• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bukmacherzy obstawiają zakończenie budowy Węzła Karwiny

Michał Sielski
6 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (141)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Kiedy zakończą się prace na Węźle Karwiny? Kiedy zakończą się prace na Węźle Karwiny?

- Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Bukmacherzy są innego zdania. Można już obstawiać, kiedy zakończy się budowa Węzła KarwinyMapka.



Obstawiasz u bukmacherów?

Budowa Węzła Karwiny rozpoczęła się w październiku 2021 roku. Od tego czasu okoliczni mieszkańcy i kierowcy narzekają na to, że prace są prowadzone w ślimaczym tempie. Świadczy też o tym fakt, że pierwotny termin zakończenia robót już minął. Urzędnicy ogłosili jednak nowy.

- Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Warto zwrócić uwagę, że nie mówi o całym Węźle Karwiny. Nim zajęli się właśnie bukmacherzy, którzy analizują, kiedy zakończy się warta 102 mln zł inwestycja.



Pierwotnie koniec miał mieć miejsce 11 maja tego roku. Na dziś poziom zaawansowania prac wynosi jednak 64 proc., a węzeł ma być ukończony w II połowie roku.

Węzeł Karwiny - można obstawić zakończenie prac



Według ekspertów STS, największej w Polsce firmy bukmacherskiej, najbardziej prawdopodobne jest jednak zakończenie inwestycji do końca marca 2024 roku. Kurs na takie zdarzenie wynosi 1,30, co oznacza, że za każde postawione 100 zł można wygrać 114 zł (po odjęciu 12 proc. podatku od gier).

Prawdopodobieństwo, że trasa zostanie ukończona do końca września 2023 roku jest małe, ale optymiści, którzy tak twierdzą, mogą za każde 100 zł odebrać aż 352 zł, bowiem kurs na takie zdarzenie wynosi aż 4,00.

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • Węzeł Karwiny (23)

    Cały czas nie mogę zrozumieć po co buduje się węzeł integracyjny z pociągiem który kursuje raz na godzinę ?

    • 241 9

    • cały czas nie możesz zrozumieć, że jak kolejarze się w końcu ogarną to pociąg będzie tam co 10 minut? (10)

      • 9 63

      • były takie obietnice

        na początku że z Wrzeszcza i Gdyni do Kartuz i Kościerzyny z taką samą regularnością będą pociągi chodziły - a wyszło jak zawsze - albo jak z lotniskiem - Gdańsk pozazdrościł i blokada

        • 39 8

      • Jak ogarną

        czyli nigdy

        • 43 0

      • Co minutę napisz jeszcze (1)

        Co 10 minut buahaha

        Kto jezdzi pkm ten wie jak jest

        • 34 6

        • Jeździ jak jeździ przez PLK

          To oni dają dostęp do torów i oni układają finalny rozkład. Elektryfikacja oraz ERTMS na Węglówce mogą pozwolić na sensowny takt

          • 2 2

      • Taki plan mają na rok 2058. (1)

        • 27 2

        • Ostatnio skorygowali na 2060, raczej bliżej jesieni

          • 4 0

      • (1)

        Tam jest dwutorowa linia, taka jak SKM. Pociągi SKM mogą jeździć do 6 minut. Rozumiem że jest pod górę i jest trakcja spalinowa ale nie przekonuje mnie argument że tam muszą jeździć pociągi co godzinę..

        • 22 3

        • No nie muszą

          Czasem pociąg przez godzinę nie przyjeżdża w ogóle.

          • 28 0

      • No co ty, naprawde ?

        • 1 2

      • Chyba w 2790

        • 2 0

    • samoloty z gdyńśkiego lotniska latają jeszcze rzadziej a jest terminal za 100 milionów (6)

      • 43 5

      • Durne porównanie, właśnie terminal miał sprawić, że będą latać! (5)

        • 2 23

        • i co, sprawił? (4)

          • 21 3

          • no nie (3)

            został udu..iony

            • 4 7

            • Przez tzw. gdyńskie planowanie. (2)

              • 11 5

              • każdy wie jak było (1)

                akurat gdynia niewiele miała do powiedzenia

                • 5 4

              • Hh

                Masz rację ,bo to przewoźnik decyduje czy chce latać z danego miasta, a wiadomo było na samym początku że nikt nie będzie zainteresowany lataniem z Gdyni (Ryanair, Wizzair) skoro obstawiają już Gdańsk, tak samo jak lotnisko warszawa Radom

                • 3 5

    • Po wybudowaniu węzła pociąg będzie kursował co 2 godziny. (1)

      • 33 1

      • na pewno

        • 5 1

    • To jest właśnie magia dotacji :) nie ważne, czy coś jest potrzebne, czy nie, ważne, że jest z kasa UE, a uściślając: kolejna pożyczka, bo w Brukseli nie siedzi na tronie święty Mikołaj, który rozdaje kasę na lewo i prawo.

      • 11 1

    • Temat prosty.

      W Gdyni nie takie rzeczy. Na lotnisko wydał megaloman Wiczliński nawet 100 000 000 zł i nikt z niego jeszcze nie poleciał.

      • 15 0

    • Sarkastycznie

      Proponuję wydzielić na Sopockiej buspas w godzinach szczytu, będzie jeszcze zabawniej

      • 10 0

  • Ta przebudowa i tak nic nie zmieni. Szkoda tylko nerwów ludzi i trwania w tym bałaganie stojąc w korku do pracy (4)

    i do domu.. Nawet jeśli kiedyś zakończą się remonty to niewiele to pomoże. 100 mln wywalone w błoto.

    • 75 6

    • (3)

      Dlaczego?

      • 2 6

      • Nie zwiększa przepustowości (1)

        A jakoś do tego węzła trzeba dojechać. Planowany parking to żart (za mały i już wiadomo to teraz, a jeszcze nie powstał). PKM jeździ rzadko o ile nie wypadnie, a nawet ten kurs co jedzie bywa przeładowany. To ma być węzeł przesiadkowy? Przesiadkowy do czego i na co?
        Parking będzie mały więc ile osób realnie będzie mogło się faktycznie tutaj przesiąść? Dziennie z okolicznych miejscowości, które mają potencjalnie się przesiadać przyjeżdżają setki/tysiące ludzi, a oni budują coś jakby to było miasteczko z max 5000 ludzi.
        Parking pewnie będzie płatny (jak nie od razu to pewnie wkrótce) więc kalkulacja będzie prosta w wielu przypadkach żeby jednak dojechać autem bezpośrednio pod biuro/miejsce pracy.
        Mam nadzieję, że się mylę w tym przypadku, ale z planów wynika słaba przyszłość póki co. Oby było dobrze, oby, ale są tutaj potrzebne kolejne inwestycje i zmiany na które w kolejnych 5-10 (albo i dalej) latach się nie zapowiada patrząc na to jak ta inwestycja przebiega (idzie to tragicznie).
        Tyle lat czekania, a jedyne co tutaj będzie tak naprawdę to buspas, więcej bloków i setki nowych ludzi, węzeł, węzeł też będzie, ale co z nim dalej? Węzeł który ma jakiś konkretny plan połączeń żeby nazwać to węzłem czy budują i wtedy będą myśleć co dalej? Co z niewykorzystanym potencjałem PKM (bez węzła widać, że PKM może być lepiej wykorzystana, ale jest jakiś chyba brak woli porozumienia wszystkich urzędników nie tylko UM Gdynia. Nie potrafią sie dogadać, a my na tym tracimy. Za taki brak porozumienia urzędników ze szkodą dla mieszkańców regionu powinny być konrektne kary personalne dla przedstawicieli stron, a tak jeden powie nie, bo ma zły dzień albo nie lubi kogoś i nic mu nie zrobią, wszystko stoi, my cierpimy, region się nie rozwija/rozwija się dużo wolniej niz by mógł itd.itp.).

        • 21 0

        • Na Witominie nawet buspasa nie będzie

          To taka gdyńska specyfika... bez celu, ładu i składu
          ... Rozkopać i rozbabrać, wyciąć drzewa, a potem postawić poddupniki i cieszyć się brakiem jakiekolwiek poprawy płynności ruchu

          • 6 0

      • Dlatego, że nie zostaną przebudowane wiadukty na torami.

        Zatem nie ma szans na prawo- i lewoskręty w Sopocką i Strzelców, więc całe skrzyżowanie będzie działało jak dotychczas - a jak jeszcze buspasy puszczą przez nie, to będzie gorzej niż przed przebudową.

        • 7 0

  • MtM i wszystko jasne

    • 32 1

  • Oby do pierwszych deszczów!!! Już rodziny nie widuje 2 lata prawie bo dojechać 3 autobusami to tragedia. Dlaczego 191 tak rzadko chodzi!!! Co 2 godziny , niechby już co 1 godz bo brak połączeń z innych miejscowości, trzeba długo czekać na przesiadkę, a na to ze punktualnie przyjedzie drugi autobus strach liczyć, bo wtedy w zasadzie tylko zakupy w Leroyu i do domu z powrotem!!!

    • 20 0

  • Ciekawe co znaczy, że się zakończy... (1)

    I skoro bukmacherzy mówią marzec 2024 to tak będzie. Te firmy nie od parady mają ludzi do analiz.
    Z resztą co tu dużo analizować. Wszystko widać jak na dłoni. "Nieprzewidziane zdarzenia..." - takie jak zaskoczenie, że w ziemii są kable, albo że może padać deszcz, albo że mają za mało ludzi a myśleli, że sami się zgłoszą za darmola pracować...
    Miał być maj, a planują październik - mają 6 miesięcy ciepłej pogody, zatem mają de facto rok obsuwy, a nie pół roku - bo popzostałe pół roku nie będą nic robić bo będzie za zimno.

    • 44 0

    • Jeżeli tych kabli nie ma na mapach, to tak, zaskoczenie!

      • 2 0

  • Stare zdjęcia

    nie oddają rozwałki, która dziś tam jest

    • 33 0

  • W Gdyni coś ma się udać? Coś z sensem? Proszę, bez żartów... Jedyne co potrafią robić to pompowanie milionów publicznych pieniędzy na patologię z miejscowego klubu piłkarskiego.

    • 46 6

  • jak Łucyk coś powie to jak bym cyk cyk......
    fachowiec od farby sznurka i gumy do żucia istny MacGyver UM.
    Cenny człowiek ;p

    • 47 1

  • Jak pan Marek cos powie to jest świete

    Niedowiarki i łamistrajki

    • 20 0

  • Uff. Jak dobrze, że Marek się wypowiedział. Tylko on potrafi uspokoić mieszkańców

    • 39 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane