- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (289 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (172 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (68 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (229 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-07 16:06
nie oferenci się rozmineli
tylko urzędnicy adamowicza są oderwani od rzeczywistości, na pomniki starcza a na potrzebne inwestycje już nie
- 28 1
-
2018-02-07 16:07
Skoro za drogo to nie robić remontu
Zlikwidować linie i po sprawie
- 4 18
-
2018-02-07 16:17
Ok
Są rzeczy ważne i ważniejsze uważam że to co jeździ po tych niby torach to wstyd i hańba dla władz Gdańska. .i brak szacunku do ludzi.
- 21 3
-
2018-02-07 16:26
a jak by to było
na ul. Stryowskiego to penie kasa by się znalazła a tak jak nie wiadomo kim był Stryjewski to i każdy nie jest pewny
- 2 5
-
2018-02-07 17:02
stogi zasciankiem
unieważnić i rozpisać raz i jeszcze raz. Firemki dały na pierwszy rzut takie kwoty jakie wyśniły. A swoją drogą więcej osób jeździ na Stogi tramwajem niż koleją Metropolitalną cały Gdańsk. To dopiero porażka . Usługa luksusowa taksi dla 5 tyś ludzi ??
- 16 8
-
2018-02-07 17:16
To jest proste rozwiazanie
Urzednicy i straz miejska do łopaty i na wszystko wystarczy.
- 17 3
-
2018-02-07 17:34
Nnnno tak
a po co gdzieś jeździć? Przecież basen mają na miejscu.
- 4 9
-
2018-02-07 17:54
Spokojne, spokojnie.
Jak Tolpol wróci z kontraktu w Norwegii, to wykona tą prace za 70 mln. bez żadnego problemu
- 3 1
-
2018-02-07 17:59
POMYSŁ JEST TAKI... (1)
i tak większość narzeka na tramwaje ( patrz raport trójmiasta ) więc proponuje od nowotnej do budzysza ładny chodnik ze ścieszką rowerową uczynić,z polskiej fabryki ryksz zakupić powiedzmy 30 no 50 sztuk tych cudeniek i wysłać na trase przeróbka-plaża,tramwaje wysłać do pętli na przeróbce,a zaoszczędzony tabor wysłać gdzieś gdzie się przyda bardziej np na łostowice i problem zniknie sam:)
- 4 7
-
2018-02-08 15:10
Na łostowicach tramwaje są tak potrzebne, jak
Lotnisko w Radomiu
- 3 0
-
2018-02-07 18:01
tramwaj i autobus to przeżytek nawet ten elektryczny
W tym przypadku tylko rower nas ratuje )
- 5 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.