• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdecyduj, co ma powstać wzdłuż całej Grunwaldzkiej

bra
25 września 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (234)
Wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości Przymorza powstało w ostatnich latach wiele biurowców. Zaś po drugiej stronie funkcjonuje kompleks UG oraz salony samochodowe i market budowlany. Wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości Przymorza powstało w ostatnich latach wiele biurowców. Zaś po drugiej stronie funkcjonuje kompleks UG oraz salony samochodowe i market budowlany.

Budować wysoko czy nisko? Mieszkania czy biurowce? W poniedziałek rozpoczyna się cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej. Ogólnodostępne spotkania dotyczyć będą poszczególnych obszarów, przez które przebiega ulica od OliwyMapka do AniołkówMapka.



Dyskusja nad sposobem zagospodarowania terenów wzdłuż al. GrunwaldzkiejMapka została zainicjowana w kwietniu 2022 r.

Chodziło o to, by teren wzdłuż wielopasmowej ulicy, który przecina miasto na długości kilku kilometrów, potraktować kompleksowo i dopasować do dzisiejszych oczekiwań mieszkańców, ale też inwestorów.

Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa



- Jest to próba odejścia od punktowego rozpatrywania wniosków dotyczących planów miejscowych na rzecz wypracowania wytycznych dla całego obszaru. Kluczowe zagadnienia dotyczą uspójnienia założeń architektonicznych oraz rozwiązań transportowych. To także szansa rozwojowa dla miasta oraz możliwość wykreowania nowej jakości miejskich przestrzeni publicznych - wylicza Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
  • al. Grunwaldzka w okolicy Galerii Bałtyckiej. Na tym obszarze dominuje jednak zabudowa mieszkaniowa.
  • Al. Grunwaldzka - widok w kierunku Oliwy i Żabianki
W czerwcu zeszłego roku odbyły się konsultacje z udziałem mieszkańców z poszczególnych dzielnic, przez które przebiega Grunwaldzka.

Wówczas pojawił się szereg postulatów, jak należy zmienić samą ulicę i tereny wokół niej.

Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni

Teraz miasto rozpoczyna cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej.

W trakcie warsztatów analizie poddane zostanie:
  • określenie ogólnej charakterystyki wyróżnionych obszarów al. Grunwaldzkiej,
  • zdefiniowanie charakteru al. Grunwaldzkiej na poszczególnych odcinkach,
  • zebranie argumentacji "za" oraz "przeciw' na temat postulowanych przez interesariuszy zmian wysokości, funkcji i intensywności zabudowy poszczególnych obszarów pasma alei Grunwaldzkiej.



Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre
Daty i miejsce organizacji warsztatów:


Obszar Pasma al. Grunwaldzkiej obejmuje powierzchnię ok. 620 ha i pokryty jest planami miejscowymi w 71 proc. W trakcie sporządzania jest sześć planów miejscowych. Liczba osób zameldowanych w 2021 r. - 18 316.
bra

Wydarzenia

Pasmo Alei Grunwaldzkiej - warsztaty z mieszkańcami (1 opinia)

(1 opinia)
warsztaty, konsultacje

Miejsca

Opinie (234) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Pytanie powinno brzmiec: - "Czego nie budowac?" A odpowiedz jest tylko jedna, ze zadnych mieszkan (13)

    zeby nie bylo jak z Aleja Niepodleglosci w Sopocie z waskimi chodnikami przy zasmrodzonej ulicy. Stawiac na drzewa, zielen i co najwyzej uslugi.

    • 328 32

    • fajny jestes,,potrzebowaliscie tego mostu".

      • 0 16

    • Tak, tak, a domy najlepiej w Straszynie albo Kolbudach. To jest miasto i trzeba stworzyć taki kształt ulicy, aby nadawał się też do mieszkania. A żeby to było możliwe, wszystkie głosy kierowczyków należy od razu wrzucić do niszczarki.

      • 27 26

    • Wręcz przeciwnie (5)

      budować mieszkania, zwęzić tą ulicę a tranzyt samochodowy oddalić. Chodniki poszerzyć, wybudować drogi dla rowerów kosztem jednego pasa jezdni :)

      • 36 26

      • Ciekawe postulaty (4)

        Biorąc pod uwagę że wg gdańskich badań ruchu odsetek dojeżdżających rowerem maleje

        • 14 7

        • bezwzględne liczby przejazdów rowerem w mieście rosną (3)

          Jeśli będą rosły bardziej dynamicznie, miasto stanie się bardziej przyjazne dla wszystkich, w tym także dla kierowców. W Holandii są bardzo dobre warunki jazdy samochodem, ponieważ kierowcy nie muszą konkurować o miejsce na parkingu lub w kolejkach do zmiany świateł z innymi mieszkańcami, którzy na krótkie i średnie dystanse wybierają rower a nie samochód, na dłuższe zwykle kombinację rower+ przejazd koleją.

          • 9 10

          • Sęk w tym że wcale nie rosną

            Ja wiem że rowerzyści to analfabeci funkcjonalni, ale naprawdę, wyniki badań nie gryzą

            • 16 5

          • A w Holandii...
            No to wyprowadź się do tej Holandii, wszyscy na tym skorzystamy.

            • 15 3

          • w Polsce mamy zime, bywa ze ostrą

            moze na sankach bede dymal do pracy??

            • 13 0

    • Dosc betonozy! Wiecej zieleni! (2)

      • 12 2

      • a gdzie placyki do s..ania psami? (1)

        • 3 0

        • na parkingach

          • 1 0

    • To reprezentacyjna ulica w mieście

      Powinna powstać nowoczesna i ciekawa architektura

      • 3 0

    • burdel!!!!!!!!!!!!!

      durzo burdeli!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

  • Tam potrzebne są parkingi (2)

    • 9 12

    • raczej lepsza komunikacja zbiorowa

      • 11 2

    • proponuję skupić uwagę na dwuwarstwowych parkingach dla rowerów

      Tam już są wielopoziomowe parkingi: warto zbadać czas wyjazdu z nich w porównaniu z czasem dojścia do stacji SKM np. Gdańsk Przymorze i wyciągnąć wnioski.

      • 2 4

  • Mydlenie oczu i propaganda (3)

    Kto ma oczy i rozum to już dawno zorientował się że prezydentka realizuje lewacka agendę, którą obwieścił europejczyk Czaskowski. Polega to na utrudnieniu funkcjonowania w duzym mieście oraz na ściąganiu jak największej liczby haraczy za wszystko (np. wciąż rozrastające się SPP). Ja nie twierdzę że taka Grunwaldzka powinna być autostradą przez miasto ale tendecja do jej zaczopowonia jest widoczna od dawna. Obniżenie prędkości do 50km/h gdzie wszystkie (poza jednym) przejscia i skrzyżowania sterowane są sygnalizacją, budowa przejść naziemnych w miejscu tuneli - oczywiście przejścia naziemne też z sygnalizacją, legendarny Tristar, dzieki któremu jadąc z przepisową prędkością na wielu odcinkach zalicza się "czerwoną falę", czy imprezy masowe takie jak wczoraj, które korkują 2 z trzech istniejących osi tranzytowych przez miasto (Grunwaldzka, Zaspa-Przymorze, i górna przez Morenę)

    • 45 17

    • Będziemy o tym pamiętać przy wyborach!

      • 4 1

    • Kto nie ma zaburzonej percepcji rzeczywistości widzi, że największym źródłem utrudnień ruchu kierowców (1)

      są zachowania innych kierowców, decydujących się na przejazd samochodem nawet na krótkie odległości, nawet wtedy, gdy są dostępne mniej terenochłonne alternatywy.

      • 2 6

      • Nie, nie.. no przecież widać, że największym zagrożeniem jest lewactwo, Unia Europejska, rząd światowy, ludzie-jaszczury z wnętrza ziemi, Marsjanie...

        • 1 4

  • Tunel dla kierowców. Zapłacić powinni kierowcy, po prostu dlatego, że to oni trują i zabijają. Nie można więc ich tolerować. (6)

    Taka powinna być sprawiedliwość i prawo. A nie jakaś tam Korea Płn. PiSlam.
    A na powierzchni powstanie wtedy gigantyczny biznes. Zwróci się w kilka lat.

    • 14 42

    • (1)

      Znowu oblany egzamin na prawko

      • 6 5

      • Zawsze się zastanawiam, kim są ci ludzie którzy mieli problemy z egzaminem, jak przedmówca?

        Zdanie prawka to jakiś wyczyn?

        Może jeszcze kupienie 10 letniego gruza za 30k jest czymś niedostępnym? :D

        • 4 2

    • Ale kierowcy już płacą... (1)

      Jakieś 40% ceny paliwa to podatki i podatki od podatków.

      • 6 3

      • I po małej dopłacie budujemy za nie autostrady i drogi krajowe.

        • 3 4

    • Nie truj, nie marudź, wracaj na drzewo.

      • 3 3

    • Bierz tabletki

      Nie pomijaj dawek

      • 2 3

  • Tramwaj koniecznie (2)

    • 20 8

    • tramwaj, ale wodny chyba :)

      • 3 3

    • po co nowe torowisko

      wystarczy poprawić częstotliwość połączeń SKM i wymienić jej tabor

      • 2 3

  • bardzo kiepska komunikacja

    Ogłoszenie publiczne warsztatów z minimalnym wyprzedzeniem - trójmiasto.pl pisze o 13:30, kiedy warsztaty są o 17:00; strona gdansk.pl wrzuca zaproszenie w sobotę, a warsztaty są w poniedziałek. Szanujmy się - mieszkańcy mają swoje plany i mało kto będzie je w stanie na gwałtu rety je zmieniać dla studiów urbanistycznych. No, chyba że to ukryta intencja tego typu komunikacji.

    • 29 2

  • Jak najszybciej (8)

    usunąć zwężenie z 3 na 2 pasy w Oliwie!

    • 31 17

    • Na szczęście będą pytać mieszkańców Oliwy (1)

      A nie Pruszcza Gdańskiego

      • 12 10

      • Zaskakująco wielu mieszkańców Oliwy korzysta z samochodów

        • 4 3

    • Powinni z drugiej strony wywalić parkowanie na jezdnię i zrobić drzewa oraz wygodne chodniki z drogą rowerową. Samochody won do Pruszcza Gdańskiego

      • 3 7

    • (4)

      Generalnie ,takie puszczenie wielopasmowej arterii przez srodek miasta jest typowe tylko w miastach sowieckich.Od Kazania po Moskwe dominuje wlasnie ten typ rzowiazania:Nawet mozna odniesc wrazenie ze im szersze te aleje ,tym wieksza ranga miasta.Tyle tylko,ze dla Europy to jest jakas antycywilizacja.Miasto to nie jest zadna przepustnica dla masy samochodowej,to jest jakies pomylenie tkanki miejskiej z autostrada.

      • 3 7

      • Napisz mi że nigdy nie byłeś w Madrycie (3)

        Nie pisząc mi że nigdy nie byłeś w Madrycie

        • 3 1

        • W Madrycie nie byłem, byłem za to wiele razy w Paryżu (2)

          obecnie tam wiele ulic się przekształca w ulice przyjazne dla pieszych i rowerzystów, kosztem likwidacji pasów do jazdy samochodem.

          • 2 7

          • (1)

            Tylko, że w Paryżu jest po 6 pasów ruchu w jednym kierunku

            • 6 0

            • i to przez sam srodek, tylko nie pamietam kiedy francja, hiszpania, niemcy i anglia byly czescia bloku wschodniego ;)

              • 2 0

  • Zaorać wszystko!

    Zaorać Al.Grunwaldzką, posadzić ziemniaki, wzdłuż ścieżki rowerowe, dla wrotkarzy i hulajnóg, a co 100 m przejścia naziemne dla dzików przechodzących między fastfoodami, aby się nie czuły nieswojo w tunelach.

    • 21 3

  • Grunwaldzką należy zwęzić do jednego pasa w każdym kierunku, a resztę obsiać trawą i zasadzić drzewa. (2)

    • 13 14

    • i zmienić nazwę na Spacerowa 2 (1)

      • 8 1

      • Skoro przejście nad tunelem to strata pieniędzy, to dwa dodatkowe pasy przy już istniejącym, tym bardziej.

        • 2 3

  • ech (2)

    dodać 4 podziemne pasy, parkingi co 1km, żabki co 100 metrów i stacje paliw co 500m, zlikwidować przejścia i zredukować liczbę świateł.

    • 8 5

    • To trzeba zlikwidować połowę żabek (1)

      • 4 0

      • hmm

        Żabki można budować jedna na drugiej, nie trzeba niczego likwidować ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane