• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdecyduj, co ma powstać wzdłuż całej Grunwaldzkiej

bra
25 września 2023, godz. 13:30 
Opinie (234)
Wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości Przymorza powstało w ostatnich latach wiele biurowców. Zaś po drugiej stronie funkcjonuje kompleks UG oraz salony samochodowe i market budowlany. Wzdłuż al. Grunwaldzkiej na wysokości Przymorza powstało w ostatnich latach wiele biurowców. Zaś po drugiej stronie funkcjonuje kompleks UG oraz salony samochodowe i market budowlany.

Budować wysoko czy nisko? Mieszkania czy biurowce? W poniedziałek rozpoczyna się cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej. Ogólnodostępne spotkania dotyczyć będą poszczególnych obszarów, przez które przebiega ulica od OliwyMapka do AniołkówMapka.



Dyskusja nad sposobem zagospodarowania terenów wzdłuż al. GrunwaldzkiejMapka została zainicjowana w kwietniu 2022 r.

Chodziło o to, by teren wzdłuż wielopasmowej ulicy, który przecina miasto na długości kilku kilometrów, potraktować kompleksowo i dopasować do dzisiejszych oczekiwań mieszkańców, ale też inwestorów.

Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa Centra handlowe i biurowce wzdłuż Grunwaldzkiej odchodzą do lamusa



- Jest to próba odejścia od punktowego rozpatrywania wniosków dotyczących planów miejscowych na rzecz wypracowania wytycznych dla całego obszaru. Kluczowe zagadnienia dotyczą uspójnienia założeń architektonicznych oraz rozwiązań transportowych. To także szansa rozwojowa dla miasta oraz możliwość wykreowania nowej jakości miejskich przestrzeni publicznych - wylicza Joanna Bieganowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
  • al. Grunwaldzka w okolicy Galerii Bałtyckiej. Na tym obszarze dominuje jednak zabudowa mieszkaniowa.
  • Al. Grunwaldzka - widok w kierunku Oliwy i Żabianki
W czerwcu zeszłego roku odbyły się konsultacje z udziałem mieszkańców z poszczególnych dzielnic, przez które przebiega Grunwaldzka.

Wówczas pojawił się szereg postulatów, jak należy zmienić samą ulicę i tereny wokół niej.

Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni Grunwaldzka: więcej przestrzeni dla pieszych i zieleni

Teraz miasto rozpoczyna cykl warsztatów w ramach prac nad Studium pasma al. Grunwaldzkiej.

W trakcie warsztatów analizie poddane zostanie:
  • określenie ogólnej charakterystyki wyróżnionych obszarów al. Grunwaldzkiej,
  • zdefiniowanie charakteru al. Grunwaldzkiej na poszczególnych odcinkach,
  • zebranie argumentacji "za" oraz "przeciw' na temat postulowanych przez interesariuszy zmian wysokości, funkcji i intensywności zabudowy poszczególnych obszarów pasma alei Grunwaldzkiej.



Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre Budynek mieszkalny i nowy biurowiec w kompleksie Olivia Centre
Daty i miejsce organizacji warsztatów:


Obszar Pasma al. Grunwaldzkiej obejmuje powierzchnię ok. 620 ha i pokryty jest planami miejscowymi w 71 proc. W trakcie sporządzania jest sześć planów miejscowych. Liczba osób zameldowanych w 2021 r. - 18 316.
bra

Wydarzenia

Pasmo Alei Grunwaldzkiej - warsztaty z mieszkańcami (1 opinia)

(1 opinia)
warsztaty, konsultacje

Miejsca

Opinie (234) 7 zablokowanych

  • Wzdłuż całej alei należy wykonać jeden podłużny zbiornik retencyjny. (3)

    Oczywiście likwidując trzy pasy jezdni w kierunku Gdańska.
    Na jezdni prowadzącej w kierunku Sopotu wybudować linię tramwajową i zmienić kierunek jednego pasa ruchu w kierunku Gdańska.
    Myślę, że to rozwiązanie zażegnałoby całkowicie podtopienia po ulewach zatrzymując przy okazji sporą ilość wody.

    • 4 3

    • (2)

      Przy zbiorniku retencyjnym dałbym jeszcze przystań dla kajaków

      • 7 0

      • (1)

        I budkę z goframi.

        • 2 0

        • I frytki do tego

          • 1 0

  • proponuję hopki

    co 100m

    • 5 1

  • Opinia wyróżniona

    To oczywiste co powinno być (20)

    1. Drzewa
    2. Krzewy
    3. Równy chodnik
    4. Obustronna DDR

    • 393 53

    • (10)

      Z tą DDR, to bym trochę polemizował

      • 35 27

      • Może nie być, rowerzyści chętnie pojadą jezdnią. (3)

        • 27 12

        • kolarze nie powinni być pozbawiania prawa do jazdy po jezdni w wyniku zbudowania obok niej ciągu pieszo - rowerowego (2)

          Dwukierunkowa droga dla rowerów powinna zapewniać bezpieczeństwo i poczucie bezpieczeństwa dla dzieci w wieku 8 lat i osób w wieku senioralnym w wieku 80 lat chcących nadal poruszać się na rowerze. DDR nie powinny powstawać w celu pozbawiania prawa do jazdy rowerem po jezdni, ale po to, by zwiększyć skłonność do wybierania roweru przez zwykłych mieszkańców, którzy nie muszą mieć doświadczenia takiego, jak kolarze - szosowcy.

          • 19 22

          • Jesteś pierwszym

            Który pisze o tej sprawie w tak racjonalny sposób. Popieram 100%!

            • 9 9

          • "Drogi powinny nie mieć ograniczenia prędkości. Nie można ograniczać prawa kierowcom którzy potrafią szybko jeździć." Podoba się pomysł? Bo tak brzmi twoja wypowiedź jak zmienimy rowerzystów na kierowców. Chcesz jeździć rowerem po mieście to stosuj się do ograniczenia prędkości. W innym wypadku powinniśmy usunąć ograniczenie prędkości w terenie zabudowanym dla kierowców. Skończ z byciem hipokrytom.

            • 3 3

      • No tak, 3 pasy dla aut w każdą stronę a dla rowerów wystarczy jeden po jednej stronie. (2)

        Masz niedotlenienie mózgu od siedzenia w puszce.

        • 14 27

        • Porównując natężenie ruchu

          To i ten jeden jest aż nadto

          • 17 6

        • Nadinterpretujesz. Nikt nie powiedział że wystarczy jeden po jednej stronie. Po trzy pasy dla samochodów, a rowerzyści niech spadają na drzewo.

          • 4 4

      • (2)

        Zgadzam się. DDR bez sensu, lepiej po jednym pasie w każdą stronę przekształcić w pas dla rowerów

        • 21 14

        • (1)

          I obowiązkowo buspassy

          • 12 4

          • Buspas niekoniecznie

            Lepiej przedłużyć torowisko tramwajowe z Oliwy do Żaka. DDR na skrajnym prawym pasie w obu kierunkach. Torowisko powinno być brukowane, aby pojazdy uprzywilejowane mogły nim przejechać omijając korek. Zostaje jeden pas dla aut.

            • 9 3

    • Nie dotykać k (1)

      Jest dobrze

      • 7 16

      • Jest tak dobrze, że aż 89% ankietowanych nie chciałoby mieszkać w pobliżu

        Rewelacja. Nie ruszać XD

        • 22 3

    • Zgadzam się

      A do tego wieżowce wzdłuż większości alei

      • 6 0

    • To głosujcie dzisiaj w BO na taką drogę

      Numer 18 ogolnomiejskie

      • 3 3

    • nacisnałęm 2x like

      ale nie dalo rady! popiwram w 100%

      • 1 0

    • Zamknąć wszystkie drogi

      Tylko ciągi piesze i rowerowe, w Gdańsku będzie zakaz samochodów

      • 2 3

    • Należy sadzić rośliny. Grunwaldzka to smog.

      Należy z obu stron sadzić rośliny zatrzymujace zanieczyszczenia, takie jak tuje. Drzewa, zieleń. Polskie miasta są jednymi z najbardziej zanieczyszczony ch w Europie a winne są samochody i ogrzewanie zima byle czym.

      • 9 4

    • Budować wysoko

      Jak najwięcej wysokościowców o różnych funkcjach

      • 1 1

    • Komunikacja miejska

      Dokladnie! dodałabym jeszcze lepszą komunikację miejską :) dostanie się z Opackiej do Oliva Business Center mimo, że blisko jest dość nieudolne przez brak komunikacji wzdłuż Grunwaldzkiej

      • 0 0

  • linie tramwajowe, drogi rowerowe (3)

    Priorytet to powinny być linie tramwajowe :
    - do dworca PKP we Wrzeszczu (odgalęzienie)
    - z Oliwy - poprzez Górskiego (AWF) - do Ergo Areny i poprzez Gospody do Pomorskiej

    Droga rowerowa - Kołobrzeska

    • 12 9

    • te zachowania maja...

      znamiona choroby...

      • 1 2

    • Ale drogi rowerowe tylko dla mevo

      Dla prywatnych rowerów to niech sobie sami wybudują swoją drogę.

      • 3 1

    • podniesienie częstotliwości połączeń SKM i poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu do stacji SKM

      dla pieszych i rowerzystów jest tańszym i bardziej produktywnym rozwiązaniem niż budowa proponowanych przez Ciebie torowisk tramwajowych.

      • 0 4

  • Po co pytanie? (4)

    I tak zwężą grunwaldzką, na malują ścieżkę rowerową za 300 mln, Gdańsk utrudnia ruch samochodów by zmusić do przesiadki na rowery, tramwaje i hulajnogi

    • 19 4

    • (2)

      Tak, bardzo utrudnia. Autostrady typu Havla, Armii Krajowej, Sucharskiego, Droga Zielona, ale kierowczyk powie, że zwężają!!!!

      • 5 3

      • Czemu jajościski nazywają normalne ulice autostradami? (1)

        Może dlatego że nigdy nie widzieli autostrady, bo tam nie można rowerem.

        • 4 1

        • po autostradzie można śmiało jeździć rowerem

          wtedy, gdy jest zamknięta dla ruchu lub jest w budowie. ponad 80% dorosłych rowerzystów w Trójmieście to posiadacze prawa jazdy i osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym, więc Twoja opinia to tylko próba podreperowania swojego mniemania o sobie, często podejmowana przez autoholików.

          • 1 1

    • kierowcy sami sobie gotują ten los

      największym źródłem utrudnień ruchu kierowców w mieście jest ruch innych kierowców (decydujących się na jazdę samochodem nawet na krótkie odległości gdy im się wydaje, że nie mają alternatywy).

      • 1 1

  • Najpierw infrastruktura i komunikacja! (3)

    Nie można stawiać biurowców jak nie ma wydajnego skomunikowania. Nie można stawiać bloków bez miejsc parkingowych, bez terenów zielonych, bez sklepów. Tzn. można ale to jest bezczelne zawłaszczenie - kradzież po prostu.

    • 17 1

    • Oj tam, oj tam w Gdańsku można. Wszystko można w Sycylii.

      W Gdańsku jak ma się układy wszystko można. Nie masz układów to się nie odzywaj. Tu i tak nikt ciebie nie będzie słuchał.

      • 2 1

    • Skomunikowanie jest: to SKM

      wystarczy je poprawić wymieniając tabor, zwiększając częstotliwość połączeń i poprawiając komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do jej stacji (zwłaszcza tych leżących na odcinku Gdańsk Zaspa - Gdańsk Oliwa)

      • 1 2

    • Komunikacja jest bez sensu

      Obecnie komunikacja jest bez sensu, nie ma zgranych przesiadek, że starej Oliwy jest jeden autobus 117 na godzinę (czasami dwa wow), a wzdłuż Grunwaldzkiej 122, który jest rzadko i jest zawalony po brzegi. Tam też są bloki (Karpacka, Pawła Gdańca, itp) i ludzie chcą dojechać do pracy. Jak można budować nowe miejsca bez możliwości dojazdu do nich. To tylko spowoduje jeszcze większy ruch samochodowy chociaż i tak już wszystko stoi w godzinach szczytu. Gdańsk wymusza na przejście na rower - ok, ale niestety żyjemy w klimacie gdzie 9 miesięcy w roku jest zimno więc powinno się kłaść nacisk na komunikację, a nie być złym, że ludzie nie chcą jeździć rowerem cały rok! Tramwaj wzdłuż grunwaldzkiej, aż do Sopotu lub więcej autobusów/ zbudowanie bus pasów tak żeby zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji. Dodatkowo w czerwcu były spotkania? Czy ktoś o nich słyszał? Nigdzie nie było nawet ulotek/plakatów, że coś takiego się odbywa, trochę skandal..

      • 0 0

  • Pola minowe (2)

    • 7 1

    • Pola Marsowe (1)

      • 1 0

      • Pola Negri

        • 1 0

  • Stocznia, stocznia, stocznia, wszędzie stocznia! (2)

    Niech budują stocznie w głąb lądu, wszak Gdańsk wszędzie z stoczni słynie.

    • 2 2

    • Ale tylko takie stocznie, gdzie puby i lokale imprezowe.

      Dla turystów, by im się żyło lepiej!

      • 5 1

    • Stocznie wgłąb lądu to smutna konieczność

      Gdy nabrzeża portowe zamienia się w imprezownie i kwatery air bnb

      • 0 2

  • Nowa Abrahama?

    Tramwaj na Kolobrzeskiej?
    Tramwaj na Wykletych?
    Jezdzacy w petli autobus (Wojska, Wita Stwosza, Bazynskiego, Zwyciestwa), komunikujacy ten wykluczony obszar.

    Budowac? Po co wiecej?
    Komunikacja ledwie dyszy...
    Nie ma jak sensownie dojechac z miejsca zamieszkania...

    • 12 4

  • Zrobić tak jak na ul. Budowlanych (1)

    Zamknąć pod pretekstem remontu, który zamienił się w przebudowę dojazdów do nowo powstałych tam firm i z remontem nie ma nic wspólnego. Brawo Gdańsk jesteście najserdeczniejsi z najserdeczniejszych szczególnie dla swoich mieszkańców. Będziemy pamiętać o was przy wyborach :)

    • 18 2

    • W gdyni

      Jest jeszcze gorzej. Jak nie najgorzej. Złodziej szczur sprzedałby własną matke.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane