• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie pojadą przez Nowy Port

Maciej Naskręt
21 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Droga zniszczona przez TIR-y - ciężko po niej jeździć. Droga zniszczona przez TIR-y - ciężko po niej jeździć.

Możliwe, że ciężarówki ze zbożem nie będą już niszczyć ulic Nowego Portu. ZDiZ wprowadzi zakaz wjazdu pojazdów o masie powyżej 3,5 t. do gdańskich elewatorów zbożowych. Mieszkańcy Nowego Portu liczą na naprawę zdewastowanych ulic.



Czy ciężarówki powinny poruszać się po Nowym Porcie?

Jest szansa, że z Nowego Portu znikną na dobre ciężarówki wiozące zboże do elewatorów przy Martwej Wiśle. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował 14 sierpnia o ustawieniu znaku zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t na końcowy odcinek ul. Wyzwolenia - przed zjazdem do przystani promowej Wisłoujście - oraz ul. Starowiślnej zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że mieszkańcy Nowego Portu od 2009 r. borykają się z parkującymi na ul. Wyzwolenia, a wcześniej także ul. Marynarki Polskiej, samochodami ciężarowymi z naczepami wypełnionymi po brzegi zbożem. Pojazdy permanentnie niszczyły wspomniane drogi.

- Wreszcie sprawa została załatwiona. Problemem, po naszej interwencji i wsparciu mediów, zajęła się gdańska radna Beata Dunajewska-Daszczyńska - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Nowy Port.

Zarząd Dróg i Zieleni w specjalnym piśmie do właściciela elewatorów - firmy Gdańskie Młyny i Spichlerze, informuje, że działanie - wprowadzenie zakazu - wynika z nieskuteczności dotychczasowych działań podejmowanych właśnie przez ZDiZ.

Jak teraz ciężarówki dojadą do portowego spichlerza? Obsługa komunikacyjna ma odbywać się z pośrednictwem wyłącznie ul. Wielopole zobacz na mapie Gdańska lub ul. Śnieżnej zobacz na mapie Gdańska i dalej ulicami Handlową oraz Chodackiego.

Teraz mieszkańcy Nowego Portu będą domagać się od władz miasta szybkiej naprawy ul. Wyzwolenia. - Jej stan techniczny jest fatalny. Ciężko tu jeździć samochodem - mówi Hamadyk.

Opinie (44) 3 zablokowane

  • burdello bum bum militare

    • 7 0

  • Zaraz czołgi nam wprowadzi na ulice

    Budddyń i powie tak musi być a remint drogi przewidywany za milion lat. Sory wyborcy ale ma was gdzieś. Czołgi i tak będą jeździć.

    • 9 2

  • masakra

    Chyba kogoś tam popitoliło, to samochody na prywatny Elewator 3-4 mają przejeżdżać przez teren portu gdzie stoi konkurencyjny Elewator 2? Ba by tylko miały przejeżdżać, będą musiały na terenie konkurencyjnej firmy parkować i oczekiwać na wyładunek blokując jednocześnie pracę na konkurencyjnym Elewatorze 2.
    Ul.Śnieżną nie ma przejazdu a i tak samochody by musiały przejeżdżać przez teren portu na którym znajduje się konkurencja.

    Jak sobie ZDiZ to wyobraża? Ile IQ mają te tempaki z ZDiZ?

    A może lepiej niech tempaki z ZDiZ wraz z tempakami z El 3-4, gamoniem Hamadykiem i Zarządem Portu oraz PGE usiądą razem i coś wymyślą innego jak zamykanie ulic? Nie lepiej było zamiast budować obok ścieżkę rowerową wyremontować tą ulicę po której i tak pedaliści śmigają ...

    I Gdzie jest Straż Miejska i MO jak tam sobie TIRowcy robią co chcą?

    • 8 14

  • kiedy znikna z calego gdanska (1)

    przynajmniej TIRy, przeciez towar mozna dowozic mniejszymi i lzejszymi.

    • 2 4

    • Czym?

      Jak sobie wyobrażasz wywożenie z portu tysięcy ton, ba nawet milionów mniejszymi samochodami? I za czyje pieniądze?

      • 0 0

  • Gdańsk odsuwa się od morza

    Niby miasto portowe a ........żal tyłek ściska jak się na wszystkie rozwiązania. Samo oznaczenie portu i dojazd do nabrzeży jest tragiczny. Wystarczy jednego ciołka z urzędu wysłać od Hamburga lub innego miasta portowego i niech zobaczy się jak tam się robi. Bez GPS w Hamburgu trafia się idealnie na dane nabrzeże od wjazdu do miasta .

    • 5 1

  • bedzie podwyzka

    czekajcie teraz barany az wam podniosa ceny za chleb make itd.ja jestem za ale tylko dla mieszkancow nowego portu a zakaz kupowania dla najbardziej plujacych sie!

    • 1 2

  • Duży parking

    Czas najwyższy by miasto pomyślało o budowie w pobliżu dużego parkingu wraz z dojazdami do elewatorów 3 i 4 na terenie dzisiejszych działek obok ul. Marynarki Polskiej, które w większosci są w ruinie. Nie jakiś parking zerowy na obrzeżach miasta bo to nic nie da a i tak trzeba będzie przez miasto przejechać. Duży parking służyłby też imprezom masowym dla pobliskiej PGE Areny. Zresztą istnieją opracowania zawierające te rozwiązania, które również miasto jest w posiadaniu

    • 8 4

  • Kolejny przykład skrajnej niewiedzy

    Czyli sznury ciężarówek zablokują (czytaj-zaczną dewastować) świeżo wyremontowaną ulicę Wielopole (bo przecież lepiej niszczyć nowe jak stare....)+ i tak już zwężone do jednego pasa skrzyżowanie Marynarki Polskiej/Wielopole (na czas budowy ronda/tunelu)!!!. Kiedy zawinie najbliższy śrutowiec to mieszkańcy zobaczą co genielnego wymyślili jak będą próbowali się przebić w stronę Nowego Portu - powodzenia!!!

    • 1 3

  • Polityka parkingowa

    A jak przejeżdżałem ostatnio Marynarki Polskiej jak był mecz Lechii. Ciekawe, że parking przy stadionie był pusty, a samochody kibiców parkowały wzdłuż M.Polskiej na trawnikach poboczach, bocznych drogach, a nie na parkingu przy stadionie. Czy ten parking był zamknięty?

    Ciekawe, czy PGE i ZMPG zgodzą się na przejazd samochodów dostarczających ładunki do konkurencyjnej firmy przez swój teren?
    Kiedyś nieomal nie wykończyły elewatora nr 5, teraz mają okazję załatwić 3/4...

    Miasto portowe - kulam się ze śmiechu ;))))

    • 4 2

  • Kiedyś ulica Chodackiego była normalną ulicą.

    Teraz jest niedostępną drogą wewnętrzną portu. Podobnie ul.Siedlicka stała się wewnętrzną drogą politechniki. Deweloperzy zamykają kolejne ulice wewnątrz nowych osiedli- np. Magellana. Coraz mniej przestrzeni w Polsce dla Polaków.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane