• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bukmacherzy obstawiają zakończenie budowy Węzła Karwiny

Michał Sielski
6 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (141)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Kiedy zakończą się prace na Węźle Karwiny? Kiedy zakończą się prace na Węźle Karwiny?

- Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Bukmacherzy są innego zdania. Można już obstawiać, kiedy zakończy się budowa Węzła KarwinyMapka.



Obstawiasz u bukmacherów?

Budowa Węzła Karwiny rozpoczęła się w październiku 2021 roku. Od tego czasu okoliczni mieszkańcy i kierowcy narzekają na to, że prace są prowadzone w ślimaczym tempie. Świadczy też o tym fakt, że pierwotny termin zakończenia robót już minął. Urzędnicy ogłosili jednak nowy.

- Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Warto zwrócić uwagę, że nie mówi o całym Węźle Karwiny. Nim zajęli się właśnie bukmacherzy, którzy analizują, kiedy zakończy się warta 102 mln zł inwestycja.



Pierwotnie koniec miał mieć miejsce 11 maja tego roku. Na dziś poziom zaawansowania prac wynosi jednak 64 proc., a węzeł ma być ukończony w II połowie roku.

Węzeł Karwiny - można obstawić zakończenie prac



Według ekspertów STS, największej w Polsce firmy bukmacherskiej, najbardziej prawdopodobne jest jednak zakończenie inwestycji do końca marca 2024 roku. Kurs na takie zdarzenie wynosi 1,30, co oznacza, że za każde postawione 100 zł można wygrać 114 zł (po odjęciu 12 proc. podatku od gier).

Prawdopodobieństwo, że trasa zostanie ukończona do końca września 2023 roku jest małe, ale optymiści, którzy tak twierdzą, mogą za każde 100 zł odebrać aż 352 zł, bowiem kurs na takie zdarzenie wynosi aż 4,00.

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta niemal 102 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • Świeżo wpolozony asfalt to znak że zaraz będą kłaść w tym miejscu rury! (1)

    • 30 1

    • No, bo taka jest kolejność na budowie.

      • 6 0

  • Ekipa (14)

    Ekipa p.Szczurka już się pakuje to jest porażka zapraszam panów na przejazd rano 7 do 8 i po południu najlepiej w upalny dzień bez klimy może zrozumieją a MTM to już nie powinien mieć żadnego kontraktu na budowy w pomorskim . Ale panowie mają wszystko gdzieś i ignorują swoich wyborcow

    • 244 5

    • (4)

      Jak MTM ma szybko budawać jak nazwa firmy jest skrótem od słow Mamy Trzy Maszyny.

      • 27 0

      • Albo Mam Trzech Majstrów (3)

        • 14 0

        • Mistrzowie To My (2)

          • 9 0

          • Mieliśmy trzy maszyny (1)

            • 12 0

            • Miernie Trudno Mozolnie

              • 10 0

    • I następny

      Zmień na poziomie ogólnopolskim katalog dopuszczalnych kryteriów w postępowaniu przetargowym i wykluczaj. Albo zamiast za remont już zawiązuje rezerwy na odszkodowania

      • 2 0

    • przecież ekipa szczurka tego nie buduje

      dla mnie to też jest uciążliwe, ale wykonywanie prac i zapewnienie przepustowości to jak mycie podłogi przez woźną w czasie przerwy

      • 0 21

    • To nie tak (1)

      Gdyby MTM miał solidne finansowanie, to by zrobił to 5 razy szybciej. To nie jest tak, że oni nie mają sprzętu czy personelu. Ale można coś robić za przykładowo milion miesięcznie i się wyrobić w 3 miesiące pracując w 3 ekipy na trzy zmiany, a można za sto tys. miesięcznie w trzy lata jedną ekipą na jedną zmianę. To rzecz jasna przykład i mocne uproszczenie, bo nawet w budowlance zwiększenie zasobów nie przekłada się liniowo na wartość uzyskaną w projekcie w danej jednostce czasu, ale faktem jest, że tego miasta nie stać na to, aby realizować sprawnie duże inwestycje infrastrukturalne. Co innego nikomu nie potrzebne ścieżki rowerowe albo buspasy z farby i słupków - na to kasę wyskrobią, podleją durną ideologią i wszyscy są zadowoleni.

      • 16 2

      • To, że tobie niepotrzebne

        nie znaczy, że niepotrzebne

        • 2 2

    • Podpisuje się pod tym rękoma i nogami.

      • 0 0

    • (1)

      Łapówki? Korupcja? W Gdyni? Niemożliwe ahahahahahah

      • 7 0

      • Przestań oglądać TVP.

        • 0 1

    • Nie bój nie bój, jak przyjdą wybory i kandydować będzie Szczurek kontra

      ktoś z PiS, gdynianie znowu wybiorą Szczurka! Ile razy już tak było? Inna sprawa, ze ten skandal z przebudowa jest w prokuraturze i NIK a efektów brak. MTM nie powinna istnieć ale są siły które nie dadzą im zrobić krzywdy i każdy to widzi! Ludzie mogą sobie narzekać do woli a Szczurek i biznesmeni powiązani z urzędem, robią kasę i śmieją się z maluczkich!

      • 2 0

    • Marazm Tępota Mamwszystkowdupie

      • 1 0

  • Jest jeszcze do obstawienia otwarcie Dworca Głównego w Gdańsku

    Kolejarze mówili, ze na wiosnę. Nie podali jednak którego roku, więc zostawili pole do obstawiania.

    • 15 1

  • Widzę w tym miejscu potencjał przyszłego rozwoju.

    Otóż niezagospodarowana przestrzeń pomiędzy jezdniami a torami kolejowymi, może stanowić integralną część komunikacyjnego węzła przesiadkowego. W tym miejscu może powstać w przyszłości lądowisko do pionowego startu, wynoszącego podróżników na orbitę, tam natomiast można wysiąść na międzynarodowej stacji kosmicznej lub lecieć dalej na księżyc, a tam na węźle księżycowym przesiąść się na pojazd międzyplanetarny lub międzygalaktyczny. Węzeł księżycowy na miarę CPK. Tutaj widzę dużo miejsca dla polskich misji, bowiem jest to nisza do zagospodarowania. Gdynia jako nowoczesne miasto z morza i marzeń posiada nie lada potencjał do budowy statków a co za tym idzie, można skorzystać z doświadczeń i zasobów ludzkich jakie posiada by użyć ich wiedzy i kompetencji w budowaniu kosmodromów. Posiadając w swym obszarze integracyjny węzeł przesiadkowy, była by węzłem przesiadkowym dla znakomitych i doświadczonych fachowców napływających z regionu Kaszub. Nie kto inny, jak właśnie Kaszubi potrafią budować szybko oraz w trudnych warunkach, czerpiąc swą wiedzę z doświadczenia oraz zdobytej wiedzy teoretycznej. Uważam, że sprawdzili by się doskonale przy budowie polskiej bazy na księżycu wraz z lądowiskiem. Polscy badacze mogli by korzystać z tej bazy jako punkt wypadowy do badań geologicznych struktury księżyca w poszukiwaniu skał roponośnych, tym samym gdynianie mogliby żyć jak szejkowie arabscy i dyktować rynkowe ceny ropy na każdej giełdzie. Kaszubi natomiast mogliby zurbanizować księżyc i założyć kolonie z hodowlą tytoniu i truskawek.

    • 22 5

  • Bukmacherzy w Gdańsku obstawiają kiedy ruszy rower miejski i czy hiszpanie dostaną dodatkowe 100mln za zakup 100% droższych

    Niema takiej mozliwosci ze te drugie ciezkie kloce sfinasuja bo im by sie to nie opłacało chyba ze zgarna 160mln i powiedza Bye :)

    • 11 1

  • Niekończąca się opowieść. Kucyk powinien dostać nieprzewidzianego kopa w zad

    Oznakowanie tymczasowych pasów chyba dzieci kredą muszą wymalować, w nocy przejazd na wyczucie. Przy kapliczce oraz na wysokości Fikakowa dołki w asfalcie. Tam niejeden już coś urwał, zapewne. Naprawdę ciężko zrozumieć, że w tak newralgicznych miejscach prace powinno się prowadzić w systemie trzyzmianowym, non stop, aż do zakończenia.
    Skoro jest nowy termin, to urzędnicy musieli coś nawalić, normalnie wykonawca płaciłby kary za każdy dzień opóźnienia.

    • 33 0

  • (2)

    Za wszystkie niedogodności w Gdyni winni są zdaniem wielu zakochanych w panującej władzy wszyscy inni. Tego zaślepienia nikt rozsądny nie jest w stanie zrozumieć.

    • 98 7

    • Za budowę węzła odpowiedzialność ponosi miasto (1)

      A za takt PKM marszałek. Za dziury na Wielkopolskiej Gdynia. A za dziury na obwodnicy GDDKiA. Gdzie tu zaślepienie? Taki podział odpowiedzialności kiedyś narzucił ustawodawca i tyle

      • 10 6

      • A ty slepo w jar...tzn wojtka

        • 1 0

  • Pomoc (1)

    Moze nalezy poprosic osoby, ktore potrafia zarzadzac inwestycjami infrastrukturalnymi? Moze tez nalezy pomyslec o wymianie odpowiedzialbego vice prezydenta. ?

    • 21 0

    • I pana Furkala

      • 2 0

  • Inne inwestycje realizowane przez MTM (2)

    A można obstawiać inne inwestycje realizowane przez MTM? Np. przebudowę Budowlanych w Gdańsku? Pół roku, czy może jednak rok opóźnienia? MTM walczy o tytuł wykonawcy z największą liczbą przeterminowanych inwestycji. To może i zabawne, ale co myśleć o władzach, które pomimo fatalnych doświadczeń powierzają im do realizacji kolejne inwestycje...

    • 25 0

    • Mam Trzech Majstrów
      lub też
      Mam Trzy Maszyny
      to prawdziwa nazywa tej żalosnej firemki

      • 5 0

    • O dziwo w Sopocie MTM wszystko przed terminem robi

      • 0 0

  • A mi jest przykro

    Lubię Gdynię - mieszkałem tam parę lat. I smutek mam, że taki tam marazm.... Kiedyś w Wiosce Rybackiej śmiano sie z Betonów. A teraz gdzie Beton, a gdzie Wioska. Lata świetlne różnicy na korzyść Betonu....

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane