• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Budżet Gdańska: pół miliarda na drogi, ale dług wzrośnie do 51 proc.

Michał Stąporek
15 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Gdańsk wyda w przyszłym roku pół miliarda złotych na inwestycje drogowe. Część z tych pieniędzy pochłonie dokończenie budowy Trasy W-Z. Gdańsk wyda w przyszłym roku pół miliarda złotych na inwestycje drogowe. Część z tych pieniędzy pochłonie dokończenie budowy Trasy W-Z.

Ponad 300 mln na Trasę Słowackiego i Sucharskiego, ponad 70 mln na WZ-etkę - to największe wydatki inwestycyjne w przyszłorocznym budżecie Gdańska. - Czy pół miliarda na drogi robi już wrażenie na internautach, czy jeszcze nie? - pyta prezydent Gdańska.



500 mln zł rocznie na nowe drogi to dużo czy mało?

- 15 listopada mam obowiązek przesłać projekt budżetu do Rady Miasta. Robię to po raz 13., na pewno nie pechowy - zaznaczył zakatarzony Paweł Adamowicz.

Jaki będzie budżet na przyszły rok? Zdaniem władz miasta "proinwestycyjny i prorozwojowy". Dochody przekroczą 2,3 mld, zaś wydatki 2,67 mld. To sprawi, że miasto zadłuży się na 364 mln zł.

Pobierz pełny projekt Budżetu Gdańska na 2011 rok

Na inwestycje przeznaczonych będzie ponad 38 proc. budżetu. - To największy odsetek w 20-letniej historii gdańskiego samorządu - chwalił się Paweł Adamowicz. Przypominał, że w 2010 r. na inwestycje pójdzie w sumie 28 proc. gdańskiego budżetu. Nie wszystkie wydatki udało się zrealizować: ok. 70 mln zł przeszło na przyszły rok.

Pół miliarda przeznaczone będzie na drogi. Ruszą budowy Trasy Słowackiego i Sucharskiego, kontynuowana będzie budowa ul. Łostowickiej, trasy W-Z i Nowej Łódzkiej. - Czytam na forach, że za mało wydajemy na drogi. Czy pół miliarda już robi wrażenie na internautach, czy jeszcze nie? - pytał prezydenta Gdańska.

Po stronie wydatków najwięcej zabierze oświata i wychowanie (656 mln zł) oraz komunikacja i transport (970 mln zł). W tej ostatniej kwocie mieści się także 380 mln zł przeznaczonych bezpośrednio na transport zbiorowy - to o ponad 143 mln więcej niż w tym roku.

Duże inwestycje skutkują jednak redukcją innych wydatków w mieście, oraz deficytem, który wyniesie 364 mln zł.

Wskaźnik zadłużenia na koniec 2011 roku ma wynieść 51,53 proc. budżetu. Teraz wynosi ok. 42 proc. Samorządy mają prawo zadłużać się do wysokości 60 proc. swojego budżetu, a koszta jego obsługi nie mogą wynieść 15 proc. Ten wskaźnik w 2011 roku ma wynieść 14,45 proc, w dziś wynosi ok. 13 proc.

Projekt budżety Gdańska na 2011 rok zostanie przedstawiony już nowo wybranym radnym na grudniowej sesji Rady Miasta.

Opinie (330) ponad 20 zablokowanych

  • ARTYKUŁ SPONSOROWANY!!!

    • 4 0

  • Most Siennicki kiedy

    będzie zrobiony???

    • 0 0

  • Zastanawiam się

    czemu na trójmiasto.pl nie ma codziennie cyklu zawierającego ważne informacje na temat kandydatów ? Przecież powinno być coś pisane, kandydat X ma taki i taki pogląd itp. Do wyborów przecież już tylko parę dni! Gdańsku Czas na zmiany!

    • 4 0

  • Pół miliarda na drogi to niegospodarność.

    Gdyby tę kwotę przeznaczyć na zrównoważenie transportu (komunikacja piesza, rowerowa i zbiorowa), to byłoby więcej niż coś, a tak to jest zwykła niegospodarność, bo im więcej szerokich dróg, tym korki są większe. (Nowe drogi zachęcają coraz więcej osób do korzystania z nich, a więcej samochodów, to większe korki. Koło się zamyka)

    • 2 0

  • drogi ok

    Drogi ok ale gdzie szkoly przedszkola i baseny .

    • 2 1

  • ŁATWO SIĘ PORÓWNYWAĆ DO... SWOICH "WYCZYNÓW" (1)

    I W TAKI SPOSÓB MOŻNA CO WYBORY ROBIĆ Z LUDZI OSŁÓW MÓWIĆ O ILE TO WZROSŁO TO CZY TAMTO DO TEGO SAMEGO OKRESU SWOJEJ KADENCJI... A MOŻE TAK PORÓWNUJMY DO INNYCH MIAST I ICH BUDŻETÓW???
    JA OCENIAM TO INACZEJ:
    - TRASA WYJAZDOWA NA WARSZAWĘ - BRAK
    - POŁĄCZENIE Z PRUSZCZEM - BRAK
    - POŁĄCZENIA Z OBWODNICĄ - BRAK (WZ POWINNA BYC OD 20 LAT, SŁOWACKIEGO DALEJ W MARZENIACH, CHOĆ MIAŁA BYĆ PRZED EURO, SPACEROWA PO FACELIFTINGU, CHOĆ MOGŁA BYĆ OD RAZU JAK TRZEBA
    - POŁĄCZENIA Z SOPOTEM (A CO ZA TYM IDZIE Z GDYNIĄ, SŁUPSKIEM, SZCZECINEM) - BRAK, KORKI CIĄGLE TE SAME I NIC SIĘ NIE DZIEJE
    - DOJAZD DO HALI = BRAK, DOJAZD DO STADIONU - BRAK, PARKINGI W CENTRUM - BRAK, PRZY SZPITALACH - BRAK, DRÓG DOJAZDOWYCH DO NOWYCH OSIEDLI - BRAK (ŁÓDZKA, ŁOSTOWICKA ITD. POWINNY BYĆ JUŻ DAWNO W CIĄGU TYLU LAT RZĄDÓW)
    - TERENY POSTOCZNIOWE - INWESTYCJI BRAK
    - TERENY WYSPY SPICHRZÓW - BRAK (PRZED POPRZEDNIMI WYBORAMI BYLI HISZPANIE, WCZEŚNIEJ AMERYKANIE, TERAZ POLACY... KIELBASA WYBPRCZA)
    MOŻNA TAK WYMIENIAĆ BEZ KOŃCA, ALE ZA TO MAMY PIĘKNY MOST WISZACY DO NIKĄD, BUDUJE SIĘ ECS DLA NIKOGO, HALĘ BUDUJE SIĘ BEZ POMYSŁU I O 3 LATA ZA DŁUGO, STADION BEZ ZAPLECZA, ALE WYBORCY ZNOW POJDA I ZAGŁOSUJĄ, BO PO PROSTU NIE MA NA KOGO INNEGO...

    HOWGH

    • 6 2

    • minus za CAPSLOCKA

      • 1 0

  • Gdańsk potrzebuje młodych i zdolnych

    NALEŻY JAK NAJSZYBCIEJ PRZEWIETRZYĆ nasze miasto. Panu Prezydentowi już dziękujemy.

    • 6 1

  • Za drogo chłopie budujesz. Remont wodociągów droższy o 400mln, hala droższa o 280 mln

    Słowackiego za 1,2 mld. Czy ona jest ze złota?????

    • 3 1

  • beda dlugi bo polowe nowych inwestycji dubluja te juz powstale

    pare lat temu. Wiec niszczy sie jeszcze nie zuzyte trakty a dlug niech sobie rosnie.
    przeciez kto im zabroni? bank?

    • 2 1

  • po co nam nowe drogi,przecież są tramwaje

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane