• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budują wiadukt, zamykają ul. Pucką

Michał Sielski
8 września 2023, godz. 20:00 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Od soboty, 9 września, przez tydzień na ul. Puckiej będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Zmiana spowodowana jest budową wiaduktu nad toramiMapka. Inwestycja, która ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku, wchodzi w główną fazę robót.



Podoba ci się wygląd nowego wiaduktu?

Większe zmiany w okolicy ul. Puckiej widać od kilku tygodni. Usuwane były podziemne kolizje, a także stawiano podpory pod wiadukt. Teraz konieczne będą zmiany w ruchu, bo budowa wkracza w decydującą fazę.

Od soboty, 9 września, do 15 września na odcinku pomiędzy przejazdem kolejowym a przystankiem komunikacji miejskiej Elektrociepłownia Pucka 02 wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

Wciąż tymczasowo zamknięty jest też wlot z ul. Puckiej w ul. Przemysłową. Prace są aktualnie prowadzone również przy zajęciu chodnika i jezdni ul. Puckiej w rejonie skrzyżowania z ul. Przemysłową. Ten etap zmian w organizacji ruchu potrwa do 22 października.

Objazd do ul. Przemysłowej odbywa się ul. Hutniczą, ul. Przemysłową i ul. Palmową (ograniczenie tonażu do 10 ton).



Jak będzie wyglądał wiadukt na Puckiej



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.

Całość zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Jak dobrze że jakiś normalny wykonawca (1)

    A nie MTM...

    • 12 1

    • Ciężko to zrozumieć: miasto się sypie, a oni dalej głosują na tą samą ekipę

      Ludzie: obudźcie się wreszcie.

      • 8 1

  • Nie ma co się podniecać (27)

    Mieszkańcy Gdyni od dziesięcioleci czekają na tunel/wiadukt nad główna linią kolejową przy ul. Chylońskiej. Jakoś Rumia, Wejherowo potrafiło rozwiązać ten problem, a tutaj wieczna stagnacja ekipy Pana prezydenta Szczurka. Połączenia kolejowego do północnych dzielnic Gdyni też oczekujemy: tory przecież są. To miasto powoli się stacza eh

    • 202 12

    • Nie czekają (15)

      Mieszkańcy Gdyni mają 14 bezkolizyjnych przejazdów nad/pod infrastrukturą kolejową. 15 w budowie. Chylońska interesuje max kilka procent przyspawanych do fotela fanów osiedlania się na dalekich przedmieściach.

      • 8 62

      • 13 z tych 14 przejazdów znajduje się w południowo - wschodniej części miasta (10)

        W zachodniej jest jeden, estakada.
        I on jeden komunikuje północną połowę miasta oraz gminy związku "Norda".
        Teraz jeżdżą przez Rumię...

        Takie demagogie to se możesz nawijać przyjezdnym wakacjuszom, a nie mieszkańcom, którzy z Pustek chcą dostać się na Obłuże Dolne...

        • 52 2

        • (1)

          Obłuże Górne to okolice Pagedu i wzdłuż ul.płk.Dąbka...Ale z nazwą, Obłuże Dolne to się nie spotkałem. Po prostu... Obłuże . Jest jeszcze Obłuże Leśne, Centrum , czy Stare nad stawkiem.

          • 8 7

          • no...

            i?

            • 5 5

        • wśród tych 13 jest jeden, taka prowizorka dla pieszych na przedłużeniu Żwirki i Wigury

          Aż dziw, że miasto okolicznym "posiadaczom" nie przychyliło nieba i nie zbudowało regularnego tunelu jak na Podjazd. A takie plany istnieją praktycznie od powstania Gdyni...

          Miasto woli, aby ktoś zrobił to za nie.
          Stąd poronione pomysły SKM Śródmieście, aby znaleźć frajera do finansowania...

          Miasto nie znalazło kasy nawet na wykończenie bardzo potrzebnego tunelu na Grabówku, gdzie SKM wybudowało przepust. Też po taniości, bo na jedną stronę i o braciach-kolejarzach nie pomyślano i nadal chodzą ścieżką przez tory...
          To teraz czekany zmiłowania deweloperów... Ale to nie z Orlexem, który się tam zagnieździł...

          • 4 1

        • Dostają się bez problemów. Wiadukt czy tunel (2)

          ul. Chylońska Pucka zbędny.

          • 1 5

          • Jeżeli zrobią to połączenie, wówczas na przedłużenie obwodnicy bądziemy czekać jeszcze 75 lat. (1)

            • 0 3

            • jak zrobi miasto

              To postawi zakaz dla ciezarowek...
              Tak jak na Jana z Kolna i Portowej.
              Miedzy innymi o to wlasnie chodzi, aby ten przejazd zrobilo miasto.

              • 4 1

        • Wlęc podaj lokalizację tych 13 przejazdów. (3)

          • 0 4

          • mówisz o istniejących 14 (2)

            to chyba wiesz gdzie są?

            • 4 0

            • Gdzie są te 13 w części południowo wschodniej ? (1)

              • 0 5

              • z pewnym gatunkiem ludzi się nie dyskutuje...

                bo zamiast skupiać się na istocie zagadnienia, usiłują wciągać na swój teren i próbują pokonać doświadczeniem...

                • 3 0

      • A Szczurek siedzi i zawija

        • 21 3

      • Ale taki przejazd bezkolizyjnh da mozliwosc zrobienia szybkiej linii (1)

        Autobusowej z północnych osiedli do PKP Chylonia i dojazdu na pociąg w 10 minut. Byłoby to bardzo konkurencyjne dla aut, tak więc takie przejazdy tam są potrzebne na wczoraj.

        • 7 2

        • Jest potrzebny ten wiadukt, który jest w toku budowy.

          Ale to nie oznacza tego, że władze miasta mają zostać przy sterach.

          • 3 0

      • z tych 14 przejazdów

        11 powstało przed wojną i po tej wojnie zostało odbudowanych...

        • 5 0

    • (1)

      To miasto już się stoczyło.

      • 13 5

      • Baj, baj i nie wracaj.

        • 1 3

    • Dziecko, nie wiesz o czym mówisz.

      • 1 6

    • oczywiscie najbardziej potrzebny jest tunel w przedluzeniu obwodnicy ale (4)

      obwodnica to droga panstwowa i miasto moze tylko wnioskowac-przedluzenie obwodnicy tez
      tunel pod torami musi zrobic PKP a miasto moze tylko prosic
      miasto od lat wnioskuje i prosi ale rzad i PKP nie wykazuja checi ani ochoty aby ulzyc mieszkancom Gdyni poki nie rzadza tutaj
      tunel pod Chylonska w gestii PKP i to samo ale wygodnie jest opozycji oraz oszukanym wieszac psy na Radzie Miasta

      • 3 14

      • jedź do Rumii (3)

        na korepetycje...

        A co do rządu, to najbardziej "przysłużył" się ten poprzedni, którego premier własnoręcznie skreślił przedłużenie obwodnicy z Planu Budowy Dróg Krajowych... Nie zbudował też Kaszubskiej i OMT...

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
        "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

        "...charakter lokalny..." - więc lokalsi zakasać rękawy...
        A rada miasta Gdyni mam nadzieję że wyląduje w pudle za numery z gruntami wokół portu...

        • 4 1

        • A co ma wspólnego Obwodnica Północna do przedłużenia obwodnicy? (2)

          Mieszasz fakty z bajkami, a wychodzą z tego bzdury.

          • 0 5

          • to raczej ty nie wiesz co jest głównym składnikiem wszystkich haseł pod tytułem viaMaris, "czerwona", czy OPAT

            To wszystko "preteksty", aby ktoś "dał" kasę właśnie na przedłużenie obwodnicy.
            Bo cała reszta to "małe piwo"...
            Ostatnie szacunki mówiły o dwóch miliardach złotych potrzebnych na te dwa kilometry drogi, od Morskiej, przez Południową, Przemysłową do okolic Żarnowieckiej...

            Jeżeli taka jest powszechna świadomość jak twoja, to najzwyczajniej idzie się załamać...

            • 4 1

          • sprawdź co to jest OPAT i jaki miał mieć przebieg

            Dowiesz się o tym na BIP Gdyni (sic!)

            /przygotowanie-inwestycji,2227/obwodnica-polnocna-aglomeracji-trojmiejskiej-studium-techniczno-ekonomiczno-srodowiskowe,410288

            • 4 0

    • (1)

      Gdybys nie był zwykłym trollem wiedziałbyś , że problem robi PKP. Plany są , kasa była ale PKP ciagle odrzuca i nie chce się dołożyć , na Puckiej wiadukt jest w ich interesie ten tunel o którym piszesz nie jest. Poszukaj w Google to znajdziesz dlaczego tunelu nie ma do tej pory.

      • 3 5

      • zmień płytę

        Gdybyś nie był urzędniczym aroganckim ignorantem, to byś zauważył, że:

        Rumia załatwiła kasę, 50 milionów, uzgodniła i zbudowała.
        Coś, co planowano równie długo jak tunel w Gdyni... Bo to pomysły/potrzeby, które zdefiniowano dziesiątki lat temu.
        PKP nie miało nic naprzeciw...

        W "Gdynia wolała" dwa razy większą kwotę wyrzucić w piach i błoto park(ingu) centralnego i mieć ładny widoczek z okien urzędu. Bo to jest urzędowy obraz Gdyni, potiomkinowska wioska widziana z okna gabinetu...

        Widzisz różnicę?

        Nie po raz pierwszy zarząd Gdyni stosuje tę taktykę, aby kasę miasta uważać za własny portfel i po własnym uważaniu z niego korzystać. I pod najmniejszym pretekstem nie dopuścić do zmiany tego "uważania". Mało wieloletnich sporów o uszkodzone drogi?
        Ilu prawników na tym zarobiło?
        Kraj się rozwija, a rozwój kosztuje...

        Jest oczywiste, że nie jest interesem kolei budowanie tego tunelu. Nie dość tego, nie załatwia on nawet głównego problemu tego miejsca. Ten problem rozwiązuje oś Północna Południowa, 500 metrów dalej...

        Za to tunel ten doskonale załatwia problemy miasta z komunikacją ruchu miejskiego i zmniejszenie obciążenia estakady. Tym bardziej że zarząd miasta wprost deklaruje, że inne rozwiązania są "są dla mieszkańców obojętne".
        Zdaniem zarządu...
        A zdanie mieszkańców?

        • 8 1

    • Wiadukcik, malutki,tyci.

      • 0 1

  • dalej glosujcie na tego samego prezydenta xd

    • 16 0

  • Ten most nic nie da bez tunelu i bezkolizyjnego włączenia ruchu w Chylońską (2)

    • 17 4

    • Zgadza się

      To wygląda jakby ktoś mocno był pod wpływem i popiep**yły mu/jej się lokalizacje wiaduktu. Korki będą dalej jak są teraz. Nic to nie zmieni

      • 5 1

    • zmieni ,zmieni

      nasila się ruch pociągów do portu i z powrotem , miałbyś dwa miejsca ze szlabanem kolego

      • 4 0

  • Sosnowiec północy. W takiej Rumi czy Wejherowie potrafili całe lata temu takie kwestie załatwić. Ale Gdynia wolała sponsorować

    • 21 2

  • Mam prawie 50 lat i trochę się poruszam (2)

    Po Gdyni. Z tego co kojarzę to chyba nigdy nie stałem tam. Ale kawałek dalej jest wiecznie zamknięty przejazd.

    • 17 1

    • Mam 55 lat (1)

      Pamiętam lata 90 XX wieku. Byłem instruktorem nauki jazdy. Wtedy stało się tam długo.
      Zapytasz dlaczego. Bowiem kontenery do portu przewożono pociągami, a nie jak teraz ciężarowkami.

      • 4 0

      • 65 do 55

        100 na 100%

        • 2 0

  • (2)

    Taka Rumia czy Wejherowo już dawno ogarnęły takie inwestycje. Ale w Gdyni, wiadomo, ważniejsze było przez całe lata inwestowanie grubymi milionami w miejscowy klub piłkarski.

    • 22 1

    • A ile pociągów w porcie obsługuje Rumia lub Wejherowo? (1)

      • 0 4

      • a ile Gdynia?

        odpowiedź jest prosta - żadnego.

        Miasto mogło mieć udziały w porcie, ale bardzo, ale to bardzo nielojalnie tę okazję wykorzystało.

        Rumia i Wejherowo również odczuwają obecność portowego ruchu, chociażby przez linię 228, która powinna zostać wyremontowana i rozbudowana. Przez cały powojenny okres nikt nie wyciągnął wniosków z faktu powstania tej linii...

        • 4 0

  • Tyle lat czekania i wreszcie budowa ruszyła brawo

    • 2 5

  • którędy zostanie przeprowadzona droga "czerwona"??! (2)

    Tym widocznym na zdjęciu pojedynczym przepustem obok łącznicy kolejowej na Oksywie?

    I co dalej?
    Jak zostanie rozwiązany ten newralgiczny dla miasta problem?

    • 7 1

    • Rusz dupę, cieciu, i znajdź sobie. Wszystko jest w necie. Piśmienni znajdują. (1)

      • 0 5

      • "w necie" to jest gruba kreska flamastrem na szkicu planu

        W odróżnieniu od ciebie, byłem w terenie i nijak mi się to nie składa...

        • 3 0

  • szczurek = stagnacja, długi

    Pomyśl przy wyborach

    • 16 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane