• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Centrum logistyczne w Kokoszkach

ms
8 września 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Magazyny firmy ProLogis powstaną w Kokoszkach, pomiędzy ul. Budowlanych a Bysewską. Magazyny firmy ProLogis powstaną w Kokoszkach, pomiędzy ul. Budowlanych a Bysewską.

Nowoczesny kompleks magazynowy powstanie w Kokoszkach na początku przyszłego roku. Wybuduje go międzynarodowa firma deweloperska ProLogis.



Na terenie rozciągającym się między ul. Budowlanych a Bysewską docelowo ma powstać pięć budynków magazynowych, w których znajdą się także biura. W całym kompleksie ma być aż 88 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.

Kompleks będzie powstawać etapami. W pierwszym, który rozpocznie się w najbliższy wtorek wkopaniem kamienia węgielnego, powstaną dwa magazyny o powierzchni ok. 18 tys. m kw. W obu halach można by zmieścić trzy boiska do gry w piłkę nożną. Oba budynki mają być gotowe w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Kompleks firmy ProLogis to drugi duży zespół magazynów, którego budowę planuje się w Gdańsku. Pierwszy z nich - o nazwie Hub@Gdansk - ma powstać jako zaplecze magazynowo-logistyczne dla budowanego od kilkunastu miesięcy terminalu głębokowodnego w Porcie Północnym. Firma DCT Logistics będąca inwestorem tego przedsięwzięcia jest jednak na razie na etapie szukania partnerów, którzy pomogą jej sfinansować budowę obiektu.

Szacowany koszt pierwszej fazy inwestycji w Kokoszkach może wynieść ok. 6 mln euro. Na ziemię pod cały kompleks magazynowy wydano ok. 5,5 mln euro.
ms

Opinie (33) 3 zablokowane

  • Michał

    Przejrzałęm pobieżnie projekty dróg na podanej stronie. Włos się jeż na głowie. Sztuka dla sztuki. Budować, aby budować. Po co to komu?

    • 0 0

  • do Mincha

    w jakim ty kraju zyjesz?! Polscy truckerzy laduja po dwa 20 stopowe kontenry na naczepe, ktore waza po 25 ton kazdy i w dupie maja inspekcje drogowa przez cala Polske. To o jakiej wadze kontenera synku mowisz!

    • 0 0

  • no brawo. Zbudujmy tam jeszcze stadion, drugie lotnisko, a dojeżdżać będziemy drogą gruntową.

    • 0 0

  • niudacznicy i ignoranci

    Jeśli jest jakaś budowla, którą byście poparli to dajcie znać.
    Drogi nie - bo trzeba wyciać las albo ruch zakłóci się spokój mieszkańców
    Hala nie - bo to pomnik władzy
    Lotnisko nie- bo samoloty lataja nad osiedlami
    Osiedla nie - bo zwięszky sie ruch i nie bezie gdzie z psem wyjsć
    centrum logistyczne nie - bo się drogi poniszczą.
    Zastanówcie sie w końcu nad sobą bo juz nie chce sie czytać tych idiotyzmów

    • 0 0

  • do K, chłopcze

    2x20 stóp i powiadasz po 27t każdy (np. z cukrem) to daje tylko 54t ładunku, z takim ciężarem to się taki TIR ... Na GTK w Gdańsku jeszcze nie widziałem idioty który by brał więcej niż 24t, jest mało prywaciarzy którzy wożą kontenery i się nie boją brać więcej. Zdecydowana większość to firmy gdzie kierowcy mają tony w d...e.
    Ale kruszywo na remont np. takiej Marynarki Polskiej to biorą i po 35t :), ale to jest kawałek, parę kilometrów.

    • 0 0

  • Popieram tą inwestycję......

    inwestycja w logistykę jest najtrafniejszą z najtrafniejszych, szczegolnie dla tranzytu kraju sytuowanego w centrum europy...

    • 0 0

  • zmagazynują tam wszystkich z PO

    którzy przegrają wybory do samorządów.

    • 0 0

  • kokoszki

    i macie Panowie tysiące problemów!a ja mieszkam niedaleko tego obiektu i widzę w nim mozliwosc ....pracy!tak !normalnej pracy! i chyba nie tylko ja.I mam nadzieje ze nie bedzie kumoterstwa i każdy normalny człowiek,który jest zainteresowany bedzie miał ta mozliwośc.Nie tylko Ci którzy maja znajomych,rodziny itd.

    • 0 0

  • drogi drogami, A CO Z KOLEJĄ??

    przecież miała być wznawiana kolej do Kokoszek, polaczona z dawna "Weglowka". W kazdym razie sa takie plany i sa one bardzo sensowne. Dlaczego nikt o tym powaznie nie mysli?? Przeciez lepszy jeden pociag 30 wagonow towarowych (3 osoby obslugi, jeden pojazd ciagnacy napedzany silnikiem), niz 30 tirow (30 kierowcow, 30 pojazdow ciagnacych napedzanych silnikami)

    • 0 0

  • Do obsługi pociągu potrzebny jest 1 człowiek - maszynista, 30 wagonów na dobę z takiego centrum - szkoda zachodu. Tereny są na taką inwestycję przeznaczone na południe od powstającego terminala w Gdańsku, jest już most wantowy, z koleją też nie będzie problemu, są to olbrzymie i dzikie tereny do zagospodarowania. Przemysł niech się rozwija na terenach przemysłowych gdzie jest już odpowiednia infrastruktura a nie na terenach gdzie można będzie budować mieszkania. Kontenery do Gdyni można tanio wozić barkami. Docelowo ani w Gdyni ani w Gdańsku byśmy TIRa z kontenerem nie zobaczyli. Więcej o planowanym kiedyś centrum na stronie
    Portu Gdańskiego www.portgdansk.pl

    Pracę w takim centrum znajdą przede wszystkim fizyczni (workowi, np. unijne worki z cukrem po 50kg (tak, tak 2 osobowe :) ), portowa norma 50ton/łeb/dzień za ok. 120zł na rękę - Port w Gdańsku) do przeładunku kontenerów tzw. formowanie, operatorzy sprzętu przeładunkowego, magazynierzy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane