• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą poszerzyć autostradę A1 o trzeci pas

Maciej Korolczuk
12 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem. Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem.

Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chcą poszerzyć o trzeci pas fragment autostrady A1. Przebudowany miałby zostać 35-km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Właśnie otwarto oferty na dokumentację projektową planowanej inwestycji.



Poszerzenie autostrady A1 o trzeci pas to:

Przebiegająca przez środek Polski trasa od Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach ma 566 km długości, z czego ok. 152 km to odcinek koncesyjny (płatny).

Na większości trasy kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wyjątkiem jest oddany pod koniec ubiegłego roku odcinek między węzłami w Piotrkowie Trybunalskim i w Kamieńsku. Zostały tam udostępnione obie jezdnie w pełnym przekroju, w efekcie czego od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Niebawem trzypasmowa autostrada ma powstać bliżej Trójmiasta. Na razie do przebudowy wytypowano jeden, liczący 35 km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Jezdnia w obu kierunkach miałaby tam zostać poszerzona do trzech pasów.

Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami? Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami?

Drugi przetarg i aż dziewięć ofert



O tym, że plany są poważne, świadczy fakt, że drogowcy po jesiennym fiasku pierwszego przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, na początku roku ogłosili kolejne postępowanie w tej sprawie.

I właśnie otworzyli koperty.

Na przetarg odpowiedziało aż dziewięciu potencjalnych wykonawców. Wśród nich nie brakuje firm z Trójmiasta. Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie tzw. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, dla poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania.



Lista złożonych ofert:

  • Voessing Polska - 2,9 mln zł
  • Trakt - 3,3 mln zł
  • Ivia - 3,6 mln zł
  • Europrojekt Gdańsk - 3,6 mln zł
  • LH Engineering - 4 mln zł
  • Multiconsult Polska - 4,8 mln zł
  • Value Engineering - 5,3 mln zł
  • Transprojekt Gdański - 5,3 mln zł
  • Mosty Katowice - 6,3 mln zł


- Pierwszy przetarg, który ogłosiliśmy jesienią ubiegłego roku, zakończył się unieważnieniem postępowania, a w nowym postępowaniu wprowadziliśmy szereg zmian w opisie przedmiotu zamówienia. Po zmianach w drugim przetargu oferty złożyło aż dziewięciu wykonawców. Dla porównania w pierwszym postępowaniu tylko jeden. Proponowane kwoty są znacznie bliższe budżetowi GDDKiA, który wynosi 2,4 mln zł - informuje GDDKiA.
Według drogowców realizacja inwestycji ma zapewnić zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady prowadzącej do Trójmiasta.

Poszerzenie o trzeci pas w przyszłości ma też umożliwić efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    I słusznie,każdy pas to większa przepustowość...jeszcze jakby poszerzyli obwodnicę o 3 dodatkowe pasy....a tak wieczne korki.No i byle ta autostrada była za free,dość golą za palywko.

    • 23 16

    • Poszerzenie ma związek z budową drogi ekspresowej S10, na tym odcinku zbiegnie się S10 z A1. Niestety autor artykułu się nie przyłożył do rzetelnej redaktorskiej pracy.

      • 8 0

    • W owym czasie w żadnym cywilizowanym świecie nie budowano już autostrad o 2 pasach, wszyscy mówi że to za mało no i znowu zachód miał rację. Tera takie klejenie z g ówna będzie a to będzie nierówno, a to stare podkopane będą się łamać i cena remontów i zamknięć ehhh. Najważniejsze że będzie to o wiele drożej niż jak by od razu kpl pasów kłaść.

      • 6 1

    • Obwodnica to większy

      Problem aby zrobić trzy pasy

      • 3 0

    • Po co ci 5 pasów ?

      • 0 0

  • Niepotrzebne (6)

    Ilekroć jadę a1 jest tam luz i przestrzeń, natomiast biednej obwodnicy na pewno by się przydał dodatkowy pas

    • 69 25

    • Jedno nie wyklucza drugiego (1)

      • 7 5

      • budzet

        obawiam sie ze jednak sa pewne ograniczenia

        • 4 0

    • To rzadko jeździsz a1

      • 13 6

    • No fakt że na całej długości Autostrady i obwodnicy przydał by się dodatkowy trzeci pas. (1)

      Jechałem dwa razy tym odcinkiem trzypasmowym i To jest niebo a ziemia. Jedziesz sobie na chilloucie. Ciężarówki nawet jak się wyprzedzają to i tak zajmują 2 pasy a ty sobie lecisz trzecim. Zwykle ciężarówki na prawym i maruderzy. Maruderzy potrafią zjechać na środkowy ale na lewy skrajny się nie zapuszczają dzięki temu możesz sobie lecieć swoim tempem i nikomu to nie przeszkadza. A to że tam raz na jakiś czas ktoś leci jak odrzutowcem . spoko loko mam jeszcze dwa inne pasy. Puszczę go niech sobie leci. Nikt nikomu długimi nie daje . Nikt nikomu pod zad nie podjeżdża. No coś cudownego.

      • 10 0

      • I oczywiście nowe bezpłatne parkingi w Gdańsku i Gdyni

        • 2 1

    • Jakie to szczęście, że to ich spotkało

      My się jakoś uratujemy

      • 1 0

  • Więcej pasów nie rozwiąże problemu korków. (3)

    Zwiększy jedynie ryzyko wypadków, bo masa Mietko-sebiksów... wróć najmądrzejszych inaczej menszczyzn będzie robiła slalom między resztą normalniejszych użytkowników.

    Wraz z dodaniem pasa powinno się uruchomić odcinkowy pomiar prędkości.

    • 20 39

    • niezrozumienie

      level wykładniczy

      • 12 3

    • Teraz robią slalom

      Dlatego chcą poszerzyć

      • 4 0

    • Fleta wać Pan sobie obmierz.

      • 1 0

  • Bez sensu (2)

    Przecież na a1 wiatr hula ruch mizerny w porównaniu z a2

    • 18 23

    • Rzezc w tym, że nam sie nie opłaca inwestować w korytarze (1)

      Wschod-zachód. Jak nimcom potrzebny tranzyt to niech sfinansują porty kolejowe i wożą koleją.

      Naszym żywotnym interesem jest zapewnie ie maksymalnej przepustowości dojazdów do naszych portów.

      • 10 2

      • Nie ma to nic wspólnego z twoimi obawami o Niemców

        Po prostu zrezygnowano z S10 Toruń-Warszawa przez Lipno/Sierpc, a postanowiono pójść Toruń Włocławek Płock Wawa. No i będzie to wspólny fragment z S10, która jak najbardziej jest w korytarzu wschód zachód (Warszawa-Szczecin). wam już ta propaganda antyniemiecka mózgi wypaliła?

        • 3 0

  • Popieram,ludzie mają po 3,4 auta miejsca coraz mniey.Tiry dać na tory.

    • 10 9

  • Serio (1)

    Bardzo trójmiejski temat - co mnie interesuje Toruń - poziom tego portalu dotyka dna - czas się przenieść do konkurencji

    • 27 19

    • A jaka jest konkurencja?

      • 20 3

  • Słusznie (4)

    Brakuje szybkiej, prostej trasy dla rowerzystów. Jeszcze trochę, i taka tendencja stanie się wyraźna

    • 13 32

    • niepotrzebny trolling (2)

      • 16 3

      • Czy istnieje potrzebny trolling?

        Ale w ogólność w pełni popieram.

        • 1 1

      • czyli hejting i narzekactwo ok?

        a pierwsza pozytywna opinia i już się nie podoba

        • 0 0

    • serio??!

      naprawdę??!

      • 0 0

  • Nie ma takiej potrzeby !!!! (2)

    Wystarczy zwiększyć prędkość dopuszczalną do 160 km/h + blokującym lewy zabieranie możliwości wjazdu na autostradę i temat jest rozwiązany . Dziękuję ! Radek za takie konsultacje w emiratach bierze po 100 000 dolarów mi wystarczy Dziękuję

    • 23 36

    • Radek to dostaje kase za wpisy proputinowskie czy wywiady pro putinowskie jak wysadzenie rurociagu przez USA

      Czy wywiad w którym mówił to ze rzad Polski zastanawiał sie nad rozbiorem Ukrainy !!!

      • 9 5

    • Ustawmy minimalną prędkość na 250km/h i problem rozwiązany.

      Przy okazji Janusze którzy zawsze wszsytkich poganiają znikną z autostrady :)

      • 1 0

  • Na obwodnicy w Gdyni były trzy pasy (2)

    ale jeden zamalowali

    • 99 11

    • zamalowali go farbą o kolorze trawy i nie można go odnaleźć

      • 4 3

    • Dajcie tam Szczurka. Wszystko namaluje. Nawet 4 pasy

      • 14 5

  • (2)

    Najlepszy jest odcinek Śląski za Częstochową do granicy... Ograniczenie prędkości bo zawieszenie można urwać jadąc tymi falami Dunaju. Gdzie wtedy była prokuratura jak ciężarówkami kradli materiały na podbudowę. To jest do wyburzenia i zrobienia od nowa

    • 31 0

    • efekt szkód górniczych i kryterium niskiej ceny

      • 0 2

    • Nie ten trop

      winnych takiego stanu drogi szukaj pod ziemią. Górnicy na Śląsku chwalą się jak bardzo przekroczyli wyznaczone wymiary wyrobisk

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane