• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Sytuacja się skomplikowała

Maciej Korolczuk
10 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (242)
Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Po otwarciu ofert w przetargu na lifting nawierzchni sytuacja się nieco skomplikowała. Co dalej z remontem i wyburzeniem estakady na Elbląskiej? Po otwarciu ofert w przetargu na lifting nawierzchni sytuacja się nieco skomplikowała.

Trzy oferty wpłynęły w przetargu na remont estakady na ul. ElbląskiejMapka w Gdańsku, która docelowo - za kilka lat - ma zostać wyburzona. Wszystkie oferty znacznie przekraczają budżet, jakim dysponuje miasto (1,5 mln zł). Decyzja o przyszłości estakady zapadnie prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Miasto ma kilka scenariuszy.



Co teraz powinni zrobić urzędnicy?

O planach remontu, a następnie wyburzenia estakady na Elbląskiej Trojmiasto.pl pisało jako pierwsze na początku października.

Wówczas miasto ogłosiło wieloletnie plany na modernizację całego skrzyżowania z Długimi Ogrodami oraz metamorfozę tych ostatnich. Prace mają być rozłożone na kilka lat i pochłonąć ok. 70 mln zł.

Zanim to jednak nastąpi konieczny jest kosmetyczny - jak mówili urzędnicy - remont samej estakady. Obiekt jest wyeksploatowany, a jezdnia po której poruszają się pojazdy w kierunku centrum Gdańska wymaga wzmocnienia.

Miasto chciałoby przeprowadzić remont w pierwszej połowie 2024 roku. Prace miałyby potrwać ok. 4 miesięcy. Podstawowy zakres prac miałby objąć rozbiórkę starej nawierzchni i wykonanie nowej, wymianę dylatacji, odcinkowe wymiany i naprawy bariery energochłonnej, remont najazdów na obiekt, naprawy powierzchniowe betonu ścian murów oporowych, zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz iniekcję ciśnieniową powstałych rys.

Przetarg zawierał też tzw. prawo opcji, a więc dodatkowy zakres. Obejmuje on wykonanie izolacji płyty obiektu, wymianę wpustów mostowych oraz wykonanie odwodnienia płyty obiektu.

Tak w przyszłości - już po wyburzeniu estakady na Elbląskiej - mają wyglądać Długie Ogrody. Tak w przyszłości - już po wyburzeniu estakady na Elbląskiej - mają wyglądać Długie Ogrody.

Trzy oferty, wszystkie zbyt wysokie



Na ogłoszony kilka tygodni temu przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie oferty znacznie przekroczyły budżet zarezerwowany na tę inwestycję.

Miasto chce na remont przeznaczyć maksymalnie 1,5 mln zł.

Otrzymane oferty:

  • FBSerwis S.A. - 4,6 mln zł
  • Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. - 6,8 mln zł
  • WANT Sp. z o.o. - 8,1 mln zł

Ostateczna decyzja ws. przyszłości estakady ma zapaść podczas tzw. komitetu sterującego z udziałem władz miasta, szefa DRMG i innych jednostek miejskich.



Miasto ma do dyspozycji kilka scenariuszy:

  1. unieważnienie przetargu i ogłoszenie nowego postępowania
  2. modyfikacja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (np. poprzez "odchudzenie" z części zapisów) i ogłoszenie nowego postępowania
  3. dołożenie brakujących środków i rozstrzygnięcie pierwszego przetargu

Najbliższe spotkanie komitetu sterującego ma się odbyć w przyszłym tygodniu. Wówczas prawdopodobnie poznamy dalsze losy niechcianej, ale wymagającej remontu estakady.

Miejsca

Opinie (242) 7 zablokowanych

  • Ankieta - nie wyburzać estakady, a środki jakie pochłonęłoby wyburzenie przeznaczyć na porządny remont.

    • 17 1

  • najpierw stworzyc alternatywe w postaci (2)

    Walowej i pelnowymiarowego tunelu pod Motlawa oraz "malej obwodnicy poludniowej".

    Po takich przygotowaniach ruch sam opusci "centrum" i jego przebudowa bedzie naturalna.

    Jednak po koncertowo spapranym "Popieluszki" juz widac, ze to przerasta miejsckich kacykow i planistow.

    • 17 0

    • Ty wierzysz w tunel pod Motławą? (1)

      Przez lata teren w ciągu obecnej Popiełuszki był niezabudowany i gotowy na taką inwestycję, którą można było wykonać za ułamek tego czego będzie trzeba wyłożyć teraz po ostatnich budowach nowych osiedli. Wszystko można było bez problemu wykonać metodą odkrywkową za procent wartości tego co będzie trzeba wyłożyć na TBS. Zwracali na to uwagę ludzie z branży jak Popiełuszki była planowana. Teraz jak zabudowują dalsze działki osiedlami z parkingami podziemnymi i głębokimi fundamentami i palowaniami oni będą budować tam tunel do Głębokiej? Pod jakim kątem będzie tam zjazd i jak on długi będzie? To jest jakaś nierealna mrzonka do tego mowa była o tramwaju tam....

      • 2 0

      • nie wierzę

        i wiem, że bzdety w postaci "ekologizacji" miejskiej przestrzeni służą jedynie wykorzystaniu każdego centymetra pod zabudowę. A potem kłopot zostawi się następcom...

        Ale należy o tym mówić, aby ludzie mieli pretensje do siebie, że wolą skakać pod sądami...

        • 0 0

  • Przenieść tę estakadę na Świętokrzyską

    A potem w inne miejsca na sypialniach Gdańska budowanych przez developerkę na potęgę bez dróg dojazdowych - za łapówki

    • 8 0

  • Nic nie robić

    Poczekać aż się zawali.

    • 2 3

  • Już firma szczurka leci. Won!!!!! Niech sobie remontuje Karwiny przez 5 lat

    • 7 0

  • Proste pytanie (2)

    Co wyburzenie estakady ma z wizualizacją która jest pokazana, skoro i tak jest tam w tej chwili jeden wielki parking i ona w żaden sposób nie wpływa na to co tam jest na Długich Ogrodach? Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Z drugiej strony, gdzie ta samochody będą parkowały teraz jak zmienią wygląd tej ulicy? Pod ziemią będzie parking o podobnej wielkości? Nie realne to jest.

    • 13 1

    • (1)

      Przyjadą tramwajem

      • 1 1

      • tak z dworca

        • 0 0

  • A myślałem, że miasto zrobiło przetarg na przejście na estakadzie i światła.. (3)

    Wielkie rozczarowanie, bo ich lobby co teraz się wyprawia w mieście to tragedia.
    Chyba kilku tam w urzędzie zależy, aby być w statystykach spowalniania ruchu drogowego w UE, a nie usprawnianiu. Lobby ludzi nie dołeżnych, którzy nie potrafią przejść przez 2 pasy bez wysepki i bez smartfona.

    • 10 1

    • Śmiesznie to brzmi z ust człowieka upośledzonego do tego stopnia, że nie potrafi przejść kilometra na piechotę... (2)

      • 3 2

      • Pomyśl, że ktoś w dzień może pracować jeżdżąc autem (1)

        I musi być w kilku miejscach w Trójmieście - komunikacją jest to nie możliwe. A wieczorem sobie biega. Lepiej szybciej i sprawniej ogarnąć kilka punktów autem z dobrze zaprojektowana infrastrukturą drogow- czego w Gdańsku już nie ma. A Ty sobie stój na przejsciach naziemnych wąchajac spaliny z zakorkowanych dróg, bo takim ludziom jak ty ciężko zejść i wejść po schodach tunelem.
        Pomijam fakt wywalania milionów przez urzędników w błoto, zamiast porównać drogi, chodniki i ujednolicić drogi rowerowe.

        • 2 2

        • Oczywiście, każdy wozi babcię do przychodni, jednocześnie odbierając lodówkę ze sklepu i musi być za 15 minut w Pruszczu...

          Litości.

          90% samochodów wozi kierowcę i jego kanapki do pracy. A potem to "lepiej i szybciej" oznacza przeciskanie się na chama przez korki i parkowanie na trawnikach, bo nie ma miejsca w mieście.

          • 2 1

  • po co to wszystko (2)

    Tyle lat estakada funkcjonowala i bylo dobrze , komu to przeszkadza i co za tym stoi ciekawe ? wywalic tyle kasy zeby potem zburzyc..........czy to jest normalne ? Jezeli rzecywiscei wyburza to beda niesamowite korki ....nie rozumiem o co chodzi....,, Polska to dziwny kraj ,,

    • 17 2

    • (1)

      No tak, bo przecież teraz tam nie ma korków.

      • 1 2

      • Od strony ul. Elbląskiej, pod oknami mieszkańców NIE MA

        Dzięki estakadzie

        • 2 0

  • Miejskim specom od finansów i owiec za 25 tys. do rozważenia.

    Zamiast wzmacniać i poprawiać estakadę, środki na to przeznaczyć na wyburzenie i przyspieszyć termin rozbiórki. Taki nonsens by remontować przed wyburzeniem, tylko w Gdańsku, mieście absurdów.

    • 6 0

  • Miasto lubi marnować nasze pieniądze..jupi

    Juz na wizualizacji widać, że wszystko będzie zakostkowane, czyli po max 3 latach będzie połamaną i pozapadana. Parkują tam duże autobusy, ale urzędnikom to nie robi bo to nie ich kasa. W Gdyni poszli po rozum i na wielkopolskiej autobusu zjeżdżają z asfaltu na betonowe przystanki. W Gdańsku patrz remont Siennickiej. Zapadnięte studzienki i przystanki z kostki, która jest również głośniejsza.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane