- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (85 opinii)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (168 opinii)
- 3 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (162 opinie)
- 4 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (12 opinii)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (15 opinii)
- 6 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (77 opinii)
Budowa wiaduktu ułatwi drogę do Szczecina
Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina. Zakończenie prac na węźle Zryw zaplanowano na połowę 2025 roku, ale już teraz można oglądać gotowe przęsła wiaduktu, który bezkolizyjnie połączy południową i północną część Wejherowa.
Prace wiążą się z objazdem, częściowo po płytach, a także zwężeniem do jednego pasa. W kierunku Szczecina jednym pasem jedziemy na objeździe, a w kierunku Trójmiasta już za wykopem na wiadukt, bo trwa też budowa nowej kanalizacji deszczowej.
- Węzeł Zryw to aktualnie największa inwestycja miasta, ale również inwestycja najbardziej strategiczna z punktu widzenia Wejherowa. Bardzo ważna inwestycja i bardzo nas też cieszy, że do tej pory prace przebiegają bardzo sprawnie - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.
Węzeł Zryw - 3 lata prac za 56 mln zł
Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku. Od sierpnia tego roku trwają już właściwe prace w kierunku budowy wiaduktu. Najważniejsze i najbardziej widowiskowe z nich zaczęły się na początku września, gdy zaczęto montować jego konstrukcję z ogromnych prefabrykatów. Trwają jeszcze prace scalające konstrukcję, izolowanie, a także wykonywanie drenaży.
Po ich zakończeniu przywrócony zostanie ruch na dwóch pasach w obu kierunkach, a wykonawca - Polimex Infrastruktura - zacznie budowę drogi oraz ronda po południowej stronie inwestycji.
Całość prac pochłonie 56 mln zł, z czego 19 mln zł to rządowe dofinansowanie.
Węzeł Zryw w Wejherowie - tunel pod drogą i torami
Prace mają zakończyć się w czerwcu 2025 roku. Ich efektem będzie bezkolizyjny przejazd pomiędzy północną i południową częścią Wejherowa na wysokości stacji SKM Śmiechowo.
Będzie też dodatkowy pas jezdni w kierunku Gdyni wzdłuż dawnej DK nr 6 (obecnie jej numer przejęła Trasa Kaszubska), a także nowa droga na osiedle przy ul. Sikorskiego i rondo na zjeździe z głównej drogi na drogi dojazdowe w kierunku Trójmiasta.
Opinie (242) 7 zablokowanych
-
2023-10-03 08:34
Opinia wyróżniona
Lektura postów pod tym tekstem świadczy, że nadal w Trójmieście wiele osób jest zafascynowanych rozbudową sieci drogowej (43)
w przekonaniu, że jest to sposób na redukcję korków (opisywanych w innym równolegle dostępnym tekście). Doświadczenie setek miast od kilkudziesięciu lat wskazuje, że tylko zdecydowane postawienie na rozwój komunikacji szynowej (kolei podziemnej, naziemnej lub niekiedy nadziemnej) oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i
w przekonaniu, że jest to sposób na redukcję korków (opisywanych w innym równolegle dostępnym tekście). Doświadczenie setek miast od kilkudziesięciu lat wskazuje, że tylko zdecydowane postawienie na rozwój komunikacji szynowej (kolei podziemnej, naziemnej lub niekiedy nadziemnej) oraz radykalna poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu pieszych i rowerzystów do jej przystanków może przyczynić się do redukcji korków i poprawy jakości systemu komunikacyjnego aglomeracji. Czekam na informacje na temat budowy bajpasu kartuskiego, elektryfikacji PKM, wymiany taboru SKM oraz na temat tworzenia komfortowych warunków docierania do stacji SKM i PKM przy pomocy małych tuneli dla pieszych i rowerzystów lub przy pomocy wygodnych kładek dostępnych przy pomocy estetycznie zbudowanych ramp.
- 84 139
-
2023-10-03 21:43
Obudziłeś się??To się ogarnij!!!!!
- 0 0
-
2023-10-03 21:26
PKM już jest zelektryfikowane.
- 0 2
-
2023-10-03 13:53
O tych kładkach to na serio?
Ile z zainstalowanych wind działa na trójmiejskich kładkach?
Tunele ? Zaraz będzie krzyk o przejścia naziemne przez tory.
Podziemna kolej? Może na górnym tarasie.... tylko jak skomunikować górny taras z dołem?- 0 1
-
2023-10-03 11:11
Widać
Że nigdzie nie byłeś!
- 2 0
-
2023-10-03 10:59
skm do wejrelandu 3 razy na godzine jezdzi jak w 90tych latach (8)
oczym ty piszesz. 3 sklady na godzine, co 20 minut....
- 9 0
-
2023-10-03 11:43
(6)
do Wejherowa są tylko dwa tory - nie ma szans by puścić ruch taki jak między Gdańskiem a Gdynią
- 2 3
-
2023-10-03 13:34
No tak.... (5)
PKM też nie miała kiedyś torów, a jakoś jeździ....
Magiczne słowo: zbudować.- 5 1
-
2023-10-03 14:07
Z naciskiem na "jakoś" (4)
Dla mieszkańców Gdyni PKM jest równie użyteczna jak PKS do Sierachowic
- 3 3
-
2023-10-03 20:32
Z naciskiem na "ledwo".
A jak PKP zwiększy obłożenie linii między Osową a portem w Gdyni to PKM będzie tylko przejeżdżać tamtędy rano z zajezdni na trasę i wieczorem - z trasy "do garażu.
- 2 0
-
2023-10-03 16:10
Jak wyglądały rozmowy o wydłużeniu wiaduktu żeby wcisną dedykowany PKM tor pamiętamy. (2)
- 4 1
-
2023-10-03 19:40
(1)
Pamiętamy też że Miasto Słońca Bulwaru złotówki nie dołożyło do budowy PKM. Gdańsk wniósł aportem grunty warte setki milionów, a Gdynia zero.
- 3 3
-
2023-10-03 21:23
Gdańsk został do tego zmuszony, taki bardzo niechciany przezent
Gdańsk chciał tramwaj na lotnisko...
Jednak na to nie dostałby kasy. To przytulił Gdynię do spółki, niby połączenie dwóch lotnisk. Tak, PKM jest dzięki Gdyni! Potem "włodarze" się popsztykali a bu***l musiał ogarnąć marszałek, bo przepadłaby dotacja. Na podsumowanie mała "moderacja" działań KE i jest, jak jest. Czyli nie ma dotację i koszty,Gdańsk chciał tramwaj na lotnisko...
Jednak na to nie dostałby kasy. To przytulił Gdynię do spółki, niby połączenie dwóch lotnisk. Tak, PKM jest dzięki Gdyni! Potem "włodarze" się popsztykali a bu***l musiał ogarnąć marszałek, bo przepadłaby dotacja. Na podsumowanie mała "moderacja" działań KE i jest, jak jest. Czyli nie ma dotację i koszty, ale śmiałe plany ludzie łykną, szczególnie przed wyborami. Niestety, na dodatek klęska urodzaju i PKM trudno będzie wygasić i zamknąć po "okresie trwałości projektu".
A te "setki milionów" to w deweloperskich snach chyba.
Oprócz osiedli kwadratów na handel miasto ma parę innych komponentów, które je miastem czyni.
Gdańsk wniósł okrągłe zero a port lotniczy (samorząd) dostał wypaśną komunikację za friko.
Do dzisiaj nie powstały parkingi a z komplementarną komunikacją autobusową również cienko.- 2 0
-
2023-10-03 11:05
To w godzinach szczytu dodajmy
- 6 0
-
2023-10-03 10:49
(5)
Twój punkt widzenia, jak i sama idea jest słuszna, jednakowoż w naszym położeniu mam tu na myśli zarówno położenie geograficzne (dosyć wąski pas między linią brzegową a wzgórzami morenowymi) jak również infrastrukturę portową zawsze będziemy mieli więcej ciężarówek na drogach, które wzmagają zagęszczenie na drogach. Tiry na tory, to ba razie
Twój punkt widzenia, jak i sama idea jest słuszna, jednakowoż w naszym położeniu mam tu na myśli zarówno położenie geograficzne (dosyć wąski pas między linią brzegową a wzgórzami morenowymi) jak również infrastrukturę portową zawsze będziemy mieli więcej ciężarówek na drogach, które wzmagają zagęszczenie na drogach. Tiry na tory, to ba razie marzenie. Oczywiście powrót do połączenia pkp Gdynia-Oksywie byłby idealnym rozwiązaniem, ale w związku z rozbudową (sic!) torowiska, zwiększa się ilość cargo, co za tym idzie ruch po torowisku na ul.Hitniczej. Ech temat rzeka. Uratowałoby nas chyba tylko metro.
- 4 0
-
2023-10-03 15:10
to zadanie dla inżynierów...
a następnie finansistów.
Żaden (techniczny) problem nie do przeskoczenia.
Problem jest w tym, że inżynierowie do tego zadania wołani są na końcu, gdzie karty rozegrały urzędnicze interesy.- 6 0
-
2023-10-03 12:24
(3)
Metro niestety nie wchodzi w grę ze względu na poziom wody w gruncie - stworzenie systemu odpompowującego zbieraną wodę pewnie kosztowałby drugie tyle co budowa metra. Przed laty był pomysł by wybudować drogę nad torowiskiem pomiędzy Pruszczem, a Wejherowem, ale to także mrzonka...
- 1 3
-
2023-10-04 14:52
Nie ma szans na budowe metra w kraju w ktorym od 40 lat planuje sie budowe elektrowni atomowej,a nawet nie ustalono jej lokalizacji.Jakie metro? Babki z piasku robic na plazy. To jedyne co byc moze potr5afimy.
- 0 0
-
2023-10-04 13:14
Dobrze
Że Kopenhaga jest praktycznie bliźniacza pod względem warunków geologicznych i mają 4 linie metra.
- 0 0
-
2023-10-03 14:06
Dobrze że w Amsterdamie mają niski poziom wód gruntowych
Dzięki temu mają metro!
- 5 1
-
2023-10-03 09:55
(11)
Po pierwsze PKP większościowy udziałowiec SKM nie inwestuje w SKM, nie buduje dodatkowych torów, nie rozbudowuje infrastruktury w związku z czym po torach SKM przepuszczane są w pierwszej kolejności pociągi PKP. Bilety na komunikacje są natomiast sukcesywnie coraz droższe.
- 10 1
-
2023-10-04 09:52
(1)
PKP ma inne wydatki-inwestuje miliardy w Mazowszenp. dworzec Warszawa Zachodnia,Lodz Fabryczna czy Kaliska,linia srednicowa w Lodzi.Tam ida dziesiatki miliardow zlotych.To jest to PiSowskie wyrownanie szans,czyli transfer kasy do Polski wschodniej ze szczegolnym uwzglednieniem Warsiawki.
- 2 1
-
2023-10-04 09:59
dalej budujcie ECEsy
- 5 0
-
2023-10-03 14:52
w tym samym czasie PKP przebudowuje linie kolejowe na Podhalu na kwotę 12 miliardów złotych (8)
Sądzisz, że takie widzimisię mieli?
A może ktoś przy tym interesie chodzi i buduje odpowiednią świadomość?
PKP nie inwestuje w SKM również dlatego, że samorząd nie deklaruje chęci partycypacji w przedsięwzięciu. Choć SKM należy do samorządów w ponad 40 procentach. Samorządy nie dość, że nie partycypują w kosztach, co również jakSądzisz, że takie widzimisię mieli?
A może ktoś przy tym interesie chodzi i buduje odpowiednią świadomość?
PKP nie inwestuje w SKM również dlatego, że samorząd nie deklaruje chęci partycypacji w przedsięwzięciu. Choć SKM należy do samorządów w ponad 40 procentach. Samorządy nie dość, że nie partycypują w kosztach, co również jak mogą, to ograniczają koszty przewozów... Z tego powodu nie funkcjonuje linia do Nowego Portu, bo samorząd woli przelać kasę do "swoich" tramwajarzy niż do obcych kolejarzy.
Bilety są sukcesywnie droższe, ponieważ zmniejsza się dotację. Za ceny biletów i taryfy odpowiada samorząd. PKP dostaje umówioną działkę i ma jeździć. Nawet pusta. Porównaj cenę analogicznych biletów miesięcznych w Wawie i Trójmieście. W Trójmieście cena ta jest 2,5x wyższa.
Oczywiście, wytłumaczenie jest proste, bogatsze miasto, wyższa dotacja.
A nic nie kryje się w priorytetach? Dlaczego Warszawa chce dofinansować komunikację zbiorową?
Równocześnie nadal modernizując sieć drogową...- 7 1
-
2023-10-04 09:56
(1)
Moze to jest faktycznie tak,ze Powskie samorzady sabotuja wszystko co nalezy do rzadu? Np w Elblagu prezydent miasta nie chce partycypowac w rozbudowie portu miejskiego,choc mu panstwo wykonalo przekop i trase wodna niemal pod nos.Nie wiem co jest tu istotniejsze-brak kasy w samorzadach czy niechec polityczna.
- 4 1
-
2023-10-04 22:43
"choc mu panstwo wykonalo przekop i trase wodna niemal pod nos"
a on o to prosil?- 0 1
-
2023-10-03 19:09
(5)
a pkp czemu nie chce sprzedac gospodarzom skm?
- 3 2
-
2023-10-04 00:09
i dzięki za to Opatrzności...
Bo jak spojrzeć na "wyczyny" samorządu w dziedzinie komunikacji, to choć stara i wysłużona, SKM przynajmniej funkcjonuje przewidywalnie...
- 2 2
-
2023-10-03 21:08
a dlaczego ktoś ma sprzedawać? (1)
Bo ktoś chce kupić? Może za złotówkę Lewandowskiego?!
Zaorze i buraki pastewne posieje. Bo jego.
Podobno własność jest święta?
I jaki gospodarzom?
Jakoś nie widzę w Pomorskim gospodarskiego podejścia. Nie widać, aby ktoś tu uważał, że "Paryż wart jest mszy". Im wystarczą wały na taborze i terenach z deweloperami.
Co innego na Podhalu...- 2 5
-
2023-10-04 09:58
oJ tak,dac Oli SKM-ke ,to po roku chwasty zarosna nasypy kolejowe.Juz my ich znamy,tych cwaniakow z UM.
- 2 2
-
2023-10-03 19:39
(1)
A mają za co kupić?
- 2 1
-
2023-10-03 21:23
oczywiscie, stale od lat ponawiaja propozycje
- 2 1
-
2023-10-03 09:29
Wow (1)
Doceniam Twoje starania w celu przedstawienia sedna problemu w miejscu gdzie z pewnością nie zostanie to odebrane obiektywnie i z szacunkiem.
- 14 5
-
2023-10-03 09:36
Fajnie tak patrzeć jak dwa boty GPT rozmawiają
Technologia jest niesamowita.
- 7 13
-
2023-10-03 09:29
(3)
Doświadczenia 'setek miast' , które najpierw wybudowały sprawny układ drogowy a później ograniczały ruch w centrach mają się nijak do nasze rzeczywistości, gdzie 500-tys. miasto ma raptem 2-3 szersze drogi i zapchaną pseudo-obwodnicę na cały tranzyt.
- 31 6
-
2023-10-03 19:05
a ci z przed wojny nie mogli o tym pomyslec?
- 2 0
-
2023-10-03 12:26
(1)
A gdzie zmieścisz dodatkowe drogi dwu lub trzy pasmowe biegnące przez całe trójmiasto? Pod morzem? Nad torami? Czy może wyrzucić ludzi, wyburzyć połowę Sopotu, część Gdyni i Gdańska tylko po to by samochody mogły jeździć?
- 8 11
-
2023-10-03 21:02
to zadanie dla inżynierów i zarządców
a nie aktywistów...
- 5 3
-
2023-10-03 08:57
A teraz zejdźmy na ziemię (5)
Bilet miesięczny na MZK/SKM/ZKM Gdynia to 270 złotych. Dla dwóch osób to już koszt 540 złotych co miesiąc. Przemilczę jakość usługi, którą dostajemy za tę cenę, ale jeśli jesteś ciekaw, dlaczego tak dużo samochodów z rejestracją GWE rozjeżdża gdyńskie drogi, to już masz odpowiedź. Idea inwestowania w transport zbiorowy jest jak najbardziej słuszna. Pytanie tylko, co zrobiono w tym kierunku przez ostatnie 20 lat.
- 40 4
-
2023-10-03 10:11
Człowieku sprawdź jak napakowane autami są parkingi przy dworcach SKM pomiędzy Wejherowo a Gdynia Chylonia.
- 9 1
-
2023-10-03 10:09
I mówisz, że da radę jeździć 60km dziennie za 540zł/miesiąc samochodem? (2)
- 7 11
-
2023-10-03 10:52
60 km dziennie samochodem to jakieś dwie godziny (1)
Zbiorową komunikacją trzy i pół do czterech.
Z zaoszczędzonych 1.5 godziny przeznaczę godzinę na pracę co da mi 2 tys miesięcznie i pokryje koszty dojazdu samochodem, pół godziny więcej z rodziną.
Ergo jeżdżąc samochodem jestem 2.5 tys do przodu i spędzam 10 godzin dłużej z rodziną.- 17 5
-
2023-10-03 13:55
Oczywiście skłamałem - koszt utrzymania samochodu pochłonie te 2 tys PLN...
Oszczędzam więc 540 PLN i wątpliwą przyjemność tłoku, smrodu I opóźnień komunikacji zbiorowej.
- 11 1
-
2023-10-03 09:52
"co zrobiono w tym kierunku przez ostatnie 20 lat"
Zrobiono sobie kilka fotek na tle efektów absurdalnie drogich zakupów coraz mniej licznego taboru przewozowego.
- 26 1
-
2023-10-03 07:48
Opinia wyróżniona
(44)
Tylko nie pokazujcie tego artykułu władzom Gdyni, bo jeszcze się okaże że i w Gdyni można zrobić tunel pod torami kolejowymi.
- 247 13
-
2023-10-04 09:37
w Gdyni zrobią tunel nad torami.
- 0 0
-
2023-10-03 16:31
(2)
Tylko że w ramach inwestycji o której mowa jest w artykule to powstaje jedynie część drogowa. Natomiast jeśli chodzi o część kolejową to póki co nie widać by PKP miało się za nią wziąć w najbliższym czasie. Należy pamiętać, że tory z Gdyni do Wejherowa "za chwilę" będą modernizowane więc obie inwestycje muszą być skoordynowane. Problem jest jednak
Tylko że w ramach inwestycji o której mowa jest w artykule to powstaje jedynie część drogowa. Natomiast jeśli chodzi o część kolejową to póki co nie widać by PKP miało się za nią wziąć w najbliższym czasie. Należy pamiętać, że tory z Gdyni do Wejherowa "za chwilę" będą modernizowane więc obie inwestycje muszą być skoordynowane. Problem jest jednak taki, że PKP nawet jeszcze nie ogłosiło przetargu na te prace budowlane, a dobrze poinformowane źródła donoszą, że winna temu jest skopana dokumentacja projektowa. Może się zatem okazać, że węzeł Zryw jeszcze przez ładnych parę lat będzie pozbawiony przejazdu pod torami.
- 1 2
-
2023-10-03 21:43
Ale czy warto czekać na Godota?
Wejherowo pokazuje, że nie warto...
Jest zadanie, jest dotacja, to się realizuje.
Jak się odetchnie, to wzorem sąsiedniej Rumi zbuduje się również tunel pod torami.- 1 0
-
2023-10-03 18:58
pis nie ma glowy do jakichs tam projektow kolejowych, oni dniami i nocami mysla tylko nad tym jak nie wypuscic z rak wladzy swojej prawie absolutnej, dla dobra polski i polakow zreszta
- 1 2
-
2023-10-03 09:15
Zapraszamy do Gdyni, chętnie pokażę Ci tunele pod torami (5)
zapraszam na ul. Bernadowską, Spółdzielczą, Wielkopolską, Piłsudskiego, Podjazd
- 4 19
-
2023-10-03 10:55
A ile jest bezkolizyjnych przejazdów między Morską a północnymi dzielnicami (Pogórze, Obłuże, Oksywie)? (2)
Dwa.
Z czego jeden w budowie....- 6 1
-
2023-10-03 11:04
Przecież ten drugi nie łączy niczego z Morską (1)
Zakładam że mówisz o wiadukcie na Puckiej
- 8 0
-
2023-10-03 13:35
Tak.
Nie łączy - ale jest "między" ;)
- 0 1
-
2023-10-03 10:04
którą w wymienionych budowli "zawdzięczamy"...
Obecnej ekipie mieszkańców magistratu?!
Na Bernadowskiej i Spółdzielczej nie przebudowano przedwojennych wiaduktów i ciężarówki na deweloperskie "inwestycje" jeżdżą przez las...- 12 2
-
2023-10-03 09:22
Bernadowska i Spółdzielcza
XD
- 10 1
-
2023-10-03 08:34
Gdynia ma 14 bezkolizyjnych przejazdów przez infrastrukturę kolejową i 15-ty w budowie (33)
Więc doskonale wie.
- 9 44
-
2023-10-04 09:54
A kto zbudował te 14 bezkolizyjnych przejazdów ?
- 0 0
-
2023-10-03 10:58
ta Gdynia pod Więcborkiem rozumiem? Bo na pewno nie ta na Pomorzu
- 6 2
-
2023-10-03 10:07
Głupszej wypowiedzi niż ta o 14 bezkolizyjnych przejazdach dawno nie było na tym forum
- 9 4
-
2023-10-03 09:58
nie jest istotne, ile ich jest... (6)
Istotne jest to, że nie ma ich tak, gdzie w sposób żywotny są potrzebne...
Motto magistratu:
"...nie to, co trzeba, nie tam, gdzie trzeba, nie tak jak trzeba..."
Byle wstęga do przecięcia była...- 13 2
-
2023-10-03 18:49
(2)
pomyliles sie, to motto to pisu jest
- 0 1
-
2023-10-03 21:39
ono w Gdyni funkcjonuje od czasów (1)
Gdy PiS'u na świecie nie było...
- 4 0
-
2023-10-04 00:10
ono w calej polsce funkcjonowalo jeszcze przed 2ws
- 0 0
-
2023-10-03 13:49
....ale za tyle ile trzeba.... (2)
Póki banki dają kredyty....
...póki można zastawić udziały jakiegoś PEWiKu.- 5 1
-
2023-10-03 15:05
...ale za to ile... (1)
...się tylko da...
- 1 0
-
2023-10-03 16:11
To zależy ile się da - najgorzej to dać za mało.
- 1 0
-
2023-10-03 09:21
(1)
Serio czubie? Rozumiem że wiadukt w ciągu Wielkopolskiej czy ulicy podjazd ma coś wspólnego z Chylonia Cisowa itd a nie czubie tam się czeka godzinę na szlabanie jak na wsi zabitej deskami
- 13 1
-
2023-10-03 18:46
to niech pis buduje wreszcie dojazd do portu na przedluzeniu obwodnicy a nie tyko uzywa do obietnic wyborczych
- 2 5
-
2023-10-03 08:51
Policzmy (4)
Kwiatkowskiego, Podjazd, Węzeł Wzgórze, Redłowo, Wielkopolska. Jak naciągniesz gacie to dwa prowadzące do nikąd przejazdy w Kolibkach. Możesz dalej naciągać i dodać wspaniały remontowany węzeł Karwiny i Pbwodnocę na linią 201. Jak gacie wejdą na głowę to dojdzie jeszcze wiadukt koło Szperka nad linią do Szczurek Airport. Coś kiepskie to liczenie szczurkowy propagandysto.
- 42 4
-
2023-10-04 00:06
stryjska ma dwa wiadukty
- 0 0
-
2023-10-03 13:44
Kwiatkowskiego można policzyć z 3 razy, bo przebiega przez różne linie.
- 3 0
-
2023-10-03 09:30
(1)
Jest jeszcze Węzeł Ofiar Grudnia 70 i... przejazd obwodnicy nad PKM :)
- 7 2
-
2023-10-03 10:05
Policzyłem - to linia 201
- 7 1
-
2023-10-03 08:49
Leszczynki, Chylonia, Cisowa i Pustki Cisowskie/Demptowo to jakieś 40 tysięcy mieszkańców (11)
Prawie tyle samo, co w Wejherowie, Ile w tym rejonie jest bezkolizyjnych przejazdów przez infrastrukturę kolejową?
- 40 4
-
2023-10-03 18:41
leszczynki maja estakade
- 0 3
-
2023-10-03 15:27
(1)
Może porównamy sytuację po tym jak się połowa Gdyni zwali rano do Wejherowa. Tylko po co miała by to robić.
- 1 5
-
2023-10-03 21:38
na lody do parku...
Na szczęście, jedni nie wiedzą, innym wstyd się przyznać, że fajnie by było taką wycieczkę odbyć...
- 3 1
-
2023-10-03 10:16
Ile w Wejherowie? (7)
Na takie miasteczko 3 tunele pod torami , 4 przejazdy kolejowe na których sie praktycznie nie stoi. Po dwóch stronach krajówki (byłej) równoległe ulice przez całe miasto wraz z rondami. Nie mówcie więc ,że sie nie da i prosze sie nie śmiać z GWE :-)
- 30 5
-
2023-10-03 10:21
(6)
Tak, to że na przejazdach się stoi to wina Szczurka! xD
- 8 5
-
2023-10-03 10:53
A to że w Wejherowie się nie stoi to czyja zasługa? (5)
- 11 2
-
2023-10-04 00:01
czy jak sie wierzy w stawiennictwo swietej panienki to jest hejt? mysle ze nie, wiec czemu skasowano wpis?
- 1 1
-
2023-10-03 11:20
Zasługa skronmego ruchu kolejowego
- 5 6
-
2023-10-03 11:01
Szczurka. (2)
a kogo?
- 7 1
-
2023-10-03 18:39
raczej kaczynskiego, jedno slowo by powiedzial i budowano by z furkotem, tak jak bylo z przekopem
- 0 2
-
2023-10-03 13:34
Może Marka Ł.?
- 6 0
-
2023-10-03 08:43
Tyle ma (3)
A wciąż kluczowych brakuje
- 38 6
-
2023-10-03 11:29
Bo to nie odpowiedzialnosc Gdyni tylko PKP (2)
Nie wystarczy decyzja miasta, potrzeba jeszcze udzialu kolei. Co zreszta sie dzieje. Tunel w ciagu Puckiej jest przeciez juz dawno zaplanowany, ale bedzie realizowany w czasie modernizacji trasy kolejowej. A wiadukt lub tunel w ciagu Polnocnej ma powstac w ramach budowy Trasy Czerwonej, ktora jest droga krajowa, czyli musi dostac srodki z budzetu centralnego, bo miasta samego na to nie stac.
No ale trzeba jojczyc.- 4 13
-
2023-10-03 21:35
trzeci rodzaj prawdy w sensie Tischnera - dla niewiedzących -> "gó***o prowda"
Gdynia nie ma i nie chce mieć kasy na takie budowle.
Urzędnicy mają dosyć "estakady" i innych takich budowli, bo nie ma jak z tego kasy wycisnąć, a utrzymywać trzeba. Ostrzegano przez "tromtadracją" na etapie planowania i finansowania.
Takie przedsięwzięcia to sprawa uzgodnień, a nie kompetencji i wyłączności.
GdyniaGdynia nie ma i nie chce mieć kasy na takie budowle.
Urzędnicy mają dosyć "estakady" i innych takich budowli, bo nie ma jak z tego kasy wycisnąć, a utrzymywać trzeba. Ostrzegano przez "tromtadracją" na etapie planowania i finansowania.
Takie przedsięwzięcia to sprawa uzgodnień, a nie kompetencji i wyłączności.
Gdynia sobie założyła, że interesy miejskiej infrastruktury ma załatwiać zewnętrzny podmiot.
Że to tak nie działa, wszyscy widzimy...
A jak działa?
Tak jak w Rumi. Tak jak w Gdańsku.
Jest budżet, jest zakres, jest uzgodnienie, jest robota...
I robi ten, kto ma w tym interes i odpowiedzialność.
Więc chytry plan Gdyni nie wypalił, bo PKP to nie święty Mikołaj.
A nam, mieszkańcom, pozostaje jojczyć...
Szczególnie gdy widzimy, jak za koszt dwóch (!!!) tuneli w Rumi powstają rabatki pod oknami magistrackich gabinetów.- 6 0
-
2023-10-03 18:34
czyli te pisy ktore trolluja tutaj powinni swoje wpisy skierowac do swoich dysponentow, wynika z tego ze nie zalezy im na budowie potrzebnych w gdyni tuneli, bo gdyby zalezalo to naciskali by na kaczynskiegolub adamczyka, oj pisy, pisy czemu tak staracie sie szkodzic gdyni?
- 0 5
Wszystkie opinie
-
2023-10-03 07:03
A w Gdyni? (2)
Tylko wymiana asfaltu... to są jaja. Pamiętajmy przy wyborach. Wiosna 2024
- 45 9
-
2023-10-03 07:06
żeby chociaż wymiana asfaltu
najczęściej, co najwyżej, łatane są pojedyncze dziury. I to też nie wszędzie.
- 8 2
-
2023-10-03 09:48
Domalowali kilka lini dla rowerów
- 3 0
-
2023-10-03 07:03
Gdynia może się uczyć od Wejherowa i Rumi odnośnie tunelów. (4)
- 53 6
-
2023-10-03 07:19
(3)
"Tunelów", a raczej tuneli w Gdyni nie zbudują jeszcze długo ze względu na infrastrukturę podziemną w rejonie Chylońska/Pucka.
- 3 9
-
2023-10-03 08:25
(2)
Ciekawe jaka będzie wymówka kiedy się okaże że wszystkie okoliczne Strzebielina, Skowarcze i Swarożyny mają już po dwa tunele pod torami...
- 9 2
-
2023-10-03 19:14
(1)
ale nie maja infrastruktury podziemnej
- 0 4
-
2023-10-03 19:42
Tak to już jest w tym pięknym mieście
No jak się nie obrócisz du*a z tyłu.
- 0 0
-
2023-10-03 07:04
To sie nam rozwinelo Trojmiasto- az do Wejherowa (10)
A nieee. Po prostu u nas nie ma juz o czym pisac :D
- 32 5
-
2023-10-03 07:19
Czyżby dzików zabrakło?
- 5 0
-
2023-10-03 07:21
(6)
W takim Wejherowie mozna wiadukt zbudowac, a panna Dulkiewicz woli rydwan, rowery 5.0, czy falę niz wiadukty na trasie AK / Łostowicka
- 9 7
-
2023-10-03 07:37
Kacper...skończ już, to już jest nudne. Wieczorynka I do spania, już już!
- 8 8
-
2023-10-03 07:58
O, tak, o niczym tak nie marzę, jak o przesunięciu korka złożonego z mieszkańców okolicznych wiosek do centrum... (3)
- 4 3
-
2023-10-03 13:46
Ci mieszkańcy teraz tworzą korki w centrum nie mogąc wyjechać z Gdyni.... (2)
- 1 1
-
2023-10-03 19:18
(1)
jak chca poprawic sobie sytuacje niech sie dorzuca do budowy nowej infrastruktury
- 0 1
-
2023-10-03 22:32
ci ludzie pracują w firmach w Trójmieście
I te firmy płacą w Trójmieście (mam nadzieję) podatki...
Może powinny wzorem światłych przykładów (Abbeg, Schichau), budować również przyzakładowe osiedla?- 0 0
-
2023-10-03 22:29
albo na Oruni...
Jeśli AK nie pasi...
- 0 0
-
2023-10-03 15:14
własnie jest o czym pisać... (1)
Bo w Trójmieście czas się zatrzymał a zarządy i "wybrańcy" żyją otuleni bańkami komfortu wynikającego z niewiedzy...
To kontrast z "małym Trójmiastem" musi ten komfort nieco zakłócić...- 2 1
-
2023-10-03 19:23
jak wymyslisz dwa kotrasty to beda dwa, jak trzy to trzy, zalezy to tylko od twojej fantazji, tak wiec pouzywaj sobie, rozwin skrzydla
- 0 2
-
2023-10-03 07:04
Nieistotne (4)
Od kiedy powstała Trasa Kaszubska.
- 22 15
-
2023-10-03 08:47
Istotne - dla skomunikowania osiedla po drugiej stronie torów. (3)
Nie muszą objeżdżać przez Sikorskiego, żeby przejechać przez tory.
- 6 3
-
2023-10-03 09:25
Ale w takim razie tytuł jest do bani (1)
A mieszkańcom Wejherowa oczywiście gratuluję, że mają władze, które potrafią prowadzić inwestycje
- 8 1
-
2023-10-03 10:08
A co na tym portalu nie jest do bani?
Tu nawet podwyżkę opłat nazywa się "rewaloryzacją".
Poziom pismactwa (bo nie jest to dziennikarstwo), dorównuje terminowości remontów MTM.- 4 1
-
2023-10-03 12:09
Ale nie ma jeszcze tunelu pod torami
Póki co ułatwi to osobom ze Śmiechowa Północ wyjazd w stronę Gdyni (na ten moment można się w tę stronę wydostać przez ulicę Orzeszkową lub Rybacką). Dla osobom ze Śmiechowa Południe nic się nie zmieni
- 1 0
-
2023-10-03 07:05
Brawo dla władz Wejherowa (1)
- 45 3
-
2023-10-03 19:31
podobno kaczynski mial przyjechac na otwarie bo jest patronem tej inwestycji tak jak bylo z tunelem w swinoujsciu, ale nie wiadomo czy przyjedzie bo moze straci do tego czasu wladze, mysle ze jednak wejherowo mimo wszysko zaprosi swojego przewodnika na przeciecie wstegi
- 0 3
-
2023-10-03 07:05
Hasztag dzieje sie! (1)
Zobaczycie gdzie bedziemy infrastrukturalnie za 20 lat, to bedzie cos pieknego. Cala Polska to plac budowy, ale oczywiscie jestem najbardziej dumny z Pomorza. Naprawde, wylaczcie telewizory, przestancie ogladac TVP Info i TVN. Oni tylko czekaja by nas zaszufladkowac i zebysmy sie klocili. A moim zdaniem warto spojrzec wlasnymi oczami jaka Polska jest piekna i dokladac kazdego dnia cegielke do jej rozwoju.
- 27 11
-
2023-10-03 08:59
Szczególnie taborem SKM można się pochwalić na całą Polskę xD
- 6 1
-
2023-10-03 07:06
Bardzo Ładnie
Pójdę tam na pielgrzymke tym wiaduktem
- 9 6
-
2023-10-03 07:08
Co za dziwna nazwa. (1)
Może lepiej " węzeł Strup".
- 4 21
-
2023-10-03 07:18
To od nazwy pobliskich zakładów
- 14 1
-
2023-10-03 07:09
Zakopleksieni Gdynianie wciąż śmieją się z Wejherowa (9)
- 43 4
-
2023-10-03 08:28
(6)
Przeprowadziłem się do Wej 7 lat temu. Bardzo fajne miasto. Jedyny minus, to że spory kawałek od Trójmiasta, no i ciągle trąbiące pociągi - miasto trąbiących pociągów.
- 17 0
-
2023-10-03 08:31
Przynajmniej radzicie sobie z tunelami (1)
Im więcej ich będzie, tym mniej trąbiących pociągów.
- 11 2
-
2023-10-03 10:18
Akurat ten tunel nic nie zmieni w kwestii trąbienia, bo tam wcześniej nie było drogi przez tory.
- 2 0
-
2023-10-03 15:14
(1)
A ja się nie przeprowadziłem i cały czas mieszkam w Trójmieście. Minus ? Nie mogę się zrewanżować, gdyż odległość od Wejherowa nie ma dla mnie żadnego znaczenia.
- 1 3
-
2023-10-03 16:46
Nie wiesz co tracisz.
- 4 1
-
2023-10-03 15:48
Na trąbienie pociągów jedynym lekarstwem
Byłoby zrobienie wszystkich przejazdów i przejść bezkolizyjnych. Póki co to melodia przyszłości. Pociągi trąbią bo w razie wypadku jest sprawdzane czy maszynista użył sygnału dźwiękowego. Jeśli nie to już go szarpią o współwinę.
- 3 0
-
2023-10-04 10:14
Ja kiedyś z Wejherowa jechałem szybciej do centrum Gdyni
Niż moi koledzy z Dąbrowki.
- 4 0
-
2023-10-03 11:58
Nie tylko zakopleksieni.
- 0 3
-
2023-10-03 19:40
jak juz zdecydowales sie powiedziec o swoim zakompleksieniu publicznie to ok moze ci ulzy, w imieniu gdynian jednak nie wypowiadaj sie, ze swoim problemem musisz poradzic sobie sam
- 1 1
-
2023-10-03 07:12
Zryw? Chyba powolniak. (7)
Droga już 18 lat temu miała być zrobiona. Gdyby nie środki z UE w naszym kraju dalej byłoby nie za ciekawie.
- 17 24
-
2023-10-03 07:17
Ue to skąd ma pieniądze? (6)
Niemce dajo?
- 11 7
-
2023-10-03 07:25
Na pewno nie Polacy.
- 6 10
-
2023-10-03 07:46
(4)
A według ciebie skąd ma? Kolejny z tych, co podstawowej matematyki nie ogarniają, ale będą się upierać, że dostajemy tyle ile wpłacamy?
- 10 3
-
2023-10-03 08:27
dostaliśmy dużo więcej niż wpłaciliśmy (3)
nadal dostajemy więcej niż wpłacamy. KPO blokuje wiadomo kto: "suwerenna" Polska i jej akolici
- 9 4
-
2023-10-03 09:03
Te "dużo więcej niż wpłaciliśmy" to rekompensata (2)
za otwarcie naszego rynku na zachodnie towary i usługi, które zalewają polską gospodarkę.
- 7 3
-
2023-10-03 19:45
(1)
o tym trzeba bylo pomyslec przed zmiana ustrojowa, zreszta czy jestesmy zdolni do stwarzenia konkurencyjnej gospodarki?
- 1 2
-
2023-10-03 21:45
jesteśmy...
...i stwarzamy.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.