- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (147 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (235 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (186 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (201 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (133 opinie)
Centrum logistyczne w Kokoszkach
Nowoczesny kompleks magazynowy powstanie w Kokoszkach na początku przyszłego roku. Wybuduje go międzynarodowa firma deweloperska ProLogis.
Na terenie rozciągającym się między ul. Budowlanych a Bysewską docelowo ma powstać pięć budynków magazynowych, w których znajdą się także biura. W całym kompleksie ma być aż 88 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.
Kompleks będzie powstawać etapami. W pierwszym, który rozpocznie się w najbliższy wtorek wkopaniem kamienia węgielnego, powstaną dwa magazyny o powierzchni ok. 18 tys. m kw. W obu halach można by zmieścić trzy boiska do gry w piłkę nożną. Oba budynki mają być gotowe w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Kompleks firmy ProLogis to drugi duży zespół magazynów, którego budowę planuje się w Gdańsku. Pierwszy z nich - o nazwie Hub@Gdansk - ma powstać jako zaplecze magazynowo-logistyczne dla budowanego od kilkunastu miesięcy terminalu głębokowodnego w Porcie Północnym. Firma DCT Logistics będąca inwestorem tego przedsięwzięcia jest jednak na razie na etapie szukania partnerów, którzy pomogą jej sfinansować budowę obiektu.
Szacowany koszt pierwszej fazy inwestycji w Kokoszkach może wynieść ok. 6 mln euro. Na ziemię pod cały kompleks magazynowy wydano ok. 5,5 mln euro.
Opinie (33) 3 zablokowane
-
2006-09-08 11:56
skomunikowanie tej inwestycji...
piszecie, ze: 'Centra takie lokalizuje sie przy obwodnicach
dojazd z portu gdynia przez trase kwiatkowskiego - w budowie
dojazd z portu gdansk przez trase Sucharskiego i obwodnice poludniowa zatwierdzone plany budowy
Trasa W-Z w budowie'...
...ale, w nowoczesnych miastach Europy posiadajacych tego rodzaju logistyke/porty - glowny ciezar przewozowy przejmuja koleje- transport szynowy jest najlepszy dla tego rodzaju inwestycji.. a dodatkowo w tej lokalizacji istnieje czynna linia towarowa PKP w kierunku Zukowo - i dalej Gdynia oraz wielokierunkowe odgalezienia/bocznice kolejowe w tym rejonie, ktore mozna wyremontowac o wiele mniejszym nakladem finansowym, niz budowa nowych drog!!!..
..chcialem takze dodac, ze wspomniana powyzej trasa W-Z to trasa calkowice sprzeczna z normami transportu wewnatrz aglomeracjii -zaprojektowana po 2.Wojnie przez rosyjskich 'specjalistow' i wielokrotnie krytykowana zarowno w Polsce jak tez Europie- poniewaz trasa ta przecina na pol historyczne zabytkowe Centrum Gdanska -kiedys gesto zabudowane- tego rodzaju trasy buduje sie obok Centrum- ale NIGDY przez srodek centrum miasta - na dodatek posiadajacego wielka wartosc historycza....- 0 0
-
2006-09-08 12:28
Ale chyba trasa W-Z to inna trasa niż AK?
- 0 0
-
2006-09-08 13:15
SPOKO CIŚNIENIOWCY
ta inwestycja jest pewnie związana z budową W-Z więc nie martwcie się o TIR-y. A Armi Krajowej jest częścią trasy W-Z. ot, cała filozofia
- 0 0
-
2006-09-08 13:18
pan diabełek (666)
świetne spostrzeżenie. kolej o wiele lepiej nadaje się do transportowania tych ciężkich rzeczy. może ktoś wreszcie pomyśli!!!
- 0 0
-
2006-09-08 14:22
Beton, beton, beton
Zysk, Zysk, Zysk,
Kasa, Kasa, Kasa
Ot cała filozofia dzisiejszego człowieka- 0 0
-
2006-09-08 14:27
logistyka powiadacie...
Do POPRAWNYCH OPTYMISTÓW o budowie trójmiejskich dróg: zauważył PAN, że pierwsze dwie hale "mają być gotowe w pierwszym kwartale przyszłego roku". Niech sobie POPRAWNY OPTYMISTA porówna z WPI na lata 2006-2010 (lub z jego projektem na lata 2007-2011)! Dla przykładu odcinek Armii Krajowej od Katruskiej do Szczęśliwej ma być gotowy w roku 2010 (początek realizacji 2009). Drobne CZTERY LATA różnicy. Miejski odcinek Słowackiego i jego przedłużenie to również 2010. Nie chcę dalej mnożyć, bo i po co. Aha trzeba jeszcze przejechać przez Kokoszki - w ubiegłą NIEDZIELĘ o godzinie 14:00 wracałem z grzybów - w korku od Fabrycznej do Otomińskiej stałem 45 minut. Zaznaczam w niedzielę. A co do kontenerów ładowanych na tory, TEŻ JESTEM ZA - NA DWIE RĘCE (nie byłyby potrzebne żadne autostrady, co najwyżej drogi ekspresowe), ale czy ktoś na tej makiecie zauważył choćby jedną bocznicę kolejową od linii biegnącej po lewej stronie. Abstrahuje, czy jest ona czynna, czy nie. Ja widzę tylko ciągniki siodłowe...
- 0 0
-
2006-09-08 14:53
zresztą
skąd wiemy co i gdzie będą stamtąd woźić. a może zrobią tam hodowle trawki albo plac do palenia gumy. to i to jest fajne;)
- 0 0
-
2006-09-08 15:06
Michał
Lobby motoryzacyjne zabija w Polsce możliwość rozwoju alternatywnych środków transportu, np. koleji. Dlatego kontenery będą przewożone ciągnikami siodłowymi, a nie wagonami. Dlatego będziemy budować autostrady, a nie dawać TIR-y na tory. Dlatego Minister Tranportu Polaczek chce dawać 1 mld PLN miesięcznie na autostrady, a na kolej prawie nic. Nikogo nie obchodzą inne środki transportu przyjazne środowisku tylko jak najgęstsza sieć autostrad.
- 0 0
-
2006-09-08 15:17
super wiadomość
Mogę tylko dodać, że to nie koniec pomyslnych informacji dla Gdanska
- 0 0
-
2006-09-08 15:22
logistyka powiadacie...
Antypolityku, znam ten ból z kolejnictwem... Kiedyś pofatygowałem się o wyliczenia zysków dla przewoźników kolejowych i transportowych z tego tytyłu. O możliwości dofinansowania modernizacji kolei z funuszy EU, które tracimy, nie wspomnę. O oddziaływaniu transportu na środowisko (w tym człowieka) - wystarczy otworzyć forum na http://www.nowedrogikrajowe.pl/. Aż serce się kroi.
Ale jeśli nawet tak ma być, że golą kierowców z kasy jak mogą - na przysłowiową modernizację dróg i budowę autostrad - to niech chociaż rozwój tej infrastruktury odbywa się we właściwej kolejności, a nie takiej, jak opisałem powyżej.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.