- To prawda, są podobne - przyznaje Wojciech Janicki. - Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy. Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.

Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse: - Jesteśmy zaskoczeni. Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu. To raczej urząd powinien się zastanowić, czy chce mieć logo podobne do komercyjnej firmy działającej na terenie całego kraju. W końcu zorganizowali konkurs, by stworzyć unikatowy wizerunek.

Marszałek Jan Kozłowski się tym nie martwi: - Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie. Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny. W większości wykorzystywano te same motywy: żaglówki, morze, mewy, kontury województwa. Ten się wyróżniał. Gdybym miał decydować jeszcze raz, wybrałbym "ludzika".
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • no i super

    proponuje nowe haslo:
    "Pomorskie - najwieksze kempingi polskie!"
    To jakos sie trzyma kupy z tym ludzikiem o czym juz wczesniej pisalem

    • 0 0

  • jak chcesz zobaczyć Be Polske bierz kurs na POmorskie...

    • 0 0

  • Jeszcze lepiej

    To logo jest dobre bo sprawdzone i wypromowane przez innych

    Dobijają mnie LOGA, których autor musi potem tłumaczyć co dany element przedstawia

    • 0 0

  • nazbyt polityczne

    w swojej "tworczosci" od tego sie odcinam - choc rym ciekawy:D

    Co to namiot?
    Co to morze?
    To Pomorskie!
    O moj Boze!

    • 0 0

  • ;

    co ta stwor do cholery?
    Toz to ludzik na FOLDERY!
    i wszystko jasne.

    • 0 0

  • proste, trafne, nic dodac...:D:D

    • 0 0

  • co ja słyszę - logo bliźniacze?
    słonko ludzik i namiot?
    szkoda, że jeszcze nie kwacze

    • 0 0

  • Co za potwor?
    jak sie zowie
    pol to namiot
    a pol czlowiek

    • 0 0

  • jeszcze raz
    jestem z miasta ....:-) o jeden enter za wiele:-)

    na logo
    pomorskie logo
    ty logo pomorskie
    biedneś ty logo
    bo promujesz wioske

    • 0 0

  • zrobili se nowe logo
    bo wiecej nie mogą

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane