- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (395 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (236 opinii)
- 3 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (50 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (138 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (42 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni
Przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej, Lewicy i Ruchów Miejskich ogłosili zawieszenie rozmów w sprawie utworzenia koalicji z Gdyńskim Dialogiem w radzie miasta. - Kością niezgody wydaje się być niechęć do uzgodnienia zakresu podziału odpowiedzialności w magistracie - mówią działacze KO. - Wyrażamy rozczarowanie takim obrotem spraw, ale nie jesteśmy zaskoczeni. Wiele sygnałów i komunikatów drugiej strony świadczyło, że tak to się skończy - ripostują działacze GD.
- Arytmetyka każe zawiązać koalicję
- KO ogłasza zawieszenie rozmów
- Proponowane kompetencje wiceprezydentów z KO
- Kość niezgody? Niechęć do uzgodnienia zakresu podziału odpowiedzialności
- Co z exposé?
- Gdyński Dialog: rozczarowanie, ale bez zaskoczenia
- "Deklarowaliśmy współpracę i pomoc"
- Kiedy kolejni wiceprezydenci?
Przypomnijmy:
- Pierwsza sesja rady miasta Gdyni odbyła się 7 maja.
- Aleksandra Kosiorek została zaprzysiężona na nową prezydent Gdyni.
- Na swojego zastępcę zgodnie z zapowiedziami powołała Bartłomieja Austena.
- Drugą wiceprezydent została Oktawia Gorzeńska, która będzie odpowiadać głównie za edukację.
Obydwoje jeszcze formalnie nie zaczęli pracy w magistracie, są na etapie porządkowania spraw osobistych i zawodowych.
Arytmetyka każe zawiązać koalicję
Docelowo wiceprezydentów może być maksymalnie czterech. Dwie osoby miały zostać zaproponowane przez Koalicję Obywatelską w toku negocjacji o koalicji w radzie miasta. Ta, jak wynika z arytmetyki, jest potrzebna, by spokojnie rządzić miastem. Gdyński Dialog, skąd wywodzi się Aleksandra Kosiorek ma tylko 7 radnych.
Rozmowy z Koalicją Obywatelską, która wraz z ruchami miejskimi i Lewicą ma 13 radnych miały zaowocować podpisaniem porozumienia i wspólnymi rządami.
Tymczasem ziszcza się scenariusz, który wielu przewidywało już po pierwszej turze wyborów prezydenckich zakładający, że nie będzie porozumienia.
KO ogłasza zawieszenie rozmów
Zawieszenie rozmów koalicyjnych w środę ogłosili przedstawiciele KO.
- W trakcie ostatniego spotkania zaproponowaliśmy podpisanie listu intencyjnego, w którym strony otwarcie stwierdziłyby chęć zawarcia formalnej koalicji. List nie został podpisany - mówił na konferencji Tadeusz Szemiot z Platformy Obywatelskiej.
Dodaje, że pojawiły się kandydatury wiceprezydentów, które nie zostały przyjęte przez druga stronę, gdzie - jak można usłyszeć - sporą rolę ma odgrywać Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, architekt sukcesu Aleksandry Kosiorek.
Proponowane kompetencje wiceprezydentów z KO
- Wiceprezydent (roboczo: ds. urbanistyki operacyjnej i demografii), którego priorytetowym działaniem będzie realizacja polityki demograficznej, z naciskiem na program budownictwa miejskiego i odpowiednią politykę planistyczną
- Wiceprezydent, którego priorytetowym działaniem będzie realizacja polityki transportowej miasta, w tym integracja z SKM, z zakresem obowiązków obejmujących dotychczasowe obowiązki wiceprezydenta ds. innowacji. Wiceprezydent otrzyma też kompetencje w zakresie działań dotyczących integracji Szybkiej Kolei Miejskiej w system transportowy miasta po jej spodziewanej komunalizacji. Będzie też odpowiadał za planowanie sieci buspasów oraz rozwój kolei na północ.
O jakich nazwiskach była mowa? Nie wiadomo. Przedstawiciele KO nie chcieli zdradzić kandydatów, zasłaniając się tym, że nie są one osobami publicznymi oraz faktem, że nadal pracują zarobkowo.
Zastrzegają jednocześnie, że nie to miało być powodem zerwania rozmów.
Kość niezgody? Niechęć do uzgodnienia zakresu podziału odpowiedzialności
-
Kością niezgody wydaje się być niechęć do uzgodnienia zakresu podziału odpowiedzialności w magistracie.Ponieważ nasze postulaty i pomysł na ich realizację nie znalazły zrozumienia ze strony środowiska pani prezydent, ani nie zostały poparte przez samą panią prezydent, nie mieliśmy też sygnałów ze strony pani prezydent ani jej najbliższych doradców w kwestii chęci kontynuowania rozmów koalicyjnych, uznajemy że rozmowy zostały przerwane. Jeśli będzie taka wola pani prezydent, powrócimy do rozmów - wskazywał Szemiot.
Co z exposé?
Nie obyło się bez złośliwości wobec drugiej strony. Szemiot wskazywał chociażby, że podczas zaprzysiężenia zabrakło exposé, na które liczą w najbliższym czasie.
- Zwracamy też uwagę, że rozmowy koalicyjne nie ograniczały decyzyjności pani prezydent, ani nie wpłynęły na dynamikę zmian w Urzędzie Miasta. Pani prezydent po ogłoszeniu nazwisk wiceprezydentów reprezentujących Gdyński Dialog nie wydała zarządzeń w sprawie ich formalnego powołania, nie wyznaczyła też zakresu ich kompetencji. Dziś władzę w mieście sprawuje pani prezydent oraz skarbnik i sekretarz miasta "odziedziczeni" po panie prezydencie Szczurku - wskazuje.
Gdyński Dialog: rozczarowanie, ale bez zaskoczenia
Co na to Gdyński Dialog?
Wyrażamy rozczarowanie dzisiejszym obrotem spraw, ale nie jesteśmy zaskoczeni, gdyż dotychczasowe komunikaty KO przed rozmowami i w trakcie nich i pewna bierność negocjacyjna (to po naszej stronie było zarówno proponowanie terminów, jak i organizacja samych spotkań) wskazywały na taki scenariusz. Mieliśmy nadzieję, że na końcu górę weźmie świadomość oczekiwań mieszkańców Gdyni.
Robimy zatem swoje i wierzymy, że na końcu przy podejmowaniu decyzji na sali obrad kluczowe będą kwestie programowe, a nie partyjna polityka czy dyspozycje z centrali- mówi Dawid Biernacik, przewodniczący klubu radnych Gdyńskiego Dialogu.
Jak dodaje podczas obu spotkań, do których doszło, Aleksandra Kosiorek podtrzymywała konsekwentnie swoją gotowość powierzenia stanowiska jednego z wiceprezydentów osobie wskazanej przez KO.
"Deklarowaliśmy współpracę i pomoc"
- Deklarowała zapewnienie wszelkich narzędzi i środków, by ta osoba mogła skutecznie zająć się dwoma ważnymi dla KO obszarami tematycznymi. W toku rozmów proponowaliśmy też kilka innych wariantów skutecznego zadbania przez osoby wskazane przez KO o kluczowe dla tego środowiska obszary, ale propozycje te zostały odrzucone - wskazuje Biernacik.
Kiedy kolejni wiceprezydenci?
Niebawem mają być znane nazwiska kolejnych wiceprezydentów.
- Zachętę dla prezydent Kosiorek do powołania kompletu wiceprezydentów traktujemy jako rezygnację z aspiracji KO w tym zakresie. To umożliwi pani prezydent podjęcie rozmów, które do tej pory, z uwagi na poważne traktowanie negocjacji, odraczała - kończy Biernacik.
Opinie (315) ponad 20 zablokowanych
-
2024-05-15 16:18
Opinia wyróżniona
Gdyński Dialog po prostu nie ma pojecia jak to teraz ogarnąć. Wygrac wybory to nie wszystko. (30)
Teraz trzeba się wziąć za robotę i mieć kompetencje, znać specyfikę samorządu. Wygląda na to, że te swoje najtrudniejsze (choć najbardziej chwytliwe) obietnice wyborcze Dialog chce oddać KO. Jeśli się nie uda ich spełnić (a trudno żeby się udało), to wiadomo kto będzie winny.
- 344 326
-
2024-05-17 09:57
Tobie matka też pokazywała jak się chodzi bo nie miałeś zielonego pojęcia po wypchnięciu z macicy.
- 0 1
-
2024-05-17 05:51
Brudna Polityka wielkich Partii
Zaplecze Pana Szemiota w drugiej turze wyborów dało do zrozumienia, że będą rzucać kłody pod nogi Pani Prezydent. Jest to obrzydliwe, jak cynicznie do tego podchodzi Pan Szemiot i reprezentanci ruchów miejskich z jego bloku. Ale spokojnie, prezydenta się nie zmieni, a barwy w radzie miasta już tak. Jak lokalni społecznicy będą mieli dość brudnej polityki KO to odejdą.
- 2 0
-
2024-05-16 21:00
Bezradność Fiony poraża (2)
- 8 0
-
2024-05-19 00:14
Odczep się od Jodie Foster
- 0 0
-
2024-05-16 22:34
przedewszystkim brak dialogu ze strony dialogu
- 3 1
-
2024-05-16 19:48
Radny bezradny(szemiot)
Za dużo partyjniactwa w tej waszej partii Dialog doskonale by sobie poradził Gdynianie oczekiwali Gdyni bez podziału to GD zaproponował i przed i po wyborach
- 5 2
-
2024-05-16 10:21
Gdyński Dialog w pierwszej kolejności musi pozbyć się Zygmunta Zmudy Trzebiatowskiego (2)
bo gość wygląda, że chce działać jak taki lokalny Jarosław Kaczyński sterując z tylnego fotela. Swoje zrobił, niech teraz pozwoli ludziom się dogadać.
- 29 9
-
2024-05-16 10:52
prędzej Kermit się pozbędzie marionetek
- 9 1
-
2024-05-16 10:28
Podobno
w urzenie pracownicy się skarżą, że on przeszkadza w pracy urzędu i nie wiedzą czemu nie będąc żadnym pracownikiem, jest w tym Urzędzie tak często
- 12 5
-
2024-05-15 20:41
Sam nie masz pojęcia czym piszesz (2)
Więc zamilcz.
- 15 35
-
2024-05-16 08:40
Dobrze napisał... (1)
teraz dopiero zobaczymy wysyp partaninki, niekompetencji i robienia wszystkiego na chwilę i na sztukę!
- ... i nie wystarczy tylko zostać Szefową i wydawać rozkazy i polecenia - trzeba mieć pod sobą odpowiednich i zaufanych ludzi, dobrze znających się na swojej robocie i swoich obowiązkach!
- a tu mamy tylko zbierninkę nieudaczników z ambicjami!- 24 7
-
2024-05-16 10:16
Zacznijmy od tego czego do tej pory nie było w Gdyni
To Rada Miasta ustanawia co i jak powinno być realizowane w mieście a Prezydent jest wykonawcą. Urzędnicy opracowują i realizują.
Wobec tego za jakiś czas zobaczymy jak Szemiot i spółka nas urządzi.- 6 3
-
2024-05-15 19:41
Szacun dla Kermita
1. Wydymał gawiedź seledynowym płaszczykiem i uśmiechniętą Olą, która jeszcze nawet nie ogarnia ile urząd ma pięter
2. Zezłomował KO, bo wie że dla Szemiota pozycja w Gdyni to być albo nie być w KO (ergo: mieć albo nie mieć etat w Enerdze)
Poczeka aż to wszystko się przewróci na c....ce i wjedzie cały na biało
Długodystansowiec, ebaniutki....- 40 8
-
2024-05-15 19:16
(1)
to pisałem Ja Wojciech Szczurek
- 8 16
-
2024-05-16 10:21
To pisała kobieta. Który mężczyzna prócz
kreatorów mody tak dobrze zna się na odcieniach zieleni.
- 6 2
-
2024-05-15 18:45
Bo tam są same puste głowy
- 10 2
-
2024-05-15 17:04
Tutaj tego nie napisano, ale negocjacjami sterował właściwie Kermit. Sam to przyznał na FB (5)
Czyli pacynka w seledynowym płaszczyku
No to teraz Zyga musi jej naskrobać jakiś program, bo dyrdymały z kampanii na expose się raczej nie nadają- 61 8
-
2024-05-15 18:30
Piesiewicz na zastępcę prezydenta! (3)
- 12 18
-
2024-05-16 10:22
Boże! Tylko nie to!
- 0 2
-
2024-05-15 19:56
Piesiewicz i Austen jako wiceprezydenci to jakieś Fame MMA
Obstawiałbym i oglądałbym :)
- 21 2
-
2024-05-15 19:14
Piesiewicz
to nadaje się tylko do tarcia chrzanu
- 18 8
-
2024-05-15 18:10
lipa sie zaczela.
Piggy nie da rady. A jej misiaczki beda sie pod dywanem kopać po kostkach. Mialo byc pieknie a wyjdzie jak zawsze.
- 33 6
-
2024-05-15 17:00
Dialog z KO? (2)
Skoro mają większość z radzie miasta, to nie muszą prowadzić żadnego dialogu z Kosiorek. Brak porozumienia może być korzystny w przypadku takiej ekipy.
- 36 12
-
2024-05-15 18:46
Dialog z Tuskiem ? Wolne żarty. (1)
- 18 22
-
2024-05-16 08:43
a teraz wolno - idź ukraść wieniec z jakiegoś pomnika czy grobu
jak twój Führer - lol. lol
- 4 4
-
2024-05-15 16:54
Słuchając kandydatów na radnych KO przed wyborami (1)
Można się było domyślić że będą politykę budować, zamiast miasto.
- 47 17
-
2024-05-15 18:33
Ludzie tuska chcą jeszcze więcej koryta
- 26 22
-
2024-05-15 16:25
Cóż - polityka (2)
W hasłach można napisać wszystko, a realizacja zawsze potem rozbija się o politykę, która wcale nie jest miła, ani fajna. "Ludzie nie powinni wiedzieć, jak się robi kiełbasę i politykę"
- 20 3
-
2024-05-15 17:02
ludzi powinni wiedzieć jak się robi politykę (1)
jak nie wiedzą to głosują na różne egzotyczne osoby, a potem są rozczarowani teatrzykiem. Niestety w większości interesy zwykłych ludzi i polityków są rozbieżne. Polityk potrzebuje obywatela tylko w czasie głosowania.
- 23 3
-
2024-05-16 06:47
Tylko, że w PL nie ma polityków, poza wyjątkami. Ktoś, kto dostał się do parlamentu, samorządu lub na jakiś urząd, nie oznacza a'priori, że staje się politykiem. Może po 15-20 latach w zawodzie? Choć i to, jak widać na wielu przykładach, nie zawsze jest prawdą.
- 2 0
-
2024-05-15 16:05
Opinia wyróżniona
Ot, polityka. (5)
Jeśli "wszyscy zgadzają się ze sobą, to będzie nadal tak jak jest".
- 208 12
-
2024-05-16 06:48
(1)
Nazywania sporów o stołki nie można nazwać polityką!
- 6 2
-
2024-05-16 08:15
A jak chcesz rządzić nie mając "stołka"?
- 4 1
-
2024-05-15 18:44
Bo koryto plus jest najważniejsze
- 10 2
-
2024-05-15 18:26
Po ko chce stołków i koryta (1)
- 18 3
-
2024-05-17 11:06
Bo wyborcy dali im większość mandatów. I p. prezydent i cały ten "Dialog" muszą uszanować wolę wyborców. Zwłaszcza że wKO są
- 1 0
-
2024-05-15 16:42
Opinia wyróżniona
Spory kamyczek do ogródka KO (19)
Propozycja GD wydaje się sensowna, nie wiem po co to przeciąganie liny. Podział kompetencji i stanowisk też wydaje się rozsądny. Szkoda, że najbardziej ucierpią Gdynianie. Nie podoba mi się, że polityka przeważa nad dobrem miasta. Tutaj trzeba się dogadać i brać się do roboty.
- 311 97
-
2024-05-16 11:17
Nie cała Gdynia Dąbrowa tak myśli.
Ja np. uważam, że ten cały GD to nieszczęście dla miasta. Podobnie jak wcześniej Szczurek. Ten za bardzo uwierzył w swoją wielkość i nieomylność, a ci z GD to pisowskie partactwo i nieudacznictwo.
- 4 14
-
2024-05-16 10:13
GD nie ma doświadczenia i wiedzy
w pracy w samorządzie. Naobiecywał, a teraz nie wie jak się zabrać do pracy. Co to znaczy, że wiceprezydenci( bez formalnego powołania!) jeszcze porzadkują swoje osobiste sprawy i nic nie robią?? Najłatwiej było krytykować i obiecywać. A pan Z. Ż-T to kto? Kierowca z drugiego rzędu? Szkoda Gdyni.
- 13 6
-
2024-05-15 18:29
Po ko chciała dwóch wice prezydentów i kilkunastu prezesów w miejskich spółkach (3)
- 28 14
-
2024-05-15 21:07
(2)
Po Ko kosy. Dostał Szemiu po łapkach i beczy. Po to nie jedyna alternatywa. Dialog, PiS i Samorządność to większość w radzie. I Szemiu Nawet stołka przewodniczącego nie dostanie. Więc niech nie podskakuje bo oślą ławeczkę dostanie.
- 13 19
-
2024-05-16 13:24
Przecież jest przewodniczącym od ostatniego posiedzenia
To się orientujesz
- 0 2
-
2024-05-16 10:16
To pogratulować
Takiej nieudacznej, niekompetentnej koalicji.
Swoją drogą jak można głosować na prezydenta i członków rady z dwóch różnych obozów? To zawsze źle wróży dla miasta- 5 1
-
2024-05-15 18:27
Przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem (5)
To KO zaproponował jasny podział kompetencji, GD się na to nie zgadza, bo chce wszystkie niewykonalne obietnice wyborcze zwalić na opozycję.
- 30 27
-
2024-05-15 21:05
KO chce 2, GD daje im 1 wice (4)
Wszystko jest w tekście
- 12 8
-
2024-05-16 10:19
Najwazniejsze
To przypisanie kompetencji i odpowiedzialności do tych stanowisk. Ten wice z GD to porażka inwestycji miejskich . Żadnego doświadczenia w pracy samorządu, to co innego niż prowadzenie prywatnego biznesu
- 5 3
-
2024-05-15 21:12
Bo najweazniejsze sa stołki, nie miasto. Mają w koncu swój czas, więc pora sie dorobić. (2)
- 7 5
-
2024-05-16 06:22
Kiedy ludzie ogarną że PO to zakała zarówno globalnie jak i lokalnie. (1)
- 10 12
-
2024-05-16 08:11
PiS to nieporównywalnie gorsze zagrożenie i złodziejstwo, co powili zresztą wychodzi.
- 11 5
-
2024-05-15 17:37
kamyczek do ogródka GD
wygralimy, i co tera?
- 26 12
-
2024-05-15 17:04
to żadna propozycja (1)
tylko pokazanie kto tu rządzi.
- 13 4
-
2024-05-15 21:08
Bardziej próba pokazania i otrzymania środkowego palca.
- 3 0
-
2024-05-15 16:48
(3)
To propozycja KO, nie dialogu. To dialog sie bie zgodzil
- 24 9
-
2024-05-16 06:51
(2)
I miał rację.
- 5 8
-
2024-05-16 19:41
czyli 4 lata marazmu
- 0 0
-
2024-05-16 09:04
To teraz nie będzie w stanie zrobić nic i w kolejnych wyborach zostanie zrównany z gruntem
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2024-05-15 16:02
(6)
Dramat,dlaczego nie mogą się dogadać?Wszak miasto i mieszkańcy na to czekają a nie POlityczne przypachanki o stołki...nie tak to miało być...jakaś klątwa poprzednika?
- 54 31
-
2024-05-15 16:11
(1)
Tak, "wina Szczurka", trollu! xD
- 14 4
-
2024-05-16 10:12
Nie, nie jest to wina Szczurka chyba, że w tym, że "wyhodował" i trzymał u siebie jak się okazało "trollem" Zygusia. Niech GD się szybko ogarnie bo w komitywie z tą osobą popłyną
- 4 1
-
2024-05-15 16:43
Może dlatego, że Szrmiot ciśnie na zarządzanie planistyką i budownictwem (2)
Wiemy czyje nazwisko miał na swoich listach...
DG nie chce na to pójść, bo wiedzą z czym to nazwisko się kojarzy i nie mają ochoty być kozłem ofiarnym.- 16 9
-
2024-05-15 17:46
Mi sie podoba pani prezydent (1)
Postawiła się oszustom z PO. Ma moje pełne poparcie!
- 12 10
-
2024-05-16 10:24
Haha i co dalej?
Sterowanie przez Zygmunta z drugiego rzędu?
- 4 1
-
2024-05-16 10:23
Wiadomo było
GD to brak wiedzy, kompetencji i doświadczenia w pracy w samorządzie. Szkoda Gdyni.
- 5 1
-
2024-05-15 16:05
Mioło być lypiej a je gożej
- 36 17
-
2024-05-15 16:05
(4)
Dramat,nie można wznieść się POnad POlityczne POdziały i w końcu odbudować Gdynię z ruin zanim wszyscy się z tego deweloperskiego eldorado wyprowadzą?Ten Szemiot tak się uśmiecha a de facto 20 lat siedział na stołku i jedynie wspierał Szczurka.Teraz wyszło szydło z wora...co za cyrk.Ludzie,Gdynia czeka na zmiany a nie kłótnie.
- 119 41
-
2024-05-15 16:26
Klawisz Shift się panu zacina (1)
Polecam sprawdzić i wyczyścić klawiaturę
- 15 6
-
2024-05-15 18:05
To nic nie pomoże. Zacięcia są galarecie która udaje mózg.
- 9 9
-
2024-05-15 22:21
ac
Z ukrytym pisem trudno się dogadać.
- 5 4
-
2024-05-16 07:32
Jakie to szczęście...
...że w języku POlskim jest tyle wyrazów z kombinacją liter "PO". Znaleźć takie z "PiS" byłoby ci zdecydowanie trudniej. I to nie z uwagi na geniusz prezesa. O czym byś PiSał nadworny PiSarzu??
- 3 2
-
2024-05-15 16:05
Opinia wyróżniona
Ot, polityka. (5)
Jeśli "wszyscy zgadzają się ze sobą, to będzie nadal tak jak jest".
- 208 12
-
2024-05-15 18:26
Po ko chce stołków i koryta (1)
- 18 3
-
2024-05-17 11:06
Bo wyborcy dali im większość mandatów. I p. prezydent i cały ten "Dialog" muszą uszanować wolę wyborców. Zwłaszcza że wKO są
- 1 0
-
2024-05-15 18:44
Bo koryto plus jest najważniejsze
- 10 2
-
2024-05-16 06:48
(1)
Nazywania sporów o stołki nie można nazwać polityką!
- 6 2
-
2024-05-16 08:15
A jak chcesz rządzić nie mając "stołka"?
- 4 1
-
2024-05-15 16:06
bo jedni drugim zazdroszczą...
- 21 8
-
2024-05-15 16:10
Cyrk rozpoczął przedstawienie! (2)
I tylko Gdyni szkoda...
- 85 8
-
2024-05-15 16:24
Tak tak za szczura to było, co nie, deweloperzy?
- 2 9
-
2024-05-15 18:06
To nie jest cyrk tylko zwyczajna polityka.
- 3 0
-
2024-05-15 16:10
Zmięknie rura pani prezydent przy pierwszych głosowaniach. (6)
- 88 72
-
2024-05-15 17:00
To bardzo niedobrze
- 10 9
-
2024-05-15 17:51
Raczej nie (3)
Powie, że to wina PO i niech się szemiot tłumaczy. Pewnie będzie tłumaczył się jak kierwinski że nie był nawalony. Przy okazji wszyscy go tłumaczyli od tvn po wałęsę
- 14 14
-
2024-05-15 18:14
Mówić może, nikt nie uwierzy (2)
Przecież mało który wyborca w ogóle wie, za co odpowiada prezydent, marszałek, zarządca terenu (często wychodzi w kontekście PKP). A jakaś rada?
- 11 1
-
2024-05-15 20:48
(1)
Chłopie jej wyborcza gawiedź myśli że do zarządzania miastem wystarczy z 50 osób, przetargi robi się w dobę a prezydent może jednym podpisem cofnąć bieg Chylonki
Wybrali płaszczyk, płaszczyk ma dowozić- 9 2
-
2024-05-15 21:16
W kampaniach komentarzowych dałbym im w skali szkolnej 6-
niemniej w ocenie realiów trudno będzie o ocenę mierną
- 5 0
-
2024-05-16 10:24
Przyzwyczailiśmy się do takie narracji ale to
Rada Miasta ustanawia co i jak powinno być realizowane w mieście a Prezydent jest wykonawcą. Urzędnicy opracowują i realizują.
Wobec tego za jakiś czas zobaczymy jak Szemiot i spółka nas urządzi.- 3 2
-
2024-05-15 16:14
Na to głosowaliście! :) (2)
- 51 16
-
2024-05-15 16:47
głosowaliśmy na seledynowy płaszczyk!
a nie na jakiś żakiecik w paski!
- 11 5
-
2024-05-15 22:28
PO to PiS?
Lekka przesada.
GD jest mocno antypisowski.
Zatem Szemiot to człowiek Kaczyńskiego?- 1 1
-
2024-05-15 16:14
Gdyńskie oblicze (6)
Przecież Gdynia wybrała wspierana z drugiego rzędu przez PiS Prezydent...wybraliście PiS ,a macie fochy do Ko paranoja
- 83 93
-
2024-05-15 16:21
Skąd człowieku takie
głupoty w Twojej głowie?
- 17 20
-
2024-05-15 16:21
(1)
Ale was boli że cały czas ublizacie jej od PiSu. Zygmunt was ograł jak dzieci
- 26 11
-
2024-05-15 21:18
Nas?
Przecież Kermita wypunktowaliśmy na samym początku. Naiwniacy połknęli haczyka razem ze spławikiem i możemy się z nich teraz wspólnie ponabijać ponad podziałami
- 8 1
-
2024-05-15 16:24
Czy PiS jest teraz z Tobą w pokoju?
- 19 7
-
2024-05-15 16:32
Cały czas było, że Trzebiatowski nie, a tu cyk, cudownie odnalazł się ;)
Jest jeden plus - zadłużenie spadnie, bo Fiona nie będzie miała budżetu alokowanego na jakieś nowe misie. PiS lubił zawsze misie, byle drogie i bez sensu.
- 16 12
-
2024-05-15 17:06
Kobieta od strajku kobiet jest z pisu?
Wiecej tvn, więcej, więcej....
- 18 12
-
2024-05-15 16:15
Proste: byle nie pislam lub inne ruskie czy białoruskie. (2)
Amen
- 22 51
-
2024-05-16 05:47
Wez leki (1)
- 5 2
-
2024-05-16 08:43
weż pisz juz tylko w Moskwie, Pietia.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.