- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (221 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (760 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (119 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (116 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Ciężarówki wrócą na autostradę A1
Do tej pory pojazdy o masie powyżej 12 ton omijały pomorski odcinek autostrady A1. Zmieni się to po 1 lipca. Wtedy na równoległej drodze krajowej nr 91 zostaną wprowadzone opłaty, które skłonią przewoźników do korzystania z autostrady.
Rządowy projekt ma zacząć obowiązywać 1 lipca tego roku. Wprowadzenie opłat na drodze z Pruszcza Gdańskiego do Nowych Marz z pewnością spowoduje, że część przewoźników opuści ją i wybierze właśnie autostradę A1.
- Spodziewamy się wzrostu liczby pojazdów ciężarowych. Na czerwiec planujemy akcję informacyjno-promocyjną skierowaną właśnie do kierowców ciężarówek - mówi Anna Kordecka, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company, zarządcy autostrady A1 z Rusocina do Torunia.
Nie tylko kilkadziesiąt minut, ale też niższe opłaty skłonią przewoźników do wyboru autostrady A1. Przejazd starą drogą na odcinku 105 km pojazdem ciężarowym wyposażonym w silnik o normie emisji spalin Euro 2 pochłonie z kasy przewoźnika prawie 45 zł. Ok. 22 zł w przypadku Euro 5. Jadąc krótszą o 12 km autostradą koszt ten wynosi 41,80 zł.
Według pomiarów przeprowadzonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, średnio każdej doby drogą krajową nr 91 w okolicy miejscowości Nowe przejeżdża ok. 700 ciężarówek. Ile pojazdów zjedzie na autostradę A1 pozostaje niewiadomą.
To nie wszystkie opłaty, jakie mogą dotknąć przewoźników z Trójmiasta. Kolejnym odcinkiem płatnym będzie nowa droga ekspresowa z Elbląga do Pasłęka w ciągu drogi krajowej nr 7. O jej otwarciu informowaliśmy w sierpniu zeszłego roku.
Każdorazowo, gdy taki pojazd będzie mijał bramownicę, zostanie naliczona opłata za przejazd określonym odcinkiem drogi włączonej do systemu.
W Polsce system pracuje od 1 lipca 2011 r. Proces budowy bramownic, jak i cały proces budowy systemu viaTOLL przebiegał z opóźnieniami.
Zobacz jak funkcjonuje system poboru opłat - viaTOLL.
Miejsca
Opinie (187) ponad 10 zablokowanych
-
2012-04-15 13:14
mam świetny pomysł dla głównego zbója - wprowadźcie w końcu chipy dla każdego
potem bramki na każdej ulicy.
Kasować za km każdego , za puszczanie bąka też kasować. 50 groszy od bąka i 1 grosz od kroku. I pieprzyć wszystkim, ze podatek dochodowy ma jakąś stałą stawkę.- 11 1
-
2012-04-15 13:16
Ceny autostad przekierowały ruch na krajówki ,viaToll przekierowuje na powiatowe i tyle
kto mieszka przy powiatowych w miejscowościach, gdzie krajówki objęte są viaToll-em ten widzi, jak bardzo wzrósł tam ruch TIR-ów.Przewoźnicy też potrafią liczyć a bezpłatną alternatywę mają gwarantowaną prawem. I wjedź człowieku na taką drogę bez utwardzonego pobocza, ostatnio odcinek15 km jechałem 30 min. za TIR-em, zjeżdżał dla samochodów z przeciwka i zaraz z powrotem na asfalt.
- 12 0
-
2012-04-15 13:30
wg przepisów tylko drogi 2 pasowe mogą byc objete opłatami viatol (1)
do sądu międzynarodowego trzeba będzie podać państwo polskie, to wbrew prawu
- 11 1
-
2012-04-15 13:37
No ,ale
każda droga spełnia te wymogi jest pas w jednym kierunku i jest pas w przeciwnym kierunku
- 6 0
-
2012-04-15 13:32
Nie biadolić , nie biadolić .
Obojętnie czy przewoźnicy będą płacić za drogi czy nie i tak nas oskubią ,bo jest taki klimat.
- 10 1
-
2012-04-15 13:44
mleczne krowy
To istne s...o wystepujace tylko RP doić,doić doić
- 6 0
-
2012-04-15 13:47
A do Tczewa (1)
mam zapychać rowerem?
- 2 0
-
2012-04-15 13:50
TIR-em przez Trąbki 222 i na 224..
- 4 0
-
2012-04-15 14:14
Wszystko płatne
Czy jest pojęcie że aby Tir płacił za wszystkie drogi w Polsce to musi wzrosnąć koszt każdego przewożonego towaru i ktoś ten wyższy koszt zapłaci.Jak myślicie kto będzie płacił?
- 9 1
-
2012-04-15 14:20
Ta świetny pomysł. Nie możemy zarobic na ciężarówkach bo jeżdżą inna drogą to walnijmy tam tez opłaty.
- 8 1
-
2012-04-15 14:23
(1)
Może w każdym samochodziei zamontować jakieś urządzenie i kasować jak tylko ruszy? Parodia
- 5 1
-
2012-04-16 11:07
Nie bój nie bój, Viatol w dłuższej perspektywie przewidziany jest również do pobierania opłat od osobówek !! Wtedy będziemy płakać jak to ruszy
- 0 0
-
2012-04-15 14:26
Bo miejsce ciężarówek jest na autostradach (za mało torów w znośnym stanie, by tiry na tory). A w miastach tylko wtedy, (1)
gdy dana miejscowość jest źródłem lub celem ładunku. Tego typu transportu nic nie zastąpi, dopóki w nie zostanie wynaleziony teleportal. Więc ładować szmal w autostrady. Wszyscy na tym korzystają. Bo miejsca pracy zależą od popytu na to co produkujemy i czy do pracy dotrzemy.
Tymczasem, co się stanie ze stadionami?- 3 2
-
2012-04-16 17:26
w
ale ty masz pomysły,płakać do sejmu idź z tymi idiotami sie dogadasz
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.