- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (243 opinie)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (158 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (324 opinie)
- 4 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (15 opinii)
- 5 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (66 opinii)
- 6 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (869 opinii)
- Jestem zdumiony - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Zwycięski projekt konsultowaliśmy z profesorami Akademii Sztuk Pięknych.
Pomorze ma nowe logo od dwóch tygodni. Zostało wybrane spośród 243 projektów. To "ludzik" stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki. Trafi na foldery reklamowe, kubki, długopisy, mapy, plakaty czy turystyczne tablice informacyjne. Ma promować województwo w kraju i zagranicą.
Autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za wygraną dostał cztery tysiące złotych. Tymczasem logo firmy "emFinanse Doradcy Finansowi", które ma oddziały m.in. w Gdyni i Łodzi, składa się z dwóch podobnych do pomorskiego "ludzików". Projekt powstał dwa lata temu w gdyńskiej pracowni "Czarny Tulipan".
- To prawda, są podobne - przyznaje Wojciech Janicki. - Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy. Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.
Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse: - Jesteśmy zaskoczeni. Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu. To raczej urząd powinien się zastanowić, czy chce mieć logo podobne do komercyjnej firmy działającej na terenie całego kraju. W końcu zorganizowali konkurs, by stworzyć unikatowy wizerunek.
Marszałek Jan Kozłowski się tym nie martwi: - Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie. Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny. W większości wykorzystywano te same motywy: żaglówki, morze, mewy, kontury województwa. Ten się wyróżniał. Gdybym miał decydować jeszcze raz, wybrałbym "ludzika".
Opinie (67) 7 zablokowanych
-
2007-07-12 11:43
pomorzanka
To że Ci się podoba można zrozumieć, ale to że nie widzisz podobieństwa wymaga konsultacji u lekarza
- 0 0
-
2007-07-12 11:46
Ktoś dał ciała
Marszałek Jan Kozłowski - Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny.
Wojciech Janicki - Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.
Gdzie, więc jest ta oryginalność, a podono oceniali to fachowcy, którzy powinni znać temat- 0 0
-
2007-07-12 12:04
6 wieków temu rajcy nie mieli takich problemów
gdańska koga
to jest to- 0 0
-
2007-07-12 12:05
http://dziedzictwo.polska.pl/gal/210/17/108/med.jpg
- 0 0
-
2007-07-12 12:41
jpg
Autor wzoru pieczęci (kogi) nie startował w konkursie z
nagrodą 20 tys. tylko robił tak, żeby było dobrze- 0 0
-
2007-07-12 13:11
dziwie sie, że logo jest takie bezpłciowe
należało odwołać się właśnie do 1000-letniej historii
słoneczko fale i ludzika to można podpiąć po każdą wioche nadmorską....
pisałem wcześniej
dla mnie jest to znak "pola namiotowego", brakuje tylko napisu - pole namiotowe 500 metrów- 0 0
-
2007-07-12 14:08
jak nic to pole namiotowe :))
ale moglo byc gorzej - widzieliscie logo "zakochaj sie w warszawie"? ;)
a ludzikowi niech odkreca lapki w druga strone i bedziemy udawac, ze oba loga nie sa podobne do siebie.- 0 0
-
2007-07-12 14:32
z kolei takie ludziki jak u tych "finansistów" ma od 1984 roku MONAR
jak widać stylizowane ludziki są elementem prawie każdego loga...- 0 0
-
2007-07-12 14:34
żeby nie było, że łżę:-)
http://www.monar.pl/images/monar_logo.gif- 0 0
-
2007-07-12 14:56
OMG, Gdansk miastem slonecznych narkomantow z pol namiotowych...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.