- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (220 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Ciężarówki wrócą na autostradę A1
Do tej pory pojazdy o masie powyżej 12 ton omijały pomorski odcinek autostrady A1. Zmieni się to po 1 lipca. Wtedy na równoległej drodze krajowej nr 91 zostaną wprowadzone opłaty, które skłonią przewoźników do korzystania z autostrady.
Rządowy projekt ma zacząć obowiązywać 1 lipca tego roku. Wprowadzenie opłat na drodze z Pruszcza Gdańskiego do Nowych Marz z pewnością spowoduje, że część przewoźników opuści ją i wybierze właśnie autostradę A1.
- Spodziewamy się wzrostu liczby pojazdów ciężarowych. Na czerwiec planujemy akcję informacyjno-promocyjną skierowaną właśnie do kierowców ciężarówek - mówi Anna Kordecka, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company, zarządcy autostrady A1 z Rusocina do Torunia.
Nie tylko kilkadziesiąt minut, ale też niższe opłaty skłonią przewoźników do wyboru autostrady A1. Przejazd starą drogą na odcinku 105 km pojazdem ciężarowym wyposażonym w silnik o normie emisji spalin Euro 2 pochłonie z kasy przewoźnika prawie 45 zł. Ok. 22 zł w przypadku Euro 5. Jadąc krótszą o 12 km autostradą koszt ten wynosi 41,80 zł.
Według pomiarów przeprowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, średnio każdej doby drogą krajową nr 91 w okolicy miejscowości Nowe przejeżdża ok. 700 ciężarówek. Ile pojazdów zjedzie na autostradę A1 pozostaje niewiadomą.
To nie wszystkie opłaty, jakie mogą dotknąć przewoźników z Trójmiasta. Kolejnym odcinkiem płatnym będzie nowa droga ekspresowa z Elbląga do Pasłęka w ciągu drogi krajowej nr 7. O jej otwarciu informowaliśmy w sierpniu zeszłego roku.
Każdorazowo, gdy taki pojazd będzie mijał bramownicę, zostanie naliczona opłata za przejazd określonym odcinkiem drogi włączonej do systemu.
W Polsce system pracuje od 1 lipca 2011 r. Proces budowy bramownic, jak i cały proces budowy systemu viaTOLL przebiegał z opóźnieniami.
Zobacz jak funkcjonuje system poboru opłat - viaTOLL.
Miejsca
Opinie (187) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-15 12:32
To my podatnicy zbudowaliśmy te ,,autostrady" z naszych podatków.
Państwo tylko pozwoliło okradać się przez wykonawców. A teraz będziemy spłacać państwu to co złodzieje ukrali.
- 21 1
-
2012-04-15 12:37
ostatnio wracałem z Mrągowa do Gdańska.Specjalnie omijam krajówki,bo na powiatowych ruch jest mniejszy (1)
fakt osobówek niewiele, ale ciężarówek sporo.Nie pojadą a ani A1 ani 91 a będą jeździć powiatowymi, muszą mieć alternatywę względem płatnych dróg i na nic wprowadzanie ograniczeń tonażowych, bo z łatwością o ile nie ma bezpłatnej alternatywy, przewoźnik wygra każdą sprawę.Wprowadzenie viaToll-u tylko przekierowało ruch na powiatówki a tam naprawdę TIR niszczą drogi w oczach.
- 19 0
-
2012-04-16 00:54
W OCZACH TO MAM ŁZY, GDY KTOŚ KALECZY TAK MI DROGI JĘZYK OJCZYSTY
"TIR niszczą drogi w oczach"
- 0 1
-
2012-04-15 12:47
Na co idzie podatek drogowy w paliwie? (3)
Skoro:
1) dróg jak nie było, tak nie ma (z podatku drogowego już dawno można by wybudować sieć autostrad na cały kraj)
2) trzeba JESZCZE RAZ płacić za to samo?
Złodziejskie państwo!!!- 36 1
-
2012-04-15 13:19
A ŻYĆ TRZEBA ( chodzi o elity)
- 6 0
-
2012-04-15 13:27
gdzie tam złodziejskie
po prostu pomysłowe.
- 4 0
-
2012-04-15 13:31
Czyżby Donek zminusował mój komentarz?
To pozdrawiam Pana Płemieła!
- 7 0
-
2012-04-15 12:54
aaaaa
wprowadzają reformę
- 4 0
-
2012-04-15 12:54
wiecej opłat dla cieżarówek = droższe jedzenie w BIEDRZE I TYLE (3)
- 19 3
-
2012-04-15 13:03
Nie prawda (2)
Opłaty mają zmusić przeniesienie większości towarów na tory. Tylko w Polsce tak duży odsetek towarów transportuje się "tirami". Na zachodzie głównie to "tirami" wozi się na ostatnim odcinku. Jak byłem w stanach to w ogóle się zdziwiłem, bo na drogach międzystanowych (nie płatnych) nie spotkałem się prawie w ogóle z "tirami". Tam wszystko na dłuższych odcinkach wożą koleją, bo jest taniej i prościej. A tylko na odcinkach hurt - sklep idzie tir.
- 6 4
-
2012-04-15 13:55
to teraz pomyśl (1)
dlaczego nie opłaca się korzystać z kolei i nie tylko o kasę chodzi
- 1 0
-
2012-04-15 17:26
A teraz pomyśl ty
Wbrew pozorom w dłuższym okresie czasu się opłacają pod każdym względem. Jednak póki co u nas jest duży lobbing drogowy i dlatego tam mocno rozwinęła się u nas ta gałąź transportu. Problemem jest u nas brak inwestycji w kolej, ale to się nam ciągle odbija czkawką. Oczywiście zaraz powiesz, że przeładunek jest drogi i wydłuża czas, ale czy tak jest naprawdę. Jeżeli policzymy koszty transportu oraz ryzyko jakie ponoszą firmy w transporcie drogowym, to się okaże, że są na podobnym poziomie. A czas hmmm, dla towarów szybkiego obrotu ma znaczenie, ale to jest ok 15%, a reszta i tak jak dojedzie idzie na skład i tam leży. Ale u nas logistycy to są z nazwy, bo połowa z nich to magazynierzy przekształceni na logistyków.
- 5 2
-
2012-04-15 12:55
Donek musi odejść. (1)
bez komentarza.
- 15 3
-
2012-04-15 13:17
Nie , jak już został wybrany niech dokończy dzieło.
Społeczeństwo polskie ma dwie cechy tj; krótka pamięć i twarda ....... a do tego daje się wyciskać jak cytryna . Jednego się boję że ciężarówek dalej nie będą ważyć i nasze autostrady zmienią się wyrąbane torowiska.
- 3 0
-
2012-04-15 12:57
Państwo - Złodziej !!! (1)
He he he ale sami musicie przyznać, że jeśli chodzi o ściąganie kasy nasze Państwo dochodzi o perfekcji nie??
Jako obywatel czuje się trochę jak antylopa w Afryce wszędzie czyhają na kawałek mojego mięsa przy wodopoju, na wypasie i gdy śpię.
W strasznych czasach żyjemy wszystko opiera się o kase......- 19 0
-
2012-04-15 13:08
najgorszy horor , zombie u których nawet brak mózgu nie powoduje braku pożadania twoich pieniędzy
- 0 2
-
2012-04-15 13:03
no to teraz swoim przeciążonym zestawem
pan Zdzisiu będzie jeździł przez Starogard i Skórcz. Drogi powiatowe i wojewódzkie czeka prawdziwy armaggedon. Chyba, że i tam wprowadzą system viaToll. A na koniec każdemu założą licznik na buta i będzie płatne 2 grosze od kroku.
- 15 0
-
2012-04-15 13:07
złodziejskie państwo
- 12 0
-
2012-04-15 13:13
chory kraj
...żygać sie chce ...dlaczego za odcinek 98km płaciłem 17zl ..wiecej tamtedy nie pojade złodziejstwo w biały dzien. Za 180km autostrady pomiedzy Dublinem a Limerick płace 1.70 euro a biedny naród polski zarabia trzy razy mniej niz irlandczycy
- 19 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.