• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bliźniacze logo Pomorza

Katarzyna Włodkowska
12 lipca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą... Ludzik reklamujący ogólnopolską firmę doradczą...
... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego. ... jest łudząco podobny do niedawnego zwycięzcy na logo województwa pomorskiego.
Miało być nowoczesne i stylowe. Tymczasem logo Pomorza bardzo przypomina już istniejące, które należy do ogólnopolskiej firmy doradczej

- Jestem zdumiony - mówi Jan Kozłowski, marszałek województwa pomorskiego. - Zwycięski projekt konsultowaliśmy z profesorami Akademii Sztuk Pięknych.

Pomorze ma nowe logo od dwóch tygodni. Zostało wybrane spośród 243 projektów. To "ludzik" stworzony z trzech elementów: słońca, błękitnej fali i czerwonej strzałki. Trafi na foldery reklamowe, kubki, długopisy, mapy, plakaty czy turystyczne tablice informacyjne. Ma promować województwo w kraju i zagranicą.

Autorem jest Wojciech Janicki, wykładowca w Pracowni Projektowania Znaku i Typografii poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Za wygraną dostał cztery tysiące złotych. Tymczasem logo firmy "emFinanse Doradcy Finansowi", które ma oddziały m.in. w Gdyni i Łodzi, składa się z dwóch podobnych do pomorskiego "ludzików". Projekt powstał dwa lata temu w gdyńskiej pracowni "Czarny Tulipan".

- To prawda, są podobne - przyznaje Wojciech Janicki. - Zapewniam jednak, że nigdy wcześniej nie widziałem tej pracy na oczy. Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.

Joanna Berlińska, rzecznik prasowy emFinanse: - Jesteśmy zaskoczeni. Musimy przemyśleć sprawę. Urząd Marszałkowski nie jest naszą konkurencją, zatem walka przed sądem o prawa autorskie, których jesteśmy właścicielem, nie ma chyba sensu. To raczej urząd powinien się zastanowić, czy chce mieć logo podobne do komercyjnej firmy działającej na terenie całego kraju. W końcu zorganizowali konkurs, by stworzyć unikatowy wizerunek.

Marszałek Jan Kozłowski się tym nie martwi: - Jeśli nikt nie zakwestionuje autentyczności, logotyp pozostanie. Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny. W większości wykorzystywano te same motywy: żaglówki, morze, mewy, kontury województwa. Ten się wyróżniał. Gdybym miał decydować jeszcze raz, wybrałbym "ludzika".
Gazeta WyborczaKatarzyna Włodkowska

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • pomorzanka

    To że Ci się podoba można zrozumieć, ale to że nie widzisz podobieństwa wymaga konsultacji u lekarza

    • 0 0

  • Ktoś dał ciała

    Marszałek Jan Kozłowski - Wybraliśmy projekt, który był najbardziej oryginalny.

    Wojciech Janicki - Motyw ludzika jest wykorzystywany w wielu projektach, stąd podobieństwo.

    Gdzie, więc jest ta oryginalność, a podono oceniali to fachowcy, którzy powinni znać temat

    • 0 0

  • 6 wieków temu rajcy nie mieli takich problemów
    gdańska koga
    to jest to

    • 0 0

  • http://dziedzictwo.polska.pl/gal/210/17/108/med.jpg

    • 0 0

  • jpg

    Autor wzoru pieczęci (kogi) nie startował w konkursie z
    nagrodą 20 tys. tylko robił tak, żeby było dobrze

    • 0 0

  • dziwie sie, że logo jest takie bezpłciowe
    należało odwołać się właśnie do 1000-letniej historii
    słoneczko fale i ludzika to można podpiąć po każdą wioche nadmorską....
    pisałem wcześniej
    dla mnie jest to znak "pola namiotowego", brakuje tylko napisu - pole namiotowe 500 metrów

    • 0 0

  • jak nic to pole namiotowe :))
    ale moglo byc gorzej - widzieliscie logo "zakochaj sie w warszawie"? ;)

    a ludzikowi niech odkreca lapki w druga strone i bedziemy udawac, ze oba loga nie sa podobne do siebie.

    • 0 0

  • z kolei takie ludziki jak u tych "finansistów" ma od 1984 roku MONAR
    jak widać stylizowane ludziki są elementem prawie każdego loga...

    • 0 0

  • żeby nie było, że łżę:-)
    http://www.monar.pl/images/monar_logo.gif

    • 0 0

  • OMG, Gdansk miastem slonecznych narkomantow z pol namiotowych...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane