- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (474 opinie)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (152 opinie)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (108 opinii)
- 4 Szybko odzyskali skradzione auto (62 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (221 opinii)
Chcą wycofania sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach
Kierowcy i motorniczowie zrzeszeni w Związku Zawodowym Pracowników Komunikacji Miejskiej w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje ponownie zwrócili się do wiceprezydenta Piotra Borawskiego z wnioskiem o całkowite zaprzestanie sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku. Ten odpowiada, że choć liczba transakcji w pojazdach znacznie spadła, to sprzedaż karnetów jest wciąż znacznym źródłem pokrycia kosztów wynagrodzeń kierowców i motorniczych. Najpóźniej papierowe bilety znikną z pojazdów w czerwcu 2023 roku.
Zdaniem kierowców i motorniczych sprzedaż została przywrócona zbyt pochopnie, a czas pandemii pokazał, że pasażerowie szybko dostosowali się do nowych zasad i odzwyczaili się od kupowania biletów w pojazdach.
- Końca zakażeń koronawirusem niestety nie widać. W ostatnim czasie w naszym regionie odnotowuje się kolejne rekordy dobowego przyrostu nowych zakażeń. Dynamika przyrostu zakażeń oczywiście bardzo niepokoi naszych pracowników, wykonujących przewozy w komunikacji miejskiej w Gdańsku (...). W tej sytuacji nie możemy dalej ryzykować zdrowiem i życiem naszych kierowców i motorniczych i czekać na jakiś cud - żądamy w związku z pandemią podjęcia decyzji ws. całkowitego zaprzestania sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku - czytamy w uzasadnieniu pisma.
To już kolejny wniosek w tej sprawie skierowany do władz Gdańska. Teraz pismo trafiło na biurko prezesa GAiT Macieja Lisickiego i dyrektora ZTM Sebastiana Zomkowskiego. Do sprawy odniósł się wiceprezydent Borawski, odpowiedzialny za transport publiczny w Gdańsku.
Jak mówi, w 2019 roku motorniczowie i kierowcy GAiT sprzedawali przeciętnie 287 tys. biletów miesięcznie. Z kolei w okresie od czerwca do sierpnia 2020 roku kierujący pojazdami sprzedawali przeciętnie 45 tys. karnetów miesięcznie (karnety zastąpiły pojedyncze bilety wiosną br.).
- Przyjmując założenie, że każdy jeden bilet papierowy w 2019 roku i każdy jeden karnet obecnie to jedna operacja sprzedaży, można stwierdzić, że sprzedaż u kierującego pojazdem zmalała o 84 proc. Powodem wprowadzenia karnetów zamiast pojedynczych biletów było ograniczenie ich sprzedaży przez kierowców i motorniczych. I cel ten został osiągnięty - podkreśla Borawski.
Wiceprezydent Gdańska nie ukrywa, że środki pozyskane ze sprzedaży biletów i karnetów są istotnym źródłem pokrycia kosztów wynagrodzeń pracowników komunikacji miejskiej.
- Obecnie, przeciętna miesięczna wartość sprzedanych karnetów wynosi 415 tys. zł. W ubiegłym roku przeciętna miesięczna wartość sprzedanych w pojazdach biletów wynosiła 891 tys. zł. Oznacza to, że mimo dużego spadku intensywności sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach nadal relatywnie duża część przychodu ze sprzedaży biletów papierowych generowana jest przez sprzedaż karnetów. Udało się więc zminimalizować liczbę operacji sprzedaży, zapewniając jednocześnie wysoki poziom przychodu - dodaje Borawski.
Wycofanie karnetów ze sprzedaży w pojazdach komplikuje też fakt, że ZTM wciąż ma spory zapas bloczków przewidzianych do sprzedaży. Tylko w tym roku ZTM zamówił druk 271 tys. sztuk ulgowych karnetów i 200 tys. sztuk normalnych. Do sierpnia kierowcy obu przewoźników (GAiT i BP Tour) rozprowadzili ok. 86 tys. karnetów.
Docelowo sprzedaż karnetów w pojazdach ma zostać zlikwidowana po wdrożeniu systemu i wspólnego biletu Fala. Obecnie sprawa toczy się w Krajowej Izbie Odwoławczej, ale urzędnicy liczą, że jeszcze w październiku uda się podpisać umowę z wykonawcą. Wówczas będzie można też wskazać wiążącą datę wycofania sprzedaży biletów w pojazdach. Na dziś data jest dość odległa, bo wyznaczona na czerwiec 2023 roku.
Opinie (506) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-28 10:00
Tak Jest nikt nie mówił ze bedzie łatwo
Dlatego jadę Samochodem bo szybciej wygodniej bezpieczniej. A komunikacja miejska to smród pasażerów Covi-19 kierowcy którzy nie sprzedaja biletów - bo Ztm jest dotowany i im wisi zysk dostana dotacje. Lub obetną kury. dla mojego dobra. I nie będę pokonywał 20 km w 60 minut kiedy tak znienawidzonym smochodem trwa to 15. A te budujące deklaracje o Srodowisku planecie itp. To niech sobie wsadzą. Do póki jazda samochodem jest legalna Będe jezdził
- 3 3
-
2020-09-28 10:04
wprowadzic oplaty bezbiletowe i zwolnic kanarów. beda nizsze koszty utrzymania taboru
a pieniadze dodatkowe sa z reklam, poniewaz gait prowadzi firme reklamowa i kosi niezla kase za to.
- 4 1
-
2020-09-28 10:07
minimalizowac koszty. likwidacja drogiego systemu. wszystkie przejazdy na karte mieszkanca za free. (4)
wprowadzic od 2023 autobusy autonomiczne i zwolnic kierowcow calkowicie
- 5 7
-
2020-09-28 10:18
(2)
A kto za to zaplaci?
- 0 1
-
2020-09-28 10:21
wystarczy zrobic bilans i wyjdzie ze nikt. bo wyjdzie zero
po zmiane systemu.
Po prostu malo kto zarobi dodatkowo na tym.- 0 0
-
2020-09-28 10:32
karta juz jest sfinansowana 1 zl
- 0 0
-
2020-09-28 13:34
A w autobusie autonomicznym 6 pasażerów...
- 1 1
-
2020-09-28 10:09
Niech wycofają... (1)
Ale zamiast tego niech będą automaty z biletami w autobusach i tramwajach, jak we Wrocławiu, Warszawie czy Poznaniu...
- 3 1
-
2020-09-28 10:11
mamy zbyt zapuszczone (dawniej prezne) miasto zeby tak sie dalo. nie da sie
sa umowy z firmami i tyle. tu linie komunikacje robione sa tylko dla turystyki.
- 0 0
-
2020-09-28 10:10
(4)
Jest jeszcze jedna możliwość rozwiązania problemu - darmowy transport publiczny
- 5 2
-
2020-09-28 10:19
(3)
Kto ma za to zaplacic?
- 0 2
-
2020-09-28 10:23
zapytaj kto teraz oplaca tysiace spolek i posrednikow oraz amortyzacji tychze systemow zbierania
kontroli.. druków i pradu.
- 1 0
-
2020-09-28 10:27
a powiedz ile zgarnia agencja reklamowa miasta za reklamy obecnie?
- 0 0
-
2020-09-28 10:28
Sprzedaż biletów to nie tylko bilety. To kasowniki, biletomaty, serwis, budynki biurowe, pracownicy do obsługi, dystrybucja, windykacja, kontrolerzy, księgowość, a na końcu utylizacja odpadów.
- 1 0
-
2020-09-28 10:13
Cora wiecej miast wprowadza bezpłatną komunikacje miejską i niema wtedy problemów,niepotrzeba tez kanarów
W trójmieście tez powinna być bezpłatna a koszty powinny ponosić blachosmrody wprowadzić opłaty za jazde blachoszrotem w miescie .Trójmiasto jest obecnie największym skupiskiem złomu z Europy zachodniej które powodują najwięcej wypadków w Polsce przez to wszyscy mamy najwyższe OC w Polsce!! Mamy największe korki !!A rowerzyści ,piesi i komunikacja jest dyskryminowana!!
- 2 5
-
2020-09-28 10:14
Na kazdym przystanku powinny być automaty do zakupu biletu (1)
- 1 1
-
2020-09-28 10:20
Jest aplikacja. Pasazer stoi na przystanku z twarza w smartfonie a biletu kupic nie potrafi
- 0 1
-
2020-09-28 10:17
Jestem za
Od kupna biletów są automaty i kioski a nie kierowcy...
- 5 2
-
2020-09-28 10:19
jak dla mnie przy obecnym stanie komunikacji monopolistycznej w Gdansku (1)
moga sie zwolnic wszyscy. Co to za problem przeniesc sie do wroclawia i tam nie sprzedawac biletów.
Mobilis Sp. z o.o.
Wrocław ul. Tyska 16
Wymagania:
Prawo jazy kat. D,
Świadectwo kwalifikacji na przewóz osób,
Świadectwo niekaralności.
Oferujemy:
stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w dynamicznie rozwijającej się firmie w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy,
pracę na nowoczesnym klimatyzowanym taborze autobusowym z automatyczną skrzynią biegów,
szkolenia wdrażające,
świadczenia z ZFŚS,
prywatną opiekę medyczną.
Możliwość uzyskania dodatkowych informacji pod numerem tel.: Wyświetl numer telefonu na infopraca.pl
Kierowca Autobusu Miejskiego
Monika
Wrocław
3 dni temu
Poszukujemy kierowców autobusu miejskiego w Wrocławiu. praca od zaraz. wynagrodzenie stałe plus Premie uznaniowe. Praca 2 zmianowa.
Wymagane :
Prawo Jazdy kat D , świadectwo kwalifikacji na Przewóz osób kod 95, zaświadczenie o niekaralności z KRK nie starsze niż 3 miesiące a także j,Polski przynajmniej w stopniu komunikatywnym. Oferujemy: niezbędne narzędzia pracy oraz ubranie robocze (nowe autobusy od 2016 roku; 9, 12 lub 18 metrów długości z automatyczną skrzynią biegów, strój służbowy wraz z butami) umowa o pracę wynagrodzenie składające się z podstawy + premii regulowanych pakiet medyczny w firmie polmed z nielimitowanym dostępem do specjalistów
Zapraszamy do wysyłania CV poprzez formularz skontaktujemy się z wybranymi osobami.- 2 3
-
2020-09-28 10:43
Wiesz, codzienne dojazdy z Gdańska do pracy we Wrocławiu...
.... szczególnie na 4 rano to może nie jest to co kierowcy lubią najbardziej...
- 0 1
-
2020-09-28 10:24
ztkm gdynia
sprzedaż karnetów u kierowcy od lat bez obecnego zawirowania .jest dobre dla obu stron .patrząc na jazdę kierowców co zmieni ten czas szybciej wyjedzie z przystanku autobus .sam korzystam ztkm na codzień. ci z gdańsk wiadomo jeden nurt polityczny i ta prawda całą dobę .
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.