• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budują wiadukt, zamykają ul. Pucką

Michał Sielski
8 września 2023, godz. 20:00 
Opinie (136)
Najnowszy artykuł na ten temat Wiadukt na Puckiej: coraz bliżej końca prac
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.
  • Tak będzie wyglądał wiadukt nad torami na Puckiej, który  pozwoli na przejazd nad torami prowadzącymi do portu.

Od soboty, 9 września, przez tydzień na ul. Puckiej będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Zmiana spowodowana jest budową wiaduktu nad toramiMapka. Inwestycja, która ma się zakończyć pod koniec przyszłego roku, wchodzi w główną fazę robót.



Podoba ci się wygląd nowego wiaduktu?

Większe zmiany w okolicy ul. Puckiej widać od kilku tygodni. Usuwane były podziemne kolizje, a także stawiano podpory pod wiadukt. Teraz konieczne będą zmiany w ruchu, bo budowa wkracza w decydującą fazę.

Od soboty, 9 września, do 15 września na odcinku pomiędzy przejazdem kolejowym a przystankiem komunikacji miejskiej Elektrociepłownia Pucka 02 wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

Wciąż tymczasowo zamknięty jest też wlot z ul. Puckiej w ul. Przemysłową. Prace są aktualnie prowadzone również przy zajęciu chodnika i jezdni ul. Puckiej w rejonie skrzyżowania z ul. Przemysłową. Ten etap zmian w organizacji ruchu potrwa do 22 października.

Objazd do ul. Przemysłowej odbywa się ul. Hutniczą, ul. Przemysłową i ul. Palmową (ograniczenie tonażu do 10 ton).



Jak będzie wyglądał wiadukt na Puckiej



Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 m i szerokości 18,15 m. Będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a także droga dla rowerów o szerokości co najmniej 2 m. Obok niej znajdzie się 1,5-metrowej szerokości chodnik.

Całość zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi. Oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED.

W całości zmieniona zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, a także sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe. Część z tych prac została już wykonana.

Za wiadukt na ul. Puckiej płaci PKP



Wiadukt budowany jest na mocy umowy pomiędzy PKP PLK a Gdynią. Podpisany jesienią 2019 r. dokument zobowiązał PKP do sfinansowania budowy.

PKP nie pokrywa jednak wszystkich kosztów. Odpowiada za część w granicach obszaru kolejowego. Z kolei miasto płaci za budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych, jak jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.

Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.

  • Koszt całej inwestycji: 78,970 mln zł brutto.
  • Wykonawca: Strabag.
  • Termin zakończenia: listopad 2024 r.

Miejsca

Opinie (136) ponad 10 zablokowanych

  • Tunel Chylońska Pucka jest zbędny. (2)

    Przez ten przejazd na godzinę przejeżdża 19 samochodów.

    • 2 6

    • Zbędne to masz kilogramy

      • 1 1

    • zgadza się...

      tyle zdoła statystycznie w ciągu godziny ten przejazd przy Chylońskiej przejechać...
      Resztę czasu się tam stoi.

      • 6 0

  • Tunel Chylońska/Północna (7)

    To w tym miejscu powinien być tunel a nie przy Puckiej. Północna to przedłużenie obwodnicy, więc logiczne jest, by ruch poszedł tędy a nie Chylońską do Puckiej.

    • 47 1

    • i po to jest tam od 40 lat albo i więcej, rezerwa terenowa na ten cel

      Realizacja tego połączenia to konieczność dla portu.
      Jednak węzeł Hutnicza nie jest przewidywany...
      Przedłużenie obwodnicy planowane na drugą stronę torowisk, do ulic "metalowych"...
      Wiadukt będący przedmiotem artykułu "nieco" z tym pomysłem koliduje...

      To wyzwanie konstrukcyjno - urbanistyczne jest głównym komponentem haseł jak OPAT, viaMaris czy "czerwona".
      Przede wszystkim, jest wyzwaniem finansowym, a bieda - oszczędności, jakie widać na każdym kroku w Gdyni tylko mogą pogorszyć sprawę...

      Jednak to jest rozwiązanie dla ciężkiego ruchu towarowego, mieszkańcy na pewno zyskają na budowie tunelu w Chyloni. To idealne rozwiązanie dla ruchu typowo miejskiego i komunikacji publicznej...

      • 8 1

    • slusznie tyle, ze pretensje nie do miasta ale rzadu (4)

      obwodnica to droga krajowa, tunel moze wybudowac tylko PKP a dalej znow powinna byc droga panstwowa , Horala obiecal ale zakopal sie na CPK za olbrzymier pieniadzel

      • 2 9

      • do rządu i owszem... tylko do którego? (3)

        Poszukaj sobie, jaki jest przebieg planowanego przez (m. in.) Gdynię (!!!) OPAT.
        /przygotowanie-inwestycji,2227/obwodnica-polnocna-aglomeracji-trojmiejskiej-studium-techniczno-ekonomiczno-srodowiskowe,410288

        Tę linkę znajdziesz w BIP Gdyni.

        A OPAT zakończył żywot dzięki decyzji premiera Tuska, który wyjeżdżając do Brukseli, na odchodnym skreślił to zadanie z Planu Budowy Dróg Krajowych. Uwalił jedną z unikalnych inicjatyw, która wspierana była przez obie strony sceny politycznej:
        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
        "Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane"

        I pojedź do Rumi, to sie przekonasz, że nie tylko PKP buduje tunele pod torami.
        PKP to nie św. Mikołaj, aby miastom fundowało infrastrukturę.

        • 11 3

        • @olszak...

          z faktami dyskutujesz?

          • 5 1

        • Skoro mamy wypominki, to uczciwie wspomnij o Adamczyku, który osiem lat temu (1)

          przyjeżdżał do Gdyni i zarzekał się że Via Maris to najwyższy priorytet.

          • 0 3

          • a ktoś o tym mu przypomniał?

            i papiery podsuwał?

            Facet "sprawował" trochę ponad rok...
            Stale czekamy na "mesjasza", co doniesie...

            "tylko nie pis" - "wsi spokojna, wsi wesoła..."

            • 3 0

    • Właśnie dlatego

      Właśnie dlatego że ul. Północą będzie przebiegała droga S7, S6 nie będzie tam budowany tunel

      • 0 0

  • Za rok Gdynia ruszy do przodu

    Pod warunkiem że nie zagłosujecie na wojtasa. Z drugiej strony to od lat słyszę narzekania na szczurka, 95% krytycznych komentarzy na forach, a dalej on jest wybierany na naczelnika miasta. Wydaje mi się to co najmniej dziwne, może oszukują przy kartach wyborczych.

    • 7 2

  • Kolejarze sie zdenerwowali i budują za swoje a Szczureek zaciąga kredyty i nie robinic - zapamietamy przy urnach wyborczych (3)

    • 10 2

    • Budują, bo to ich zadanie. Dostali pieniądze na poprawę połączeń portów trójmiasta. Wystarczy, że zgubili kasę na remont lk 202. (1)

      • 0 4

      • nie zgubili

        Ta kasa przebuduje linie kolejowe między Krakowem a Zakopanem.
        Tak jak od lat wszystkie rządy potulnie finansują "zakopiankę".

        Przy interesie trzeba umieć chodzić, a nie z otwartą gębą i wyciągniętą dłonią siedzieć w kącie.
        Kołdra jest wspólna i zawsze trzeba umieć ją naciągnąć na własny grzbiet.

        • 4 0

    • Kolejarze budują bez dotacji unijnej, bo rząd kuglarzy zawalił sprawę z KPO.

      Realny koszt dla budżetu państwa mógł wynosić 15-20% kosztu całkowitego, a teraz muszą wydać 100%. To jest jawny sabotaż i ekonomiczna zbrodnia.

      • 0 3

  • Zbudujcie nam tunel na Chylińskiej!...

    ... o który tyłu mieszkańców prosi od 30 lat.

    • 4 0

  • PKP płaci. A kiedy w koncu rządzący z PO za coś zapłacą zamoiast tylko brać?

    Kiedy w koncu przedłużenie obwodnicy do ul Hutniczej???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane