• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bruk wraca na ul. Ogarną

Krzysztof Koprowski
8 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Mimo upływu dziesiątek lat, pod asfaltem wciąż w dość dobrym stanie znajduje się oryginalny bruk, którym była niegdyś wyłożona ul. Ogarna. Mimo upływu dziesiątek lat, pod asfaltem wciąż w dość dobrym stanie znajduje się oryginalny bruk, którym była niegdyś wyłożona ul. Ogarna.

Kolejna ulica w Śródmieściu Gdańska odzyskuje stary blask. Na ul. Ogarnej ruszyły prace związane z odsłonięciem zachowanego tutaj bruku. Odkrywanie starej nawierzchni potrwa przez najbliższe trzy tygodnie.



Po obu stronach ulicy mają się pojawić wąskie pasy z wygodnej dla rowerzystów kostki. Po obu stronach ulicy mają się pojawić wąskie pasy z wygodnej dla rowerzystów kostki.

Czy popierasz przywracanie oryginalnej nawierzchni ulic Głównego Miasta poprzez zrywanie asfaltu?

Odsłonięcie historycznej nawierzchni jest inicjatywą komisji rewitalizacji Rady Miasta Gdańska, która wnioskowała o przeprowadzenie takich prac.

- Uważamy, że niewielkim nakładem finansowym można uatrakcyjnić wygląd tej nieco zapomnianej ulicy, położonej tuż obok ul. Długiej. Mamy nadzieję, że docelowo zyska ona oryginalny, przedwojenny wygląd na całej swojej długości - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący komisji.

Pierwsze prace rozpoczęły się od fragmentu ul. Ogarnej między ul. Bogusławskiego a ul. Garbary zobacz na mapie Gdańska. Na tym odcinku będą one trwać do 15 marca. Następnie, od 18 marca robotnicy zaczną zrywać nawierzchnię bitumiczną między ul. Garbary a Zbytki i Pocztową zobacz na mapie Gdańska. Prace potrwają tu do 29 marca. Kolejne odcinki ulicy na razie nie doczekają się zmiany wizerunku i będą dalej pokryte asfaltem.

- Jeśli zajdzie taka konieczność, w miejscach wymagających napraw ulica zostanie przebrukowana. Poprawione zostaną też chodniki oraz wyregulowane krawężniki - dodaje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który przeprowadza prace.

Poza nawierzchnią jezdni, nie będą prowadzone prace na chodnikach. Ruch samochodów nie zostanie wstrzymany, ale kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu, gdyż będzie można jeździć tylko jedną stroną ulicy.

Likwidacja obecnej asfaltowej nawierzchni na rzecz kostki brukowej nie powinna martwić rowerzystów, którzy chętnie korzystają z urządzonego tutaj kontrapasu i tzw. strefy 30 km/h.

- Po obu stronach jezdni będzie położona kostka na tyle równa, by nie utrudniała jazdy. Mamy wstępne uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Teraz pozostaje kwestia znalezienia odpowiednich materiałów - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.

Rewitalizacja nawierzchni ul. Ogarnej poprzez zerwanie masy bitumicznej nie jest pierwszą tego typu. W kwietniu ubiegłego roku w ten sposób przywrócono urok tzw. Małemu Podwalu Grodzkiemu zobacz na mapie Gdańska. Przed remontem droga ta była usiana dziurami, których na odcinku 150 metrów naliczyliśmy aż 89.

Miejsca

Opinie (220) 5 zablokowanych

  • rowery

    hmm,pełnomocnik prezydenta d/s komunikacji rowerowej,na pełnym etacie?

    • 2 0

  • mam na ogarnej klientkę na fish spa

    ryby mi w akwarium wytrzęsie, to nie będą chciały tej Pani kąsać... ech, jak tu prowadzić biznes w polszce.

    • 0 1

  • coś dobrego (1)

    przynajmniej dziur nie będzie...

    • 3 2

    • Dziury będą za to w podeszwach butów

      • 0 1

  • Powrót do starej jezdni brukowanej...

    ... jest uzasadniony finansowo, raz-dobrze położony nie wymaga tak częstych napraw jak asfalt po każdej zimie, dwa-większa powierzchnia jezdni brukowej odbiera więcej wody z opadów atmosferycznych i tym samym będzie mniej podtopień okolicznych ulic. Estetyka Starego Miasta także na tym zyska. Co do wzmożonego hałasu, to należy ograniczyć prędkość do 30km/godz.

    • 6 2

  • Głupi pomysł

    Samo odsłonięcie nic nie da. Tu trzeba remontować kamienice, przywracać im detal architektoniczny a nie kuć asfalt. Przecież tam mieszkają ludzie a hałas z aut poruszających się po bruku będzie kilkukrotnie większy, Także pieszym i rowerzystom będzie to utrudniać życie.

    • 8 4

  • po co kładli kiedyś asfalt kiedy teraz go zdzierają?! (1)

    • 3 5

    • Dobre pytanie.

      Dla wielu w tamtych czasach asfalt był szczytem nowoczesności. Na zachodzie też często kładli go w nieodpowiednich miejscach. Jednak dzisiaj się od tego na szczęście odchodzi. Ogólnie uważam, że w śródmieściu asfalt powinien był tylko na niektórych ulicach: Wałach Jagiellońskich, Hucisku, Okopowej, 3 Maja, Błędniku i ew. Podwalu Przedmiejskim, ale tutaj potrzeba przede wszystkich poważnej przebudowy, przejść naziemnych i ograniczenia ruchu samochodów.

      • 2 0

  • Parodia (1)

    na Ogarnej odsłaniają, a na Łąkowej od 50-ciu lat dziura na dziurze, a o rewitalizacji tylko się mówi. Jestem za upiększaniem starówki, ale dlaczego kosztem innych dzielnic.

    • 5 1

    • Tak

      odsłonić Łąkową!

      • 0 0

  • Niech ktoś najpierw zrobi porządem z autami parkującymi na Ogarnej na pasie dla rowerów.

    • 3 1

  • Lepiej bruk niż dziurawy asfalt. (3)

    • 12 0

    • Lepiej niedziurawy asfalt, niż bruk. (1)

      • 9 3

      • W tym wypadku akurat nie.

        • 2 2

    • na Ogarnej nie był dziurawy

      • 2 1

  • Widać jak kiedyś budowano ulice. Kostka przetrwała do dziś, a dzisiajszy asfalt po pół roku nadaje się do wymiany.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane