• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą poszerzyć autostradę A1 o trzeci pas

Maciej Korolczuk
12 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem. Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem.

Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chcą poszerzyć o trzeci pas fragment autostrady A1. Przebudowany miałby zostać 35-km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Właśnie otwarto oferty na dokumentację projektową planowanej inwestycji.



Poszerzenie autostrady A1 o trzeci pas to:

Przebiegająca przez środek Polski trasa od Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach ma 566 km długości, z czego ok. 152 km to odcinek koncesyjny (płatny).

Na większości trasy kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wyjątkiem jest oddany pod koniec ubiegłego roku odcinek między węzłami w Piotrkowie Trybunalskim i w Kamieńsku. Zostały tam udostępnione obie jezdnie w pełnym przekroju, w efekcie czego od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Niebawem trzypasmowa autostrada ma powstać bliżej Trójmiasta. Na razie do przebudowy wytypowano jeden, liczący 35 km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Jezdnia w obu kierunkach miałaby tam zostać poszerzona do trzech pasów.

Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami? Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami?

Drugi przetarg i aż dziewięć ofert



O tym, że plany są poważne, świadczy fakt, że drogowcy po jesiennym fiasku pierwszego przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, na początku roku ogłosili kolejne postępowanie w tej sprawie.

I właśnie otworzyli koperty.

Na przetarg odpowiedziało aż dziewięciu potencjalnych wykonawców. Wśród nich nie brakuje firm z Trójmiasta. Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie tzw. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, dla poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania.



Lista złożonych ofert:

  • Voessing Polska - 2,9 mln zł
  • Trakt - 3,3 mln zł
  • Ivia - 3,6 mln zł
  • Europrojekt Gdańsk - 3,6 mln zł
  • LH Engineering - 4 mln zł
  • Multiconsult Polska - 4,8 mln zł
  • Value Engineering - 5,3 mln zł
  • Transprojekt Gdański - 5,3 mln zł
  • Mosty Katowice - 6,3 mln zł


- Pierwszy przetarg, który ogłosiliśmy jesienią ubiegłego roku, zakończył się unieważnieniem postępowania, a w nowym postępowaniu wprowadziliśmy szereg zmian w opisie przedmiotu zamówienia. Po zmianach w drugim przetargu oferty złożyło aż dziewięciu wykonawców. Dla porównania w pierwszym postępowaniu tylko jeden. Proponowane kwoty są znacznie bliższe budżetowi GDDKiA, który wynosi 2,4 mln zł - informuje GDDKiA.
Według drogowców realizacja inwestycji ma zapewnić zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady prowadzącej do Trójmiasta.

Poszerzenie o trzeci pas w przyszłości ma też umożliwić efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • A 1

    Doprowadźcie tą autostradę A1 szeroko miń 3 pasmowo po każdej stronie do pełnego morza np. Karwi lud Dębek najtaniej trasą 218. wówczas coś realnie konkretnie , rozwiążecie z dojazdem z południa do Bałtyckich plaż.

    • 1 2

  • Bedzie w gdansku (1)

    Efekt lejka wiadomo gdzie będzie spust

    • 1 4

    • Zawsze bredzisz nie na temat?

      • 0 0

  • Dokumentacja projektowa na już wyznaczony pas? Naprawdę? (3)

    Przecież ten pad jest już wyznaczony tj. byl przewidziany w poprzednim projekcie!
    Teraz wysyarczy tylko zrobic podbudowę i wyasfaltować.
    To było juz przewidziane!
    Stad też szersze wiadukty i ogrodzenia wzdłuż tej autostrady nawet i ekrany stoją
    O jakiej zatem decyzji srodowiskowej mowa?

    • 100 19

    • O normalnej, takiej która ma ważność.

      Poprzednia dotyczyła szerokiego pasa drogi, ale o dwóch jezdniach dwupasmowych.

      • 18 3

    • Szersze wiadukty, czy rezerwa terenowa to nic innego jak pasaż inżynierski

      Dodatkowy pas z reguły jest gotowy na wiaduktach, których przebudowa jest kosztowna albo niemożliwa. Nowy projekt jest potrzebny do przebudowy obecnej jezdni. Poza samym nowym pasem trzeba też poprawić prawy pas poprzez zmiany wypoziomowania go, tak aby odwodnienie prawidłowo działało.

      • 3 0

    • Nie znasz się wiec sie nie wypowiadaj.

      Pas był przewidziany odnośnie rezerwy miejsca. Ale całość dokumentacji do jego budowy trzeba wykonać.

      • 6 1

  • A ropę obajtek nadal z Rosji kupuje?

    • 7 3

  • Dziwne (2)

    Trzeci pas autostrady (35 km) - najniższa oferta 2,9 mln zł. Przebudowa 4 ulic na Dolnym Mieście - najniższa oferta 20,3 mln zł.

    • 0 8

    • Idź skończ drogi i mosty na politechnice i dopiero wtedy się wypowiadaj

      • 2 0

    • Projekt 2.9mln gamoniu

      • 3 0

  • wszystko żle , wszystko dno , bo gdyby Kacper rządził Gdańskiem byłaby tu Ameryka

    • 5 2

  • Tylko jak już zbudują

    To niech koniecznie ograniczą prędkość do 30 km / h i koniecznie progi zwalniające tak co 50 metrów. Przecież trzeba uspokoić ruch.

    • 2 3

  • Obwobnica

    Czemu GDDKiA nie poszerzy do 3 pasów Obwodnicy Trójmiasta??

    • 4 2

  • Gdańsk Nowy Port (1)

    Wybudujcie wreszcie dojazd do portu gdańskiego.Obecnie cały ciężki transport jeździ środkiem osiedla mieszkaniowego ,ul.Wyzwolenia.Mieszkańcy mówią,dość.

    • 1 2

    • Własnie,brakuje obwodnicy dzielnicy Nowy Port,czyli porządnego dojazdu do portu gdańskiego.Budują dookoła nowe osiedla w Letnicy,więc terenu było mnóstwo.

      • 0 0

  • Chcą poszerzyć kto taki co to za zwrot brzmi to jakby jacyś oni np. kto obcy najeźdźcy zaborcy czy kto

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane