- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (139 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Czy autobus linii R pojedzie do Aquaparku?
Przyspieszona linia autobusowa R kursuje z Gdyni do Rumi, ale oczekiwania są większe. - Mogłaby kończyć kurs w okolicach Aquaparku w Redzie. Byłaby to wygodna alternatywa dla SKM - mówi pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.
- Wystarczyłoby jednak niewielkie przedłużenie linii R, zaledwie o trzy przystanki, by zwiększyć wygodę i komfort codziennie podróżujących na trasie Gdynia - Reda - Gdynia. Można by dzięki temu dojechać komunikacją do Gdyni szybciej i bez przesiadek - zauważa pan Marcin, czytelnik Trojmiasto.pl.
Nie tylko pieniądze, także infrastruktura
Problem w tym, że za funkcjonowanie linii R odpowiada ZKM Gdynia. Za każdy kilometr przejechany po Rumi czy innych miastach zapłacić musi więc samorząd tego miasta. A to niejedyna bariera.
- Gdyby miało dojść do wydłużenia trasy linii R do Redy, to samorząd Rumi musiałby pokryć koszty kursów autobusów na odcinku od dworca w Rumi do granicy z Redą, a samorząd Redy - od granicy z Rumią do pętli przystosowanej do odbywania postojów wyrównawczych przez autobusy przegubowe i zlokalizowanej w Redzie. W tym mieście na razie takiej pętli nie ma - informuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Na linii R rocznie po Rumi wykonywanych jest 241 137 wozokilometrów. Wydłużenie trasy - wg obecnego rozkładu jazdy - podwoiłoby mniej więcej tę wartość. Średni koszt wozokilometra to 8,37 zł.
- Obecnie przychody od pasażerów w Rumi pokrywają 25 proc. kosztów. Na wydłużonym odcinku trasy moglibyśmy osiągnąć przychody na poziomie co najwyżej 15 proc. kosztów, czyli 1,25 zł na wozokilometr. Oznacza to, że należałoby uzyskać wsparcie w formie dotacji na poziomie 1,717 mln zł rocznie. Dla porównania dodam, że obecnie Rumia do całej swojej komunikacji miejskiej (wszystkie linie) dopłaca rocznie około 2,5 mln zł. Porównanie tych dwóch kwot ilustruje chyba najlepiej barierę w wydłużaniu trasy - wylicza Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Rumia i Reda płacić nie chcą
Dlatego nie może dziwić, że do sprawy z rezerwą podchodzą też władze Rumi.
- Nasi mieszkańcy do tej pory nie zgłaszali nam uwag związanych z przedłużeniem tej linii w kierunku Redy, więc nie były prowadzone żadne analizy. Jeżeli mieszkańcy Redy zgłaszają taką konieczność, to na pewno musiałyby się odbyć rozmowy pomiędzy przedstawicielami Urzędu Miasta w Redzie i ZKM Gdynia. Oczywiście nie wykluczamy w nich naszego udziału - mówi Anna Borys, naczelnik Wydziału Promocji i Zieleni Miejskiej z Urzędu Miasta Rumi.
Spore koszty komunikacji organizowanej przez Gdynię (a także Wejherowo) ponosi też Reda. To m.in. kursy linii J pomiędzy szpitalem w Wejherowie a Rumią, trasy pomiędzy Rumią i Redą, a także linie dowozowe do centrów handlowych.
- W naszej ocenie zapewnione jest połączenie komunikacyjne pomiędzy gminami i miastem Gdynia. W chwili obecnej nie dysponujemy środkami finansowymi w celu rozbudowania połączeń transportu publicznego - uważa Marek Kopicki, kierownik Referatu Inwestycji i Inżynierii Miejskiej.
Miejsca
Opinie (214) 1 zablokowana
-
2021-02-25 17:02
No
W końcu!!
- 3 3
-
2021-02-25 17:14
d**ilizm
Nie trzeba było na mokradłach kupować blokowiska. Reda to inny świat.
- 5 4
-
2021-02-25 17:49
Rumia - za torami praktycznie zwro komunikacji miejskiej
A buduje się tu z każdej strony
- 3 1
-
2021-02-25 18:14
Mieszkaniec aqla (2)
Świetny pomysł, sam bym korzystał z takiego rozwiązania, Niestety żeby dostać się z Redy do Gdyni, jest to dużo kabinowania z przeaiadkami , a tak ciach w autobus i jesteś w Gdyni . Myślę że duże grono Gdynian również by się wybrało takim środkiem komunikacji do Redy , że względu na aqwapark,papugarnia czy na zakupy itp. Jak najbardziej popieram.
- 0 3
-
2021-02-25 18:20
ale to musi być autobus, ktory nie bedzie dublowal linii R. Najlepsze, że musi dogadać się Reda, Rumia
i Gdynia
- 0 0
-
2021-02-25 20:20
A kto kazał ci tam mieszkanie kupowac? Xd
- 2 0
-
2021-02-25 18:42
Temat czysto hejterski
Każdy temat związany z miastami MTK to okazja dla frustratów na wyżywanie się i wylewanie hejtu. Dlaczego nie kasuje się takich wpisów? Dlaczego redakcja trójmiasto.pl nie działa na rzecz integracji aglomeracji promując wzajemną tolerancję a nie wyzwiska?
Moim zdaniem już dawno powinien powstać prawdziwy organ rządzący aglomeracją a nie dziwne twory nic nie mogące. Już dawno powinna być prowadzona wspólna polityka min. transportowa. Granice aglomeracji powinny być jasno określone tak, żeby mieszkańcy potem nie mogli mieć pretensji. Wiedzieliby czy należą do niej, czy nie. Na przykład teraz powinna istnieć taka granica. Teraz, kiedy szał cenowy panuje zarówno w Rumi jak i w Redzie. Ludzi nie stać na działki w tych miastach, a do tego takich działek brakuje. W efekcie sprzedają się działki w sąsiednich miejscowościach. Dalszy efekt? Coraz większy obszar zabudowany, coraz więcej pretensji. Aglomeracja rozbudowuje się w sposób niekontrolowany i nikt nie nadąży z obsługą tak dużych terenów luźno zabudowanych ...- 3 2
-
2021-02-25 18:56
Jestem za
Uważam że linia metra by rozwiązała sprawę,
- 1 1
-
2021-02-25 19:37
Pasażer
Jazda R Hutniczą to jakaś masakra. Stan nawierzchni nie da się określić bo brak skali a i kultura nie pozwala wymówić słów które cisną się na język i to gromadnie. Przyśpiewki Arkowców w porównaniu z tym to wysublimowna muzyka klasyczna.
Test komórki oblany. !!!!!! ( brak możliowosci odpowiedzi na sms lub e-mail. i to siedząc - takie dziury i nierówności.)- 3 1
-
2021-02-25 20:22
A ja wydlużyłbym linie trolejbusową do Dworca w Redzie.
- 2 1
-
2021-02-25 20:49
Rewa
Czy Rumianie wiedza, gdzie jest Rewa?
- 2 0
-
2021-02-26 14:56
Buspasy na hutniczej
Od tego powinno się zacząć. Na dużej części hutniczej są dwa pasy ruchu. Tj. jezdnia umożliwia jazdę dwóch rzędów pojazdów samochodowych. W praktyce nigdy tak nie jest, kierowcy stoja ustawieni w jeden rządek, żeby było sprawiedliwie. Zamiast tego powinno się domalować pasy, lewy pas byłby dla samochodów, a prawy dla autobusów (ewentualnie dodatkowo diament w stylu londyńskim, czyli możliwość korzystania z buspasów samochodami, w których są trzy osoby i więcej), chociaż trochę zmniejszyłaby się uciążliwość korków. Przepustowość samochodów osobowych by nie spadła, czas jazdy R-ką by się skrócił, win-win. No ale nikt nie pomyślał o tym.
Przy przebudowie pomorskiej też powinno to być przemyślane. Tam jest mniej miejsca, prawda. Mógłby tam powstać na środku buspas, jednokierunkowy, o zmiennym kierunku, do 12 w stronę Gdyni, po 12 w stronę dworca w Rumi. Być może też i na hutniczej dałoby się z czasem coś takiego zrobić. Ale czy ktoś myśli o takich rzeczach perspektywicznie? Dobrze, że zaczęła się wiosna, wracam na rower, nim dojadę szybciej.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.