- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Ciężarówki w Oliwie już tylko z wjazdówką
Gdańscy drogowcy robią kolejny krok w celu wyeliminowania z zabytkowej części Oliwy ruchu dużych pojazdów ciężarowych. Właśnie ruszyła wymiana znaków ograniczających poruszanie się po dzielnicy ciężarówek z dotychczasowych 24 ton na 8 ton. O zmiany zabiegali mieszkańcy i Rada Dzielnicy. Powodem ich wprowadzenia jest rosnąca liczba inwestycji w dzielnicy, a wraz z nią poruszających się po niej ciężarówek.
W tej ostatniej pierwsze zmiany ograniczające ruch ciężarówek wprowadzono w 2013 roku. Wówczas o znaki zmuszające kierowców samochodów ciężarowych do omijania zabytkowej dzielnicy także walczyli mieszkańcy, wsparci głosami miejscowych radnych. Po analizie przeprowadzonej przez drogowców z działu inżynierii ruchu wypracowano kompromis - mieszkańcy chcieli ograniczenia do 16 t, ostatecznie na wjeździe do dzielnicy stanęły znaki dopuszczające ruch pojazdów do 24 t.
W 2016 r. pod wiaduktem na Hallera wprowadzono zakaz ruchu dla ciężarówek.
Po pięciu latach potrzebne są dalsze zmiany. Głównym powodem zaostrzenia zakazu jest rosnąca liczba prowadzonych inwestycji i ciężkiego sprzętu, jaki codziennie wjeżdża i wyjeżdża z Oliwy.
W środę drogowcy zaczęli wymianę dotychczasowych znaków z 24 t na 8 t.
- W ostatnim czasie rozpoczęło się w dzielnicy kilka budów, a to spowodowało nasilenie ruchu pojazdów ciężarowych. Inwestycje te obsługiwane są między innymi pojazdami o ciężarze dopuszczalnym nieprzekraczającym 24 ton, czyli takim, jaki dotychczas obowiązywał na wszystkich ulicach Oliwy. Stoimy na stanowisku, że po rozbudowie układu drogowego miasta (m.in. Trasa Słowackiego) Oliwa ze swoim parkiem, katedrą powinna być dzielnicą, w której ruch ciężki należy ograniczać do minimum - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jak dodaje, urzędnicy zdają sobie sprawę, że incydentalnie może wystąpić konieczność wjazdu pojazdu o masie przekraczającej tę dopuszczalną, np. w trakcie transportu ładunków cięższych niż dopuszczona masa.
- W takich sytuacjach Gdański Zarząd Dróg i Zieleni będzie wydawał identyfikatory wjazdowe na podstawie wniosku określającego potrzebę wjazdu ze wskazaniem dokładnego terminu - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Na czym w praktyce polegać będą wprowadzone zmiany? Wkrótce pojazdy ciężarowe o masie dopuszczalnej przekraczającej 8 ton będą musiały omijać tę dzielnicę (z wyłączeniem pojazdów posiadających identyfikatory).
- Zwracamy także uwagę, że na podstawie umów drogowych wkrótce w Oliwie wybudowane zostaną nowe ulice, w tym tzw. ul. Nowa Opacka, tzw. ul. Nowa Górskiego oraz tzw. ul. Nowa Sudecka. Przebudowana zostanie ul. Opacka, skrzyżowanie ul. Opackiej z ul. Czyżewskiego, ul. Czyżewskiego, a także al. Grunwaldzka w rejonie skrzyżowania z ul. Opacką. Inwestycje te znacznie przyczynią się do usprawnienia obsługi komunikacyjnej dzielnicy i poprawią bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego - przypomina Kiljan.
Od dziś nowa organizacja ruchu w Oliwie (9 opinii)
Na drogach na razie względny spokój. Korkują się dojazdy do obwodnicy w Gdańsku, ciaśniej też na Małomiejskiej, Czarnym Dworze i w Oliwie na Opata Jacka Rybińskiego.
Przypominamy, że od dziś w Oliwie obowiązuje nowa organizacja ruchu, która dotyczy samochodów ciężarowych. Od dziś mogą wjeżdżać do dzielnicy tylko pojazdy, których waga nie przekracza 8 t. Więcej informacji w naszym artykule.
Na drogach na razie względny spokój. Korkują się dojazdy do obwodnicy w Gdańsku, ciaśniej też na Małomiejskiej, Czarnym Dworze i w Oliwie na Opata Jacka Rybińskiego.
Przypominamy, że od dziś w Oliwie obowiązuje nowa organizacja ruchu, która dotyczy samochodów ciężarowych. Od dziś mogą wjeżdżać do dzielnicy tylko pojazdy, których waga nie przekracza 8 t. Więcej informacji w naszym artykule. Zobacz więcej
Opinie (152) 5 zablokowanych
-
2019-01-10 12:11
Stara Oliwa
Lepiej późno niz wcale.Koniec z dewastacją Starej Oliwy.
- 19 7
-
2019-01-10 12:22
fiufiu. C...enz..or jest szybki!
j.w.
- 3 3
-
2019-01-10 12:26
,,głównie zimą, gdy blokują ruch na wzniesieniach" - czy to jest wina kierowców ciężarówek czy drogowców że nie potrafią przygotować dróg na zimę?
- 18 9
-
2019-01-10 12:26
a kiedy wymiana nawierzchni w tych okolicach
- 15 3
-
2019-01-10 12:27
(3)
Te zmiany nic nie wnoszą. Mogą sobie zrobić zakaz nawet do 3,5 T, a ciężki sprzęt i tak będzie musiał dojechać do budowy a jeśli chodzi o ruch tranzytowy to go w Oliwie prawie nie ma. Utrudni to nieco życie kierowcom, ale nie ma takiej możliwości aby nie wydano zgody na wjazd np. betonowozu. Przecież nikt nie będzie woził materiałów na taczkach. Jeśli miasto wydaje zezwolenie na budowę to musi wydać również zezwolenie na wjazd dla zaopatrzenia to tejże budowy.
- 34 8
-
2019-01-10 14:27
Kurcze (1)
Artykulu nie czytałeś. Kolaborat napisał, a tylko nagłówek przeczytał.
- 0 6
-
2019-01-10 14:34
Ty gościu właśnie nie czytasz a co gorsza nie myślisz. Chcieli ograniczenia ze względu na lokalne inwestycje co jest absurdem. Jak można realizować duże inwestycje bez ciężkiego sprzętu i transportu materiałów ?
- 6 0
-
2019-01-10 16:18
Betonowóz? A latasz pasażeroptakiem.
- 1 1
-
2019-01-10 12:28
Brawo jeszcze tylko polatac dziury, zrobic tunel pod pacholkiem, usunac progi zwalniajace i bedzie mozna zyc jak na europe przystalo. A nie czekajcie zapomnialem. Tu je polska. Tu na rozwalonych drogach z dziurami ze drzewo mozna posadzic montuje sie jeszcze wiecej spowalniaczy bo sie znajdzie jakis janusz w passacie albo audi co bedzie jechal 160km/h po oliwie
- 17 9
-
2019-01-10 12:33
Nie tylko.
Dickmana i Bitwy Oliwskiej.
- 4 1
-
2019-01-10 12:52
a będzie wcześniej znak na obwodnicy czy spacerowej? jak nie to idiotyzm bo nie ma jak tego ominąć ani zawrócić
- 21 0
-
2019-01-10 13:04
Zaprzęgi konne dawały radę. Rowery cargo yeż
Może zaopatrzenie lidla czy biedronki dostawczakiem? Najpierw trzeba było myśleć komu się sprzedaje teren ico na nim powstanie i jakie jest przewidywane zaopatrzenie. Myślenie widać jednak boli.
- 8 3
-
2019-01-10 13:19
No i gucio!
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.