• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą poszerzyć autostradę A1 o trzeci pas

Maciej Korolczuk
12 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (144)
Najnowszy artykuł na ten temat 569 mln zł za pięcioletni remont autostrady A1
Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem. Autostrada A1 miałaby zostać poszerzona o trzeci pas między Toruniem a Włocławkiem.

Drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chcą poszerzyć o trzeci pas fragment autostrady A1. Przebudowany miałby zostać 35-km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Właśnie otwarto oferty na dokumentację projektową planowanej inwestycji.



Poszerzenie autostrady A1 o trzeci pas to:

Przebiegająca przez środek Polski trasa od Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach ma 566 km długości, z czego ok. 152 km to odcinek koncesyjny (płatny).

Na większości trasy kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu. Wyjątkiem jest oddany pod koniec ubiegłego roku odcinek między węzłami w Piotrkowie Trybunalskim i w Kamieńsku. Zostały tam udostępnione obie jezdnie w pełnym przekroju, w efekcie czego od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Niebawem trzypasmowa autostrada ma powstać bliżej Trójmiasta. Na razie do przebudowy wytypowano jeden, liczący 35 km odcinek między Toruniem a Włocławkiem. Jezdnia w obu kierunkach miałaby tam zostać poszerzona do trzech pasów.

Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami? Czy wkrótce autostradą A1 po minięciu bramek w Toruniu pojedziemy trzema pasami?

Drugi przetarg i aż dziewięć ofert



O tym, że plany są poważne, świadczy fakt, że drogowcy po jesiennym fiasku pierwszego przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej, na początku roku ogłosili kolejne postępowanie w tej sprawie.

I właśnie otworzyli koperty.

Na przetarg odpowiedziało aż dziewięciu potencjalnych wykonawców. Wśród nich nie brakuje firm z Trójmiasta. Zadaniem wybranej firmy będzie opracowanie materiałów do wniosku o uzyskanie tzw. Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, dla poszerzenia autostrady A1. Uzyskanie tej decyzji otworzy drogę do realizacji zadania.



Lista złożonych ofert:

  • Voessing Polska - 2,9 mln zł
  • Trakt - 3,3 mln zł
  • Ivia - 3,6 mln zł
  • Europrojekt Gdańsk - 3,6 mln zł
  • LH Engineering - 4 mln zł
  • Multiconsult Polska - 4,8 mln zł
  • Value Engineering - 5,3 mln zł
  • Transprojekt Gdański - 5,3 mln zł
  • Mosty Katowice - 6,3 mln zł


- Pierwszy przetarg, który ogłosiliśmy jesienią ubiegłego roku, zakończył się unieważnieniem postępowania, a w nowym postępowaniu wprowadziliśmy szereg zmian w opisie przedmiotu zamówienia. Po zmianach w drugim przetargu oferty złożyło aż dziewięciu wykonawców. Dla porównania w pierwszym postępowaniu tylko jeden. Proponowane kwoty są znacznie bliższe budżetowi GDDKiA, który wynosi 2,4 mln zł - informuje GDDKiA.
Według drogowców realizacja inwestycji ma zapewnić zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu przejazdu oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa istniejącej autostrady prowadzącej do Trójmiasta.

Poszerzenie o trzeci pas w przyszłości ma też umożliwić efektywne rozprowadzenie zwiększonego ruchu drogowego na trasach dojazdowych do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • Błędy merytoryczne (2)

    Otóż trzeci pas na A1 jest nie tylko pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem. Ale także wiele odcinków na Śląsku. I uwaga, zaskocznie, na odcinku od bramek do węzła Pruszcz Gdański - tak, to jest formalnie A1, dopiero od węzła Pruszcz Gdański zaczyna się S6.

    • 9 0

    • Trza było polecieć po całości (1)

      Przy bramkach jest 7 pasów.

      • 2 1

      • Chciałaś zabyłsnąć, nie wyszło

        Co innego pas ruchu, a co innego organizacja ruchu na PPO Rusocin.

        • 1 0

  • Bardzo dobrze

    GDDKiA wie, że jeśli jest zawał, czyli korek, to naczynia wieńcowe się poszerza. W tym samym czasie GZDiZ wciąż próbuje wyleczyć zawał przez zwężanie głównych arterii miasta przez co miasto umiera.

    Do tego miasto cały czas pozwala deweloperom na zabudowę każdego wolnego skweru, co tylko pogłębia otyłość miasta. Efekty popuszczania pasa deweloperom bez poszerzania miejskich arterii są katastrofalne.

    • 16 4

  • a nie można było tak od razu ... (1)

    byłoby taniej

    • 14 4

    • Można było.

      Tylko wtedy przy samej budowie byłoby drożej.

      • 0 0

  • Na A1 w wakacje jest ścisk ze średnią prędkością tylko 100km/h, chociaż dozwolone 140.

    • 8 1

  • strata kasy bo przecież zabronią jazdy autem spalinowym!!Tylko elektryki a większości na nie nie stać!! Wiec ulice bedą (2)

    Tym bardziej ze elektryki nadaja sie tylko do miasta bo na ładowanie potrzebuje połowe dnia!

    • 13 2

    • Elektryki? (1)

      Zobaczysz, że ludzie się zbuntują. Zadymy będą. I rozruchy.

      • 5 0

      • Dokładnie

        Ja swojego diesla też rozruszam.

        • 1 0

  • Po co? (1)

    • 1 7

    • ...sie nogi noco!

      • 0 1

  • Cudowna informacja.........

    super,,, oby tak dalej......... całą A1

    • 5 4

  • .......... aaaaaaaaaaaaaaaa!!!! (1)

    ......... obwodnica trójmiasta potrzebuje na całej długości dodatkowych pasów........... jak w usa.... po 8 w każdą stronę

    • 10 3

    • Przebijam, po 10.

      Zburzyć wszystko dookoła, zabetonować zrobić 20 pasów. Tylko, że wtedy nie będzie dokąd i po co jechać.

      • 0 1

  • Głupota (1)

    A4 powinni zrobić 3-pasmową

    • 4 3

    • jasne żeby łatwiej Rosjanom i Białorusinom było na zachód

      co tam rozwój Polski, co tam porty...

      • 0 3

  • Trzeci pas (2)

    tylko z kontrolą odległości między pojazdami i odcinkowym pomiarem prędkości. Drogowa husaria i liberum veto musi zostać w końcu ukrócone.

    • 5 11

    • (1)

      To nie jedź autostradą i nie narzucaj innym swojej drogowej targowicy.

      • 6 2

      • Sebixy z ciężką nogą powinny podlegać obowiązkowej defenestracji

        • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane