- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Budowa trasy tramwajowej na Morenę na siedem miesięcy przed końcem
Prace budowlane przy trasy tramwajowej na Morenę
Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac na budowie trasy tramwajowej z Siedlec na Morenę wraz z odnogą w ul. Bulońską. Inwestycja ma być gotowa pod koniec września tego roku.
Pierwsze za 116 mln zł przewiduje przebudowę istniejącej pętli tramwajowej Siedlce na kolejny już w Gdańsku węzeł przesiadkowy tramwaj-autobus. Linia ponadto pobiegnie wzdłuż ul. Kartuskiej i pomiędzy jezdniami ul. Nowolipie - Rakoczego . Na nowej trasie pojazdy zatrzymają się na przystankach: Piekarnicza, Belgradzka, Warneńska, Kolumba oraz PKM Brętowo . Prace wykonuje konsorcjum firm MTM z Gdyni i Rajbud.
Drugie zadanie, które obejmuje realizacje dwutorowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej , wykonywane jest od jesieni 2014 r. Za realizację tej inwestycji konsorcjum WPRD Gravel oraz Tor-Kar-Sson otrzyma ok. 22,989 mln zł brutto. W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.
Oba zadania mają być ukończone do 30 września 2015 r. - Nie ma żadnych problemów na obu budowach. Wykonawcy pracują zgodnie z harmonogramem - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Budowa między pętlą Siedlce a PKM Brętowo w 65 proc. gotowa
Obecnie na pętli Siedlce trwają prace rozbiórkowe. Znika tam powoli stary budynek socjalny, a także usunięto już dawne chodniki, sieć trakcyjną i torowisko - obecnie miejsce nie ma wiele wspólnego z pętlą tramwajową. Wraz z rozbiórką jednocześnie rozpoczęły się tam roboty ziemne. Co ważne, gotowy jest już nowy budynek socjalny wspomnianej pętli. Został on zbudowany znacznie wcześniej. Wykonywana jest w jego wnętrzu instalacja elektryczna, ale obiekt służy przy okazji jako schronienie (przed trudnymi warunkami atmosferycznymi) dla pracowników budowy.
Kończą się także prace brukarskie na parkingu dla samochodów w rejonie pętli Siedlce.
Co ważne, na odcinku od pętli Siedlce do Estakady Brętowo ułożone jest torowisko. Oczywiście wymaga ono jeszcze wyprofilowania. Na realizację czekają też przejazdy dla samochodów na skrzyżowaniu przy CH Morena. Gotowy jest odcinek linii na Estakadzie Rakoczego. Trwa tam sprzątanie terenu po wykonanych pracach montażowych.
Z kolei na splocie ulic: Bulońskiej i ul. Rakoczego trwa betonowanie układu torowego umożliwiającego wjazd właśnie w ul. Bulońską w kierunku ul. Myśliwskiej.
Ostatnim ważnym fragmentem na tym zadaniu jest budowa Estakady Brętowo. Lada moment na przęśle nr 9 rozpocznie się betonowanie płyty, na której zamontowane zostaną szyny tramwajowe - kończy się tam zbrojenie i deskowanie. Z kolei na wcześniejszym przęśle (nr 8) trwa oczyszczanie gotowej płyty nośnej pod izolację. Niebawem zostanie ułożona tam papa, na którą przyjdzie m.in. wygłuszająca drgania "poduszka".
Obecnie trwa zbrojenie płyty nośnej estakady przęseł 12 i 13 (ostatnich). Wykonywane jest rusztowanie i deskowanie pod ustrój nośny. Gdy cały obiekt będzie wybetonowany rozpocznie się sprężanie.
Odcinek na Bulońskiej, po 12 tygodniach prac
W ciągu ul. Bulońskiej przechodnie i kierowcy mogą zobaczyć już ok. 500 metrów usypanego tłucznia, w którym pogrążone jest torowisko. Niebawem zostaną one podbite, bowiem na placu budowy pojawiła się podbijarka torowa.
Wykonawca - firma WPRD Gravel - koncentruje się nadal na pracach ziemnych. Na placu budowy tego odcinka udało się przebudować podziemne instalacje gazowe i wodociągowe. Wykonawcy kończy prace przy kanalizacji deszczowej.
Zmiany w ruchu od soboty
Od soboty kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic: Rakoczego i Belgradzkiej. W związku z budową przejazdu tramwajowego niemożliwy jest przejazd przez skrzyżowanie ulic Belgradzkiej/Rakoczego z ulicą Piecewską.
- Objazd poprowadzony zostanie przez "zawrotkę" na skrzyżowaniu Jaśkowa Dolina. Utrudnienia w ruchu w tym miejscu mogą potrwać do końca kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.
Kierowców w marcu czekać będą jeszcze utrudnienia związane z budową kolejnego przejazdu, czyli na wysokości ulic: Rakoczego i Warneńska. Objazd tego skrzyżowania poprowadzony będzie przez tymczasowe rondo na skrzyżowaniu z ulicą Bulońską, ale wprowadzenie tej zmiany planowane jest tydzień później tj. od 7 marca.
Miejsca
Opinie (130) ponad 10 zablokowanych
-
2015-03-01 23:13
Panie macieju wzdłóž kartuskiej nie pojdzie trasa tylko w poprzek. Bo gdyby szła wzdłóż doszłaby do jasienia, a one kartuska przetnie inwejdzie w rakoczego. Swoja droga gik strasznie ospale robi ta trase. Nie było zimy, a drogimoznaby juz nnaprawiac. Wydaje mi sie ze termin po raz kolejny nie bedzie dochowany. Takie to juz inżynierskie braki .
- 1 1
-
2015-03-02 07:57
Za długo to trwa
Dobrze, że robią ale stanowczo za długo to trwa. Poza tym na około ogromny bałagan zostawiają po sobie.
Liczę na to, że ten kto będzie odbierał roboty sprawdzi wyprofilowanie zakrętów i gładkie przejazdy przez tory.- 0 0
-
2015-03-02 09:04
Budowa to świetny pomysł, ale trzeba oznakować przejazdy bo panuje chaos!!!!
Pomysł i realizacja linii tramwajowej to bardzo dobry pomysł! Niestety oznakowanie drogi na morenie jest FATALNE!! Sama jako mieszkanka moreny się gubię w przejazdach, moi znajomi nie wiedzą gdzie skręcić, oznaczenia na rondach są niejasne, Czy tak trudno ustawić znaki informacyjne - migoczące, one naprawdę ułatwią drogę kierowcom i poprawią bezpieczeństwo.
- 0 0
-
2015-03-02 11:08
najlepsza w całym artykule była
muzyka
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.