• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bombardier pod obstrzałem (inspektorów z ITD)

ms, IAR
8 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 22:21 (8 kwietnia 2008)
"Zaaresztowany" Bombardier na al. Armii Krajowej w Gdańsku. "Zaaresztowany" Bombardier na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Krakowski tramwaj "Bombardier", który od kilku dni był w drodze do Gdańska ma kłopoty. Przewożąca go firma nie postarała się o pozwolenia na transport "ładunku ponadgabarytowego" i tramwaj zatrzymała Inspekcja Transportu Drogowego.



Konwój z Bombardierem już, już dojeżdżał do celu - czyli na torowisko przy Nowych Ogrodach - gdy na al. Armii Krajowej w Gdańsku zatrzymali go funkcjonariusze ITD. Transport tak dużego ładunku - długiego na 34 metry i wysokiego na 4,3 metra - wymaga zezwolenia, którego przewoźnik nie posiadał.

Jerzy Żyliński z inspektoratu ITD w Gdańsku poinformował, że kontroli dokonano w poniedziałek rano. Ponieważ zarówno wymiary Bombardiera jak jego waga (ponad 50 ton) przekroczyły dopuszczalne normy, przewożący go ciągnik został administracyjnie zatrzymany. Ze względu na jego długość nie ma możliwości skierowania na specjalny parking.
Teraz, by pokonać ostatnie metry kilkusetkilometrowej trasy, przewoźnik musi zdobyć specjalne zezwolenie z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym zostanie określona trasa przejazdu konwoju. Będzie też musiał zapłacić nie tylko za to pozwolenie, ale i karę za jazdę bez wymaganej zgody przez całą Polskę.

"Bombardier" został wysłany z Krakowa do Gdańska, w zamian za jeden z gdańskich Dortmundów, który przez trzy miesiące będzie jeździł po Krakowie. Powód? Krakowiacy potrzebują tramwaju dwukierunkowego, jakim jest gdański N8C, na czas remontu torowiska w swoim mieście.
ms, IAR

Opinie (76) 7 zablokowanych

  • nie chodzi tylko o kase
    50 ton wymaga specjalnej trasy, co innego transport kolejowy
    ile waży czołg? abrams 70 ton, widział kto żeby ktoś czołgiem jechał polskimi drogami z krakowa do gdańska? od czego jest wojsko?

    • 0 0

  • za co odpowiada? a choćby za wybór dziadowskiej firmy oraz obciach na całą Polske:-)

    • 0 0

  • Firma transportowa prawdopodobnie skasowala Krakow za przewoz ponadgabarytowy. Zaloze sie, ze firma rowniez doliczyla do rachunku cene pozwolenia, ktorego ostatecznie nie zalatwila. Urzad zaplacil, wiec chyba nie mial obowiazku sprawdzac, czy firma zalatwila pozwolenie, czy nie.
    Bardzo dobrze, ze cwaniakow zlapali, a jeszcze lepiej, ze zrobilo sie o tym glosno.

    • 0 0

  • kiedy Gdańsk transportował swoje Bombki i Dortmundy nie było żadnych problemów (1)

    ale krakusiki widocznie o czymś zapomnieli (transport jest organizowany przez nich). Gdańsk powinien zażądać odszkodowania za ewentualne straty.

    • 0 0

    • Masz na myśli straty w postaci zniszczonych dróg na wlocie z W-wy? Tam już są takie wyboje, dziury i nierówności, że droga polna byłaby lepszym rozwiązaniem ;))

      • 0 0

  • i dobrze - porządek musi być !

    tylko niech tramwaj wypuszczą

    • 0 0

  • dwa razy w dwie strony:-) kontrakt stulecia:-)

    • 0 0

  • zuse

    BRAWO za nadgorliwosc urzednicza i glupote...urzednicza.

    A nie mozna by tak nalozyc na SPEDYTORA kare a tramwaje odstawic do zajezdni niech ludzie sie nimi ciesza ?? czy TO wybiega poza zdolnosci intelektualne urzedasow??

    • 0 0

  • nowa trasa

    Pewnie jak ustalą im trasę to będą się musieli wrócić do Krakowa i rozpocząć, zgodnie z pozwoleniem jeszcze raz :)

    • 0 0

  • Powinni się cieszyć,że nie kazali im zawrócić z spwrotem do KRAKOWA po zezwolenie.

    • 0 0

  • myśl szybciej:-) nie chełm, tylko net idzie przez jakiś serwer czy sieć "chełmnet"

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane