• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą poszerzyć autostradę A1 o trzeci pas

Maciej Korolczuk
12 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem. Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem.

Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chcą poszerzyć o trzeci pas fragment autostrady A1. Przebudowany miałby zostać 35-km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Właśnie otwarto oferty na dokumentację projektową planowanej inwestycji.



Poszerzenie autostrady A1 o trzeci pas to:

Przebiegająca przez środek Polski trasa od Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach ma 566 km długości, z czego ok. 152 km to odcinek koncesyjny (płatny).

Na większości trasy kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wyjątkiem jest oddany pod koniec ubiegłego roku odcinek między węzłami w Piotrkowie Trybunalskim i w Kamieńsku. Zostały tam udostępnione obie jezdnie w pełnym przekroju, w efekcie czego od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Niebawem trzypasmowa autostrada ma powstać bliżej Trójmiasta. Na razie do przebudowy wytypowano jeden, liczący 35 km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Jezdnia w obu kierunkach miałaby tam zostać poszerzona do trzech pasów.

Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami? Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami?

Drugi przetarg i aż dziewięć ofert



O tym, że plany są poważne, świadczy fakt, że drogowcy po jesiennym fiasku pierwszego przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, na początku roku ogłosili kolejne postępowanie w tej sprawie.

I właśnie otworzyli koperty.

Na przetarg odpowiedziało aż dziewięciu potencjalnych wykonawców. Wśród nich nie brakuje firm z Trójmiasta. Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie tzw. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, dla poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania.



Lista złożonych ofert:

  • Voessing Polska - 2,9 mln zł
  • Trakt - 3,3 mln zł
  • Ivia - 3,6 mln zł
  • Europrojekt Gdańsk - 3,6 mln zł
  • LH Engineering - 4 mln zł
  • Multiconsult Polska - 4,8 mln zł
  • Value Engineering - 5,3 mln zł
  • Transprojekt Gdański - 5,3 mln zł
  • Mosty Katowice - 6,3 mln zł


- Pierwszy przetarg, który ogłosiliśmy jesienią ubiegłego roku, zakończył się unieważnieniem postępowania, a w nowym postępowaniu wprowadziliśmy szereg zmian w opisie przedmiotu zamówienia. Po zmianach w drugim przetargu oferty złożyło aż dziewięciu wykonawców. Dla porównania w pierwszym postępowaniu tylko jeden. Proponowane kwoty są znacznie bliższe budżetowi GDDKiA, który wynosi 2,4 mln zł - informuje GDDKiA.
Według drogowców realizacja inwestycji ma zapewnić zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady prowadzącej do Trójmiasta.

Poszerzenie o trzeci pas w przyszłości ma też umożliwić efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • Caly odcinek powinien miec 3-4 pasy (1)

    Jak autostrady na zachodzie.

    • 5 4

    • gdzie konkretnie na zachodzie autostrady na całej długości maja po rzy cztery pasy.

      • 1 0

  • Obwodnica tez powinna miec minimum 3 pasy .

    • 7 1

  • To Toruń z Włocławkiem są blisko Trójmiasta?

    Nie wiedziałem.

    • 4 0

  • tam powinien być kontrapas rowerowy

    a właściwie dwa kontrapasy po każdej ze stron A1, żeby każdy rowerzysta miał go po stronie zgodnie z kierunkiem poruszania się

    • 3 4

  • Droga ta droga...

    • 1 1

  • a Droga Czerwona... (2)

    Kiedy?

    • 3 1

    • Nie za tej głupiej władzy! (1)

      • 1 1

      • za poprzednie nie

        za obecnej nie...

        to kiedy??!

        • 0 0

  • Czyżby Adidas rozpoczął inwestycje w Polsce?

    • 1 0

  • Można ? Można! (3)

    Tusk i jego ferajna POwinna zacząć od takiej opcji, a nie udawać, ze coś buduje, a kasę przytula słynny "budowniczy" dróg na Ukrainie dzieląc się z kolesiami.

    • 6 10

    • przypominam, że to PIS blokował budowę A1

      • 5 0

    • Ale od Sławomira Nowaka to się oszczep!

      To dzięki niemu drogi na Ukrainie są w takim stanie, że nawet rosyjskie czołgi sobie nie radzą. Za to strategiczne (nie) przygotowanie ukraińskiej infrastruktury do pełnoskalowej wojny Nowak powinien otrzymać tytuł Bohatera Ukrainy!

      • 0 3

    • Za PO-PSL w latach (2007-2015) powstało 884 km autostrad, a za PiS - (2015-2022) - skromne 234 km

      W latach 2017 i 2018 oraz w 2021 (do końca czerwca) PiS nie oddał do użytku ani jednego kilometra autostrady.
      W tych latach kradli albo rozdawali.
      Drogi ekspresowe - PO-PSL - 1220 km, PiS - 1514km. Przynajmniej tu się troszkę wykazali.
      Drogi główne i przyśpieszone PO-PSL - 460 km, PiS - 217.

      • 4 0

  • Zbędne

    Jest wiele innych odcinków bardziej wymagających poszerzenia na A1 chociażby koło łodzi od A2 do Tuszyna czy odcinek Częstochowa - Pyrzowice. No i najpierw ogarnijcie bramki na płatnym odcinku

    • 2 1

  • A2 niech dorobia

    Odrazu po 2 pasy bo to co zrobili odrazu było za mało.
    Akurat na A1 po przekroczeniu węzła z A2 w kierunku północ ten 3 pas jest mniej potrzebny niż na odcinku do Częstochowy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane