- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (130 opinii)
- 2 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (158 opinii)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (303 opinie)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (72 opinie)
- 5 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (51 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (144 opinie)
Chaos w gdańskiej komunikacji: brak rozkładów i nieoznakowane autobusy
Gigantyczny chaos w gdańskiej komunikacji po zniknięciu elektronicznych rozkładów jazdy w Internecie. Zawinił ZTM, który od 1 stycznia odpowiada za obsługę rozkładów jazdy w mieście. Nowi przewoźnicy wysłali na ulice Gdańska nieoznakowane autobusy i nieprzygotowanych kierowców.
- Problemem jest brak odpowiednich osób, które pomogłyby w stworzeniu nowych rozkładów. Problem ten sygnalizowałem już kilka miesięcy temu, nalegałem by przydzielono ZTM-owi dodatkowe fundusze na ten cel. Niestety bez skutku. Obecnie odpowiadają za to dwie osoby, podczas gdy planowano zatrudnić 8 osób - mówi Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Jednak nawet działające rozkłady kilku linii (w tym tramwajowe) zawierają błędy. Według rozkładu linia 4 ma przystanek na terenie zajezdni, który nie funkcjonuje od kilku dobrych lat. Tramwaj ten kursuje też błędna trasą.
Rozkłady nie informują już o czasie przejazdu między przystankami, choć w Gdańsku przecież obowiązuje taryfa czasowa.
Nie działa także rozkład WAP, dostępny przez komórkę. Na stronie wap.zkm.gda.pl widnieje zaproszenie do skorzystania z rozkładów na stronie www ZTM-u.
Rozkładów nie ma także na stronie MZKZG, który ma przejąć zarządzanie komunikacji miejskiej w Trójmieście i okolicznych gminach. Linki, podobnie jak na stronie ZTM-u, prowadzą do strony Zakładu Komunikacji Miejskiej.
W efekcie Gdańszczanie zostali niemal całkowicie pozbawieni elektronicznej wersji rozkładów.
Pierwszego stycznia w Gdańsku pojawili się nowi przewoźnicy - Warbus i PKS Gdańsk - którzy wciąż nie są przygotowani do wożenia pasażerów. Na trasy wyjechały nieoznakowane autobusy, czasem z przyklejoną do szyby papierową kartką z numerem obsługiwanej linii. Wszystkie niemiłosiernie ubłocone i w zupełnie dowolnych barwach - białe, srebrne, biało-niebieskie (przewoźnicy mają aż pół roku na przemalowanie taboru).
- Obecnie jestem poza Gdańskiem, więc trudno mi się wypowiedzieć czy rzeczywiście sytuacja wyglądała tak tragicznie. Niemniej jednak, w poniedziałek sprawdzę wszystkie sygnały docierające do nas od pasażerów i wyciągnę odpowiednie konsekwencje od nowych przewoźników - zapewnia Popiołek.
W pierwszym dniu nowego roku nie obyło się bez opóźnień. Jednak trudno się nie dziwić, skoro nie wszyscy kierowcy dostali informacje o czasie przyjazdu na każdy przystanek.
Niektórzy z nich mieli w ogóle problem z ustaleniem swojej trasy przejazdu, część dopytywała się o nią pasażerów. Linia 117 nadal kursowała przez ul. Kościuszki w Sopocie, choć powinna przez al. Niepodległości. Co więcej, autobus miał na wyświetlaczu błędnie ustawioną linię 171.
Także kasowniki nie zostały ustawione odpowiednio dla gdańskiej taryfy. Drukowały jedynie godzinę skasowania. Ciekawe czy taki bilet będzie też ważny za kilka dni o tej samej godzinie?
W autobusach zabrakło informacji o gdańskich biletach i regulaminu przewozów. Można za to było poznać ceny biletów w Murowanej Goślinie, Bydgoszczy czy Gdyni - informacje o nich były w pojazdach.
- W tej sprawie ewidentnie zawinili przewoźnicy, którzy dostali od nas odpowiednie materiały do rozwieszenia wewnątrz wozów. - zapewnia dyrektor ZTM-u.
Na linie obsługiwane przez Warbus wyjechały białoruskie MAZ-y, choć kilka tygodni temu zapowiadano, że będą kursować wyłącznie na rezerwach.
Wieczorem opóźnienia wynosiły niemal 30 minut. Kierowcy spóźnienia tłumaczyli złymi warunkami pogodowymi, chociaż na ulice spadło zaledwie kilka centymetrów śniegu.
Do późnych godzin nocnych na przystankach rozklejano także nowe rozkłady. Niestety bardzo nieudolnie, nie zdejmując jednocześnie starych tablic. Pasażerowie mogą nie wiedzieć, który z rozkładów obowiązuje. Podpowiadamy - ten oznaczony logo ZTM.
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/157/200x0/157782.webp)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/157/200x0/157782.webp)
Będziemy analizować sytuację i wyciągniemy odpowiednie konsekwencje. Dzisiaj udam się osobiście "na miasto" sprawdzić jak funkcjonują nowi przewoźnicy. Należy jednak mieć na uwadze, że są to pierwsze dni, w których komunikacja miejska działa na nowych zasadach, a więc można się spodziewać pewnych utrudnień. Mam nadzieję, że sytuacja wkrótce ulegnie znacznej poprawie.
not. kk
Miejsca
Opinie (520) ponad 20 zablokowanych
-
2009-01-02 22:53
SYS. Ja też nic nie odczułam. Ostatnio jeździłam autkiem :D
Przy korzystaniu z komunikacji odczuwam przeziebienie. Te liczne przesiadki i wróżenie na zimnym przystanku: przyjedzie ? nie przyjedzie? przyjedzie? nie przyjedzie? przyjedzie? Nie przyjedzie...
- 0 0
-
2009-01-02 22:53
zenada jak juz oisza to z bledami (1)
http://www.ztm.gda.pl/przystanek.html?rzId=7270
to jest tran a nie bus nr 1- 0 0
-
2009-01-03 10:52
A czy to taki wielki błąd żeby od razu robić aferę na całe miasto? Rozkład się zgadza, nr też, a że ikonka nie taka... Zresztą i tak już poprawione. Ludzie, wy to macie problemy !!!
- 0 0
-
2009-01-02 22:55
ZKM
a tak wszyscy narzekali na ZKM że zły, wychodzi na to, że był najlepszy, jeszcze za nim zatęsknicie, chcieliście mieć lepiej to macie
- 0 0
-
2009-01-02 23:04
Jednak ZKM był lepszy..
ZKM ma fachowców od rozkładów, ale jeśli zrezygnowano z niektórych linii ZKM to jest bałagan. ZKM zajmuje się tym wszystkim od lat i wie jak zrobić rozkłady- rozkłady są czytelne itd. Nażekacie na ZKM to macie prywatnych przewożników, RENOME i ZTM. Najlepsze jest to, że jak był tylko ZKM to szło mniej kasy na posady biurowe, a teraz trzeba utrzymać ZTM i ZKM. Dlaczego ZTM Warszawa dba o pasażerów i informację. Bedzie bałagani tyle. Pozdrawiam pasażerów
- 0 0
-
2009-01-02 23:35
a co z renomą? (4)
skoro nigdzie nigdzie nie ma podanych czasow przejazdu to jak mam kasowac bilet i kto sie przyczepi ze sie nie zgadza?
- 0 0
-
2009-01-02 23:38
Zgodze sie z opinia..
- 0 0
-
2009-01-02 23:47
(1)
czyli legalnie mozemy jezdzic na biletach na 10 minut, bo nigdzie nie ma info ile jedzie taki wrak...
- 0 0
-
2009-01-02 23:48
sorry, blad, 15 minut
- 0 0
-
2009-01-03 10:54
Wystarczy przeczytać czas przejazdu na przystankach... Jakoś nie zauważyłam, żeby jakiś brakowało, no chyba że gdzie niegdzie, ale to wyjątki. Zresztą tyle lat jeździcie i nie znacie prybliżonych czasów jazdy na danych liniach? Dziwne...
- 0 0
-
2009-01-02 23:38
a niemoze ktos zrobic
- 0 0
-
2009-01-02 23:40
Moze ktos zrobic te plany do sciagniecia w pdf
jak bym miał wszystkie kopiować print crenem to bym to miesiac robił
lepiej nich ZTM niekasuje tych planów na zkm zanim nieprzekopiuje ich na swoja strone ZTm- 0 0
-
2009-01-02 23:46
Takie dwie refleksje. Gdzieś spotkałem się ze stwierdzeniem, że prawdziwego biznesmena poznaje się po nie po tym jak wyprowadza firmę z tarapatów, tylko jak do nich nie dopuszcza. Przecież to na kpinę zakrawa, żeby ZTM nie miał rozkładu, kiedy to on go właśnie ustalał . Myślę, że w ZTMie najzwyczajniej pracują sadyści, którzy czerpią przyjemność z oglądania sfrustrowanych pasażerów :)
BTW z technicznego punku widzenia, przeniesienie "starego" rozkładu ze stron ZKM na strony ZTM zajęłoby kilka minut. Brak dobrej woli i zapewne słowo klucz: kasa.- 0 0
-
2009-01-02 23:50
143
dzis rano na bursztynowej 4 minuty przed czasem, w sopocie na kazdym przystanku ludzie biegli zeby zdarzyc. rozklad naklejony na stary, zenada;[
- 0 0
-
2009-01-03 00:41
ISO 9001:2000 w ZKM GDANSK
TO CHYBA JAKIS NIEZLY ZART!!!:
http://www.zkm.pl/visualsys/indexht.php?index=377
Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością (SZJ) obliguje firmę do nieustannego podnoszenia jakości świadczonych usług. SZJ kryje w sobie nie tylko wymagania stawiane przez pasażerów, ale także lepszą koordynację pracy między poszczególnymi komórkami w firmie. Otrzymany certyfikat ma ważność do 19.02.2011 r. Jednak co roku będzie odbywała się specjalna kontrola utrzymująca w mocy ten dokument.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.