• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budowa wiaduktu ułatwi drogę do Szczecina

neo
3 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)

Za nami kluczowe prace przy węźle, który co prawda nie znajduje się w Trójmieście, ale ułatwi przejazd z naszej aglomeracji do Szczecina. Zakończenie prac na węźle Zryw zaplanowano na połowę 2025 roku, ale już teraz można oglądać gotowe przęsła wiaduktu, który bezkolizyjnie połączy południową i północną część Wejherowa.



Jak oceniasz rozwój gmin w sąsiedztwie Trójmiasta w ostatnich latach?

Węzeł Zryw to obecnie największa inwestycja w Wejherowie, która daje się też we znaki części mieszkańców Trójmiasta, którzy jadą w kierunku Szczecina i nie wybierają Trasy Kaszubskiej. Na wysokości dzielnicy Śmiechowo trwa bowiem budowa wiaduktu, który ma połączyć południową i północną część miasta, bez konieczności przejeżdżania przez ruchliwą i czteropasmową trasę tranzytową.

Prace wiążą się z objazdem, częściowo po płytach, a także zwężeniem do jednego pasa. W kierunku Szczecina jednym pasem jedziemy na objeździe, a w kierunku Trójmiasta już za wykopem na wiadukt, bo trwa też budowa nowej kanalizacji deszczowej.

- Węzeł Zryw to aktualnie największa inwestycja miasta, ale również inwestycja najbardziej strategiczna z punktu widzenia Wejherowa. Bardzo ważna inwestycja i bardzo nas też cieszy, że do tej pory prace przebiegają bardzo sprawnie - podkreśla Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.

Węzeł Zryw - 3 lata prac za 56 mln zł



Budowa Węzła Zryw rozpoczęła się pod koniec 2022 roku. Od sierpnia tego roku trwają już właściwe prace w kierunku budowy wiaduktu. Najważniejsze i najbardziej widowiskowe z nich zaczęły się na początku września, gdy zaczęto montować jego konstrukcję z ogromnych prefabrykatów. Trwają jeszcze prace scalające konstrukcję, izolowanie, a także wykonywanie drenaży.

Po ich zakończeniu przywrócony zostanie ruch na dwóch pasach w obu kierunkach, a wykonawca - Polimex Infrastruktura - zacznie budowę drogi oraz ronda po południowej stronie inwestycji.

Całość prac pochłonie 56 mln zł, z czego 19 mln zł to rządowe dofinansowanie.

Węzeł Zryw w Wejherowie - tunel pod drogą i torami



Prace mają zakończyć się w czerwcu 2025 roku. Ich efektem będzie bezkolizyjny przejazd pomiędzy północną i południową częścią Wejherowa na wysokości stacji SKM Śmiechowo.

Będzie też dodatkowy pas jezdni w kierunku Gdyni wzdłuż dawnej DK nr 6 (obecnie jej numer przejęła Trasa Kaszubska), a także nowa droga na osiedle przy ul. Sikorskiego i rondo na zjeździe z głównej drogi na drogi dojazdowe w kierunku Trójmiasta.

neo

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Wladze Wejherowa zmarnowały 56 mln zł

    Budowa tunelu pod drogą kiedyś krajową a obecnie wojewódzką nie ma żadnego sensu!!! Zmarnowano wielkie pieniądze i olbrzymi teren a efekt żaden. W tym miejscu wystarczyłoby zwykłe naziemnie skrzyżowanie ze światłami albo typu rondo jakie jest po drugiej stronie Wejherowa czyli Rondo Solidarności. Z tego ronda dziennie korzystają tysiące pojazdów i nie ma korków. Wszczyscy przejeżdżają na jednej zmianie świateł. Skrzyżowanie na Śmiechowie dotyczy znacznie mniejszej liczby mieszkańców. Za te 56 mln można było zbudować tunel pod torami nawet bez udziału PKP i to by w zupełności wystarczyło dla Śmiechowa Południe.

    • 0 2

  • Prawa miejskie: Wejherowo 1648, Gdynia 1925 (1)

    Kapitał kulturowy i organizacyjny jak widać buduje się przez stulecia, efekty nie pozostawiają wątpliwości, gdzie jest wyższa kultura organizacyjna samorządu. Wielowiekowe zapóźnienie Gdyni jest faktem

    • 1 0

    • Poniosło Cię co?

      No to pojechałeś/aś. Układy się liczą, ot co. Dzisiaj samorządy są ograbione z kasy do cna. Nie mają na nic. Pis zabrał samorządom, żeby dać tym co się będą odpowiednio łasić. W niektórych przypadkach im się udało. Nie wiem czy W-wo dogaduje się z pisem, ale kasę jakoś ma. Nie ma w tym mieście ani przemysłu, ani biznesu. Nie ma lokomotyw, które ciągnęłyby budżet. Jest budżet miasta, tam też jest gmina (choć raczej nie dorzuca), a jeszcze ktoś mądry narobił powiatów, więc mają kolejny budżet. Droga jest wojewódzka, ale do niedawna była krajowa, więc z zarządca też ma coś do powiedzenia .... Dużo tego wszystkiego, ale jakoś się dogadali i robią.

      • 0 0

  • Nic tu się nie zgadza. Co to za tytuł?

    Po pierwsze jaki wiadukt? Tunel się buduje, nie wiadukt. Po drugie jakie ułatwienie drogi do Szczecina? Droga będzie taka jaka była, a dojdzie tunel dla mieszkańców Wejherowa. Co za partactwo z tym pisaniem? Czy dziś już nie trzeba mieć kwalifikacji do niczego?

    • 17 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane