• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Było namalowane, jest murowane. Koniec prac na "żółtym rondzie"

Ewelina Oleksy
26 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (138)
  • Wszystkie prace przy przebudowie tego ronda już się zakończyły. Trwały od kwietnia.
  • Lokalizacja przebudowanego ronda, które wcześniej było namalowane farbą.

Było namalowane i prowizoryczne, w końcu jest murowane. Zakończyły się wszystkie prace związane z przebudową tzw. żółtego ronda na Jasieniu. To tam do tej pory dochodziło do największej liczby kolizji spośród wszystkich rond w Gdańsku. Czy teraz sytuacja w tym temacie się poprawi? Czas pokaże.



Czy po przebudowaniu ronda będzie tam mniej kolizji?

O rondzie, które dotychczas było namalowane żółtą farbą u zbiegu ul. Jabłoniowej, Leszczynowej i TurzycowejMapka pisaliśmy kilkukrotnie. Głównie dlatego, że było problematyczne i niebezpieczne - regularnie dochodziło tam do mniejszych i większych stłuczek, a kierowcy i okoliczni mieszkańcy tracili już do niego cierpliwość.

Postanowiono więc w rondo zainwestować i je przebudować. Prace z tym związane rozpoczęły się 17 kwietnia.



Choć rondo było przejezdne już od początku czerwca, to jego remont wciąż trwał. Prace zostały zakończone dopiero w ostatnich dniach.

Film z początku czerwca - rondo było otwarte dla ruchu, ale prace przy nim nadal trwały:



- Ostateczny koniec prac drogowych przypadł na połowę lipca. Przebudowane w ramach umowy drogowej przez prywatnego inwestora [dewelopera Domesta - dop.red.] rondo zyskało wówczas odblaskowe elementy wokół wyspy centralnej, tzw. "kocie oczka". Z ronda zniknęły już ostatnie elementy wygrodzeniowe, co oznacza, że prace zostały tam ukończone - informuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.


Urzędnicy przyznają, że rondo było dotychczas jednym z newralgicznych punktów Jasienia.

- Ze względu na swoje małe rozmiary, wymalowaną na powierzchni jezdni tarczę środkową oraz duże natężenie ruchu, przysparzało niektórym kierowcom kłopotów. Ten stan uległ poprawie, dzięki pracom wykonanym i sfinansowanym przez prywatnego inwestora w ramach umowy drogowej zawartej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych, tzw. "szesnastki" - wskazują urzędnicy.
  • Tak rondo wyglądało przed przebudową.
  • Tak rondo wyglądało przed przebudową.

Co się zmieniło po przebudowie?



Rondo zostało powiększone, a w jego środku wybudowano wyniesioną wyspę dostosowaną do przejazdu przez nią autobusów komunikacji miejskiej. Dookoła wyspy zamontowano elementy odblaskowe, poprawiające jej widoczność po zmroku.

Dodatkowo na obu wlotach ronda na ul. Jabłoniowej powstały dwie wyspy kanalizujące ruch, z których jedna pełni rolę azylu dla pieszych. Przebudowano również fragmenty chodników od strony ul. Turzycowej i ul. Leszczynowej, gdzie przy przejściach dla pieszych ułożone zostały płytki fakturowe, ułatwiające poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami.

Na rondzie przy ul. Jabłoniowej doszło do największej liczby kolizji spośród wszystkich rond w Gdańsku. Na rondzie przy ul. Jabłoniowej doszło do największej liczby kolizji spośród wszystkich rond w Gdańsku.
Zawarta przez GZDiZ umowa drogowa nie obejmuje wyłącznie przebudowy ronda. W jej zakres wchodzi też przebudowa odcinków ul. CzermińskiegoMapkaGuderskiegoMapka, gdzie ułożone zostaną nowa nawierzchnia jezdni oraz chodnik.

Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok

Wyznaczone będą także nowe przejścia dla pieszych. Powstanie tam również nowy przystanek autobusowy.

- Te prace rozłożone są na kolejne lata, a ich termin zbiegać się będzie z oddawaniem do użytku przy wspomnianych ulicach nowych osiedli mieszkaniowych - informuje GZDiZ.

Miejsca

Opinie (138) ponad 10 zablokowanych

  • Takich pseudo rond wcale nie powinno być (1)

    Powinni budować normalne pełnowymiarowe ronda a nie skrzyżowania z jakimś kółkiem i znakiem, że to rondo. UM nie wiedział o tym jak ma wyglądać infrastruktura drogowa przed sprzedażą terenu? To jest bubel.

    • 14 2

    • Przywrócić zwykle skrzyżowanie i po problemie

      Wcześniej ronda nie było i problemów nie było.
      Odkąd jest rondo to same problemy

      • 1 0

  • Osowska szkoła BRD ma się niestety dobrze

    Najpierw kilka lat "niedasie", potem malowana tymczasówka a na koniec niespodzianka - "murowane" rondo bez fizycznego wymuszenia zmniejszenia prędkości. Wykonawcy zadowoleni, miasto odtrąbia sukces, ci co "szybko i bezpiecznie" też nie mają powodu do narzekania. No nic, czekamy na powtórkę z Krakowa. Potem znów parę lat analiz i tak w kółko...

    • 7 1

  • Rondo jest za małe. Pomijając wynikającą z tego kulawiznę płynności ruchu, trzeba się nakręcić jak w lunaparku żeby tam prawidłowo przejechać.

    • 9 0

  • i tak juz zostanie? przecież tam co jakis czas ktos jedzie prosto.

    • 7 0

  • Jak było tylko namalowane to go ignorowali widac musi byc w Gdańsku wszystko murowane

    • 0 0

  • Olka Dulkiweicz Wielka

    Zastała rondo malowane, a zostawi murowane.
    Olka załataj dziury w starszych dzielnicach bo się jeździć nie da.

    • 3 0

  • Bezsensowne marnowanie publicznych funduszy.

    W wielu krajach wszystkie małe ronda to znaki i namalowana kropka na środku. U nas bezsensownie marnuje się publiczne fundusze na budowanie pomników głupoty. Dobrze, że nie wybudowali fontanny...

    • 2 2

  • Kierowca

    Przed każdym rondem powinien być próg zwalniający!!! A przed tym koniecznie .

    • 1 0

  • Zastała rondo malowane

    a zostawiła murowane

    • 1 1

  • Ronda muszą być duże, żeby miały sens. Na małym byle jakie auto wjedzie i wszyscy muszą czekać. Na dużym można uzyskać "jakąś" płynność ruchu. Na małym sugerowałbym np sygnalizowanie, że chcę skręcić w lewo już wjeżdżając na rondo, bo potem takie akcje są jak niektórzy opisują

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane