- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Bruk wraca na ul. Ogarną
Kolejna ulica w Śródmieściu Gdańska odzyskuje stary blask. Na ul. Ogarnej ruszyły prace związane z odsłonięciem zachowanego tutaj bruku. Odkrywanie starej nawierzchni potrwa przez najbliższe trzy tygodnie.
- Uważamy, że niewielkim nakładem finansowym można uatrakcyjnić wygląd tej nieco zapomnianej ulicy, położonej tuż obok ul. Długiej. Mamy nadzieję, że docelowo zyska ona oryginalny, przedwojenny wygląd na całej swojej długości - mówi Dariusz Słodkowski, przewodniczący komisji.
Pierwsze prace rozpoczęły się od fragmentu ul. Ogarnej między ul. Bogusławskiego a ul. Garbary . Na tym odcinku będą one trwać do 15 marca. Następnie, od 18 marca robotnicy zaczną zrywać nawierzchnię bitumiczną między ul. Garbary a Zbytki i Pocztową . Prace potrwają tu do 29 marca. Kolejne odcinki ulicy na razie nie doczekają się zmiany wizerunku i będą dalej pokryte asfaltem.
- Jeśli zajdzie taka konieczność, w miejscach wymagających napraw ulica zostanie przebrukowana. Poprawione zostaną też chodniki oraz wyregulowane krawężniki - dodaje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, który przeprowadza prace.
Poza nawierzchnią jezdni, nie będą prowadzone prace na chodnikach. Ruch samochodów nie zostanie wstrzymany, ale kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu, gdyż będzie można jeździć tylko jedną stroną ulicy.
Likwidacja obecnej asfaltowej nawierzchni na rzecz kostki brukowej nie powinna martwić rowerzystów, którzy chętnie korzystają z urządzonego tutaj kontrapasu i tzw. strefy 30 km/h.
- Po obu stronach jezdni będzie położona kostka na tyle równa, by nie utrudniała jazdy. Mamy wstępne uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Teraz pozostaje kwestia znalezienia odpowiednich materiałów - mówi Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta Gdańska ds. komunikacji rowerowej.
Rewitalizacja nawierzchni ul. Ogarnej poprzez zerwanie masy bitumicznej nie jest pierwszą tego typu. W kwietniu ubiegłego roku w ten sposób przywrócono urok tzw. Małemu Podwalu Grodzkiemu . Przed remontem droga ta była usiana dziurami, których na odcinku 150 metrów naliczyliśmy aż 89.
Miejsca
Opinie (220) 5 zablokowanych
-
2013-03-08 14:35
(2)
Jestem ciekaw co za fachowcy układają kostkę na Długim Targu. Jest tak nierówna, że lepiej było z poprzednimi połamanymi płytami granitowymi.
- 4 0
-
2013-03-09 18:21
tak
ta kostka jest okrrropna!!!!
- 2 0
-
2013-03-09 18:24
raczej z asfaltem
- 0 0
-
2013-03-08 14:57
droga "za niemca " budowana (1)
solidne niemieckie drogi a u góry polski asfalt dziurawy,popękany noi komunistyczny
- 8 2
-
2013-03-08 15:20
czy naprawdę aż tak ciebie boli myślenie?
- 0 1
-
2013-03-08 15:55
Krzysztof (1)
Zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz.Zobacz jak wyglądają nawierzchnie bitumiczne na Starówkach wielu miast w Polsce i Europie.Powtarzam Starówkach. Bruk się o wiele lepiej prezentuje i jest bardziej wytrzymały, nie pęka i nie kruszy się, pod warunkiem równego ułozenia i zaramowania. Szkoda że nie miałeś możliwości rozmawiania z brukarzami Wolnego Miasta Gdańska którzy układali i bruki i płyty i kamienne krawężniki w Gdańsku. Jeszcze do dzisiaj są ślady po ich pracy.Nawet kostka granitowa ułozona przed pomnikiem Pocztowców (1920 m2) w 1979 r jeszcze się trzyma.
- 4 1
-
2013-03-08 16:11
Bez jaj. Pomnik Pocztowców powstał przed zniesieniem WMG?
Czy może był tam jakiś inny na cokole? Bo kostka ustawiona jest tak, by tworzyć nieco nietypowy cokół.
- 0 0
-
2013-03-08 16:39
Pic na wodę! (1)
Jaka tam historyczna nawierzchnia. Bruk z kostki rzedowej do wynalazek XIX i poczatków XX wieku. Jak archeologiczni wariaci chcą mieć naprawdę historyczną nawierzchnię to powinni wykonać nawierzchnie z kamienia polnego (okrąglaków), zamiast krawężników i chodników wprowadzić głębokie na pół metra "rynsztoki" a zamiast chodników błoto.
Inaczej to wszystko jest ironia do kwadratu.
Ponadto po tym bruku powinni raz w roku przeciągać
pomysłodawców tej rekonstrukcji gołymi tyłkami.- 9 7
-
2013-03-08 18:39
Otóż to! Tacy z nich znawcy historii, jak i fachowcy od nawierzchni drogowych. A odległość historyczna między kostką z początku XX wieku, a jego połową jest prawie żadna. Za parę lat, ten ich nowy "historyczny" bruk będzie przeklinany przez użytkowników i wróci tęsknota za wygodnymi równymi ulicami.
- 5 3
-
2013-03-08 17:16
Ogarna
Nareszcie,tak było jak byłam dzieckiem(lata 60te)i nie było żadnych dziur i dołów :)
- 4 1
-
2013-03-08 18:40
Zero asfaltu na starym mieście.
- 4 2
-
2013-03-08 18:44
Rozwalać coś
by odkryć coś staregio i niefunkcjonalnego. Tylko w Polsce.
- 5 5
-
2013-03-08 19:05
po co ułatwiac życie mieszkańcom jak można je utrudnic tanim kosztem
Lata temu ludzie nosili solidne buty,na grubej podeszwie nie bez przyczyny...dzisiaj kobiety noszą szpilki,nie zliczę ile ich potraciłam na tym wspaniałym zabytkowym bruku i ile razy mało kostki nie skręciłam.Na starówkę tylko w adidasach.Na marginesie ten stary bruk sie rozjeżdża i po pewnym okresie ekspluaacji powstaję na środku szosy garb...na zajęczej remontowali te kocie łby i za pół roku znowu pojawił się garb.Gratuluję pomysłowości!Jedynie szewc się z tego ucieszy
- 6 3
-
2013-03-08 19:28
Powstancow Warszawskich
Jest 17355 dziur w jezdni na odcinku ok.km
- 5 1
-
2013-03-08 19:41
Dobre ruchy z tym asfaltem, ale dlaczego zarazem
pozwalacie niszczyć " prawdziwe " zabytki, które nie muszą ginąć ?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.