• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budynek urzędu będzie miał dobudowane piętra?

Michał Brancewicz
20 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
W ramach przebudowy urzędu brana pod uwagę jest koncepcja dobudowania jednego lub dwóch pięter do niższej części budynku. W ramach przebudowy urzędu brana pod uwagę jest koncepcja dobudowania jednego lub dwóch pięter do niższej części budynku.

Gdańsk szuka wykonawcy koncepcji i projektu przebudowy budynku urzędu miejskiego przy ul. PartyzantówMapka we Wrzeszczu. W grę wchodzi sama modernizacja i ocieplenie albo dobudowanie jednego lub dwóch pięter. Realizacja planowana jest w latach 2023-2024.



Jak często załatwiasz sprawy w urzędzie?

W Urzędzie Miejskim w Gdańsku zatrudnionych jest ok. 1250 osób, nie wliczając w to wszystkich jednostek podległych czy spółek, w których miasto ma swoje udziały.

Najwięcej urzędników pracuje w siedzibie przy Nowych Ogrodach. Drugą co do wielkości jednostką urzędu jest Zespołu Obsługi Mieszkańców nr 1 przy ul. Partyzantów.

I to właśnie tego obiektu tyczą się plany przebudowy. Jest to w sumie zespół trzech połączonych ze sobą budynków w kształcie litery U, które powstały na przełomie lat 70. i 80. Skrzydło wschodnie (dwukondygnacyjne) oraz południowe (jednokondygnacyjne) jest siedzibą Zespołu Obsługi Mieszkańców nr 1 Urzędu Miejskiego w Gdańsku, natomiast skrzydło zachodnie (czterokondygnacyjne) jest siedzibą Gdańskich Nieruchomości.

I to GN szuka wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na remont, przebudowę, termomodernizację budynku przy ul. Partyzantów 74 wraz z jego nadbudową.

Najwięcej urzędników w Gdańsku, najlepiej płacą w Sopocie Najwięcej urzędników w Gdańsku, najlepiej płacą w Sopocie

W pierwszej kolejności zostanie opracowana koncepcja w trzech wariantach wraz z podaniem szacunkowej wyceny robót dla każdego z nich.

Trzy warianty koncepcji:

  1. bez nadbudowy - podstawowy
  2. z nadbudową o jedną kondygnację - prawo opcji 1
  3. z nadbudową o dwie kondygnacje - prawo opcji 2

Potem urzędnicy zdecydują, ile wariantów zostanie wybranych do zaprojektowania.

Nadbudowa ma uzasadnienie ekonomiczne i praktyczne



- Rozważenie nadbudowy i zwiększenie powierzchni użytkowej budynku przy okazji planowanego remontu jest uzasadnione ekonomicznie i praktycznie. Pozwoli przeznaczyć większą powierzchnię na cele związane z bezpośrednią obsługą mieszkańców, a także zwiększyć przestrzeń i skoncentrować w jednej siedzibie pracowników, na co dzień współpracujących ze sobą działów - Wyjaśnia Aleksandra Strug, rzecznik Gdańskich Nieruchomości. - Możliwość nadbudowy zależna będzie jednak od decyzji o warunkach zabudowy, która określi dopuszczalne parametry, m.in. maksymalną wysokość budynku. Ponadto możliwość zwiększenia ilości kondygnacji, uzależniona będzie również od ustaleń ekspertyzy technicznej, która jest elementem zlecanej dokumentacji projektowej.
Jeden przetarg w tej sprawie już się odbył, ale oferty okazały się za wysokie, więc został unieważniony.

GN zamierzało przeznaczyć na wszystkie warianty 540,7 tys. zł. Najtańsza oferta firmy BBC Best Building Consultants opiewała na 597,9 tys. zł, a druga - firmy Eneprojekt - wyniosła 789 tys. zł.

Teraz rozpisane zostało drugie postępowanie.

Wybrana firma będzie miała maksymalnie 210 dni na prace projektowe. Oprócz tego ma sprawować nadzór nad realizacją robót, które wstępnie zaplanowane zostały na lata 2023-2024.

Oferty można składać do 10 października.

O wyborze zadecyduje:

  • Cena - 60 proc.
  • Termin wykonania dokumentacji w dniach - 15 proc.
  • Doświadczenie osoby posiadającej uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej - 15 proc.
  • Doświadczenie osoby posiadającej uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - 15 proc.



Remont budynku urzędu - jakie przyniesie korzyści?

  • w budynku z lat osiemdziesiątych wydzielona zostanie nowoczesna i wygodna przestrzeń dla interesantów, budynek wyposażony zostanie w windę
  • ograniczenie zapotrzebowania na energię i optymalne jej wykorzystanie, dzięki czemu zminimalizowany zostanie koszty utrzymania budynku
  • zaplanowane zostaną energooszczędne rozwiązania np. wykonanie instalacji z zastosowaniem oświetlenia LED, a także włączników ruchowych i automatycznych wyłączników oświetlenia.
  • planowane jest również wykonanie instalacji fotowoltaicznej, która zapewni energię do zasilania elementów wyposażenia budynku oraz wprowadzenie systemu BMS, umożliwiającego zarządzanie wszystkimi parametrami związanymi z jego codziennym użytkowaniem, np. zużyciem wody i ciepła.
  • wprowadzenie instalacji tzw. wody szarej, czyli wykonanie w budynku instalacji dualnej, zapewniającej powtórne wykorzystanie zużytej wody z umywalek, np. do spłukiwania misek ustępowych lub podlewania zieleni.

Miejsca

Opinie (76) ponad 10 zablokowanych

  • Jedyne zmiany w gdańskich urzędach polegają na tym ze jest ich coraz więcej (2)

    Wiecej ludzi, wiecej budynków, większe koszty itd. Ilośc budynków w okolicach Głównego Miasta zwiększyła się o kilka w ostatnich 10 latach. Pamietajcie mieszkańcy, że oszczędzać można na was ale nie na na urzędnikach. i biurokracji

    • 79 7

    • Jak tylko ktokolwiek spróbuje oszczędzić na urzędnikach (1)

      Zaraz słychać wycie upośledzonych technologicznie staruszków, którzy absolutnie muszą z każdą pierdołą lecieć do okienka...

      • 2 8

      • okienka dla petentów to promil urzedników

        rozrastają się rozmaite struktury wewnętrzne, urzednicy na potrzeby urzędników

        • 7 1

  • Nawet praca zdalna nie zmienia

    potrzeb urzędniczych. Oni są niereformowalni.

    • 14 3

  • budynki urzędowe...

    3 Maja 9 - budynek Urzędu Miejskiego pusty. Urząd Pracy i Wydział Geodezji przeniesiony na ul. Lastadia do budynków Wód Gdańskich za wynajęcie miasto płaci po ok. 200 tys. miesięcznie. To się nazywa niegospodarność.

    • 16 1

  • 1250 to nic

    Do tego gdanskie wody mlyny powietrze autobusy giwki wodociagi asfalty muzea o galerie sporty i centra i mamy 50 tys nierobow. Glosujcie:)

    • 12 2

  • Jak w ZSRR!

    Wracamy do komuny?
    O wyborze zadecyduje:

    Cena - 60 proc.
    Termin wykonania dokumentacji w dniach - 15 proc.
    Doświadczenie osoby posiadającej uprawnienia do projektowania w specjalności architektonicznej - 15 proc.
    Doświadczenie osoby posiadającej uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - 15 proc.
    60+15+15+15= 105% Gratulacje!

    • 13 0

  • No brawo

    Kolejna niegospoarność Pani Dulkiewicz,miasto zadłużone już na olbrzymią kwotę,aby tak dalej

    • 12 0

  • I teraz zagadka

    czy oferenci opuszczą wycenę czy urząd dołoży pieniędzy?

    • 7 0

  • "gotowi pomyśleć, że my tu jesteśmy dla nich"

    Który to już remont lub modernizacja tego obiektu w ostatnich latach? Budynki mieszkalne stoją w opłakanym stanie, a tu po raz kolejny szykują modernizację swojej siedziby. Jeżeli się nie mieścicie to proponuje wykorzystać jeden z budynków po byłych BOMach, które stoją teraz puste lub są wynajmowane prywatnym przedsiębiorcom. No chyba, że nowy dyrektor chce mieć gabinet na wyższym piętrze, pasującym do prestiżu zajmowanego stanowiska, jak tak to przepraszam.

    • 14 1

  • A co z Forum (4)

    W miejscu betonowego placu miał stanąć budynek dla urzędników.
    A tym czasem mamy nie dokończony kunszt wodny i nadal brak miejsca w urzędach.
    Nie można w końcu raz a porządnie załatwić sprawy i postawić jednego duże budynku mieszczącego wszystkie instytucje z pożądanym parkingiem i dojazdem ?

    • 26 4

    • W kunszcie straszy,urzedncy boją sie tego wiec stoi pusty.proste

      • 4 1

    • Eee ile za kurs do bodzi z hiltona?

      • 2 0

    • Zwłaszcza, ze na Partyzantów z naszych opłat za śmieci wybudowali niedawno budynek. I Ciągle mało miejsc?

      • 1 0

    • Oczywiście wtedy byś pisał, że postawili sobie biura w najlepszym miejscu w Gdańsku.

      A póki ci, to w okolicach Forum zamiast biurowych petentów przewalają się tłumy całkiem zadowolonych ludzi, którzy widocznie polubili to miejsce. A w sprawach Kunsztu Wodnego radzę zwrócić się do hamulcowego z pisu, niejakiego wojewody Drelicha, który nie wiadomo dlaczego ale skutecznie zatrzymał na parę lat tą inwestycję.

      • 1 1

  • Piszecie ze budynek powstal w latach 70 i 80 a dlaczego nie napisaluscie najwazniejszego:ze do kanca lat 90 byl tam r.o.m

    A potem dopiero remont i powstal ok 2000r u.m!!!!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane