• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet

Michał Brancewicz
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach

Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.


Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.



Jak oceniasz oferty o tyle wyższe od oczekiwań?

Właśnie zostały otwarte koperty z ofertami w przetargu na remont trasy tramwajowej na odcinku od Trasy Sucharskiego do pętli Stogi Plaża. Wpłynęło osiem ofert - część od firm debiutujących na trójmiejskim rynku.

  • Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa ConstruccionesCoalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
  • Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
  • Oferta konsorcjum MTMRajbud opiewała na 116,7 mln zł.
  • Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).


Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?

- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".


Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.

Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.

Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
  1. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
  2. STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
  3. Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
  4. Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
  5. Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
  6. Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
  7. ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
  8. BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł

Opinie (182) 4 zablokowane

  • nie oferenci się rozmineli

    tylko urzędnicy adamowicza są oderwani od rzeczywistości, na pomniki starcza a na potrzebne inwestycje już nie

    • 28 1

  • Skoro za drogo to nie robić remontu

    Zlikwidować linie i po sprawie

    • 4 18

  • Ok

    Są rzeczy ważne i ważniejsze uważam że to co jeździ po tych niby torach to wstyd i hańba dla władz Gdańska. .i brak szacunku do ludzi.

    • 21 3

  • a jak by to było

    na ul. Stryowskiego to penie kasa by się znalazła a tak jak nie wiadomo kim był Stryjewski to i każdy nie jest pewny

    • 2 5

  • stogi zasciankiem

    unieważnić i rozpisać raz i jeszcze raz. Firemki dały na pierwszy rzut takie kwoty jakie wyśniły. A swoją drogą więcej osób jeździ na Stogi tramwajem niż koleją Metropolitalną cały Gdańsk. To dopiero porażka . Usługa luksusowa taksi dla 5 tyś ludzi ??

    • 16 8

  • To jest proste rozwiazanie

    Urzednicy i straz miejska do łopaty i na wszystko wystarczy.

    • 17 3

  • Nnnno tak

    a po co gdzieś jeździć? Przecież basen mają na miejscu.

    • 4 9

  • Spokojne, spokojnie.

    Jak Tolpol wróci z kontraktu w Norwegii, to wykona tą prace za 70 mln. bez żadnego problemu

    • 3 1

  • POMYSŁ JEST TAKI... (1)

    i tak większość narzeka na tramwaje ( patrz raport trójmiasta ) więc proponuje od nowotnej do budzysza ładny chodnik ze ścieszką rowerową uczynić,z polskiej fabryki ryksz zakupić powiedzmy 30 no 50 sztuk tych cudeniek i wysłać na trase przeróbka-plaża,tramwaje wysłać do pętli na przeróbce,a zaoszczędzony tabor wysłać gdzieś gdzie się przyda bardziej np na łostowice i problem zniknie sam:)

    • 4 7

    • Na łostowicach tramwaje są tak potrzebne, jak

      Lotnisko w Radomiu

      • 3 0

  • tramwaj i autobus to przeżytek nawet ten elektryczny

    W tym przypadku tylko rower nas ratuje )

    • 5 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane