- 1 Biegli zbadali list Grzegorza B. (135 opinii)
- 2 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (231 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (329 opinii)
- 4 Paragon grozy za kurs taksówką (462 opinie)
- 5 3 tys. miejsc pochówku za 18,5 mln zł (48 opinii)
- 6 W tej bibliotece wypożyczysz narzędzia (26 opinii)
Chcą poszerzyć autostradę A1 o trzeci pas
Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chcą poszerzyć o trzeci pas fragment autostrady A1. Przebudowany miałby zostać 35-km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Właśnie otwarto oferty na dokumentację projektową planowanej inwestycji.
Na większości trasy kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wyjątkiem jest oddany pod koniec ubiegłego roku odcinek między węzłami w Piotrkowie Trybunalskim i w Kamieńsku. Zostały tam udostępnione obie jezdnie w pełnym przekroju, w efekcie czego od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.
Niebawem trzypasmowa autostrada ma powstać bliżej Trójmiasta. Na razie do przebudowy wytypowano jeden, liczący 35 km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Jezdnia w obu kierunkach miałaby tam zostać poszerzona do trzech pasów.
Drugi przetarg i aż dziewięć ofert
O tym, że plany są poważne, świadczy fakt, że drogowcy po jesiennym fiasku pierwszego przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, na początku roku ogłosili kolejne postępowanie w tej sprawie.
I właśnie otworzyli koperty.
Na przetarg odpowiedziało aż dziewięciu potencjalnych wykonawców. Wśród nich nie brakuje firm z Trójmiasta. Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie tzw. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, dla poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Samochody na sprzedaż w Trójmieście
Lista złożonych ofert:
- Voessing Polska - 2,9 mln zł
- Trakt - 3,3 mln zł
- Ivia - 3,6 mln zł
- Europrojekt Gdańsk - 3,6 mln zł
- LH Engineering - 4 mln zł
- Multiconsult Polska - 4,8 mln zł
- Value Engineering - 5,3 mln zł
- Transprojekt Gdański - 5,3 mln zł
- Mosty Katowice - 6,3 mln zł
- Pierwszy przetarg, który ogłosiliśmy jesienią ubiegłego roku, zakończył się unieważnieniem postępowania, a w nowym postępowaniu wprowadziliśmy szereg zmian w opisie przedmiotu zamówienia. Po zmianach w drugim przetargu oferty złożyło aż dziewięciu wykonawców. Dla porównania w pierwszym postępowaniu tylko jeden. Proponowane kwoty są znacznie bliższe budżetowi GDDKiA, który wynosi 2,4 mln zł - informuje GDDKiA.
Według drogowców realizacja inwestycji ma zapewnić zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady prowadzącej do Trójmiasta.
Poszerzenie o trzeci pas w przyszłości ma też umożliwić efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Opinie wybrane
-
2023-02-12 19:14
To poszerzenie ma swój cel (13)
To poszerzenie ma swój cel. Od Włocławka do Torunia będzie wspólny przebieg A1 i S10 i tylko dlatego robią drogę szerszą, a nie z powodu obecnego nateżenia ruchu
- 177 9
-
2023-02-13 08:38
Co nas na trojmiasto.pl obchodzi jakiś Toruń?
Informujcie że nasza obwodnica będzie trójpasmowa, to by dopiero było
- 2 3
-
2023-02-13 08:35
Nie tak działa ruch, że jak numerek drogi ma wspólny przebieg to ruch jest większy. Te pojazdy i tak już jadą A1.
Największy ruch generują duże aglomeracje dlatego na całym świecie więcej pasów buduje się w okolicach dużych miast. U nas więcej pasów budujemy między wiochami.- 3 7
-
2023-02-12 22:36
(8)
Że niby Bydgoszcz i okolice będą jechały do 3-miasta 10tką i potem A1?
Nie rozumiem tej inwestycji.
Wystarczy że zrobią odcinek miedzy Toruniem a Łodzią płatny i od razu ruch się unormuje i trzeci pas będzie bez sensu.- 3 22
-
2023-02-12 22:46
Ale ty jesteś głupi... (7)
Chodzi o wspólny przebieg S10 z A1, który będzie częścią składową drogi ekspresowej z Warszawy do Szczecina. Potoki ruchu ulegną tam zsumowaniu, stąd ta decyzja która dotyczy tego właśnie odcinka. Jak nic nie wiesz, to się nie wypowiadaj!
- 23 3
-
2023-02-13 13:16
Bedzie płatna? (1)
S-10 kończy się lub zaczyna na autostradzie A-1 za Toruniem i jak na razie nie zasługuje na miano S-ki chociaż od lat bramki w stronę Bydgoszczy stoją i straszą.
- 1 0
-
2023-02-13 18:13
Będą zlikwidowane
- 0 0
-
2023-02-13 11:32
potok samochodów do... Szczecina? (4)
- 2 2
-
2023-02-13 14:13
Do Berlina
Do Brukseli, do Dublina, Do Lizbony....
- 1 1
-
2023-02-13 13:17
(2)
Mam bujną wyobraźnię, ale też tego nie widzę.
- 0 1
-
2023-02-13 18:12
TIRy do portów Szczecin Świnoujście? (1)
Słabą masz wyobraźnię.
- 2 0
-
2023-02-13 19:18
A gdzie one dziś są te TIRy?
- 0 1
-
2023-02-12 19:42
(1)
3 pasy na autostradzie mają sens w tym miejscu, ale jeszcze bardziej prosi się o to odcinek A1 od węzła z A2 za węzeł Tuszyn.
- 15 1
-
2023-02-13 19:17
Tam zaraz będzie S14 na zachodniej stronie Łodzi, to zmieni rozkład natężenia
- 0 1
-
2023-02-12 21:50
Dokumentacja projektowa na już wyznaczony pas? Naprawdę? (3)
Przecież ten pad jest już wyznaczony tj. byl przewidziany w poprzednim projekcie!
Teraz wysyarczy tylko zrobic podbudowę i wyasfaltować.
To było juz przewidziane!
Stad też szersze wiadukty i ogrodzenia wzdłuż tej autostrady nawet i ekrany stoją
O jakiej zatem decyzji srodowiskowej mowa?- 100 19
-
2023-02-13 08:58
Nie znasz się wiec sie nie wypowiadaj.
Pas był przewidziany odnośnie rezerwy miejsca. Ale całość dokumentacji do jego budowy trzeba wykonać.
- 6 1
-
2023-02-13 08:51
Szersze wiadukty, czy rezerwa terenowa to nic innego jak pasaż inżynierski
Dodatkowy pas z reguły jest gotowy na wiaduktach, których przebudowa jest kosztowna albo niemożliwa. Nowy projekt jest potrzebny do przebudowy obecnej jezdni. Poza samym nowym pasem trzeba też poprawić prawy pas poprzez zmiany wypoziomowania go, tak aby odwodnienie prawidłowo działało.
- 3 0
-
2023-02-12 22:48
O normalnej, takiej która ma ważność.
Poprzednia dotyczyła szerokiego pasa drogi, ale o dwóch jezdniach dwupasmowych.
- 18 3
-
2023-02-12 19:17
Jhh (6)
Trzeba było zrobić od razu . Ale po co jak można dwa razy wałek zrobić na jednej Drodze . Koszta rozpisać i kasa jest w kieszeni.
- 115 77
-
2023-02-13 10:46
na tym odcinku jest rezerwa pod trzeci pas w pasie rozdziału. Czyli wszystkie obiekty inzynierskie w śladzie autostrady i ponad nią oraz wszytskie węzły drogowe są zrobione z szerokością na trzy pasy , Ta dobudowa będzie polegała na zabraniu powierzchni z pasu rozdziału , utwardzenia z każdej strony po 3,75 m i nałożeniu asfaltu. Poza tym w chwili
na tym odcinku jest rezerwa pod trzeci pas w pasie rozdziału. Czyli wszystkie obiekty inzynierskie w śladzie autostrady i ponad nią oraz wszytskie węzły drogowe są zrobione z szerokością na trzy pasy , Ta dobudowa będzie polegała na zabraniu powierzchni z pasu rozdziału , utwardzenia z każdej strony po 3,75 m i nałożeniu asfaltu. Poza tym w chwili budowy i obecnie na tym odcinku nie jest jeszcze potrzebny trzeci pas . Ta koncepcja związana jest z planem puszczenia na odcinku Toruń -Włocławek A 1 i S 10 na Warszawę we wspólnym przebiegu . S 10 idzie zs Szcecina na Warszawę i na węxle Toruń Połudnei juz sie wpina w A 1 . Na razie krajowa 10 idzie przez Lubicz . Tak więc ruch w strone Warszawy nei kumuluje sie na A 1.
- 4 0
-
2023-02-13 10:09
Nastepny mądry :D
Nie od razu zbudowano "Gdańsk"...
- 1 1
-
2023-02-12 20:30
Powiedział pewnie gość, który od 12 lat nie zabrał się za wymianę szafy w przedpokoju, albo inną prowizorkę w domu ma jeszcze od rządów SLD.
- 22 1
-
2023-02-12 19:37
Wałki to masz na Nowogrodzkiej. Żeby nie nazwać tego złodziejstwem!
- 29 11
-
2023-02-12 19:29
POto własnie tak sie budowało za POKOozcji (1)
- 15 30
-
2023-02-13 08:16
Teraz jest lepiej.
Odcinek S7 pod Warszawą nie ruszył się odkąd PiS przejął władzę...
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.