- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (502 opinie)
- 2 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (44 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (85 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (74 opinie)
- 5 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (358 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (240 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-07 19:48
Wyremontują torowisko Stogi (2)
ale Brzeźno nadal ma stare tory i nowe tramwaje pewnie nadal nie pojadą...
- 0 12
-
2018-02-07 20:05
Przecież tam jeżdżą pesy na 5 wiec nie fermentuj tutaj proszę
- 9 0
-
2018-02-08 15:14
Na Brzeźnie torty są w dobrym stanie i przez
10 lat spokojnie można nimi jeździć
- 0 0
-
2018-02-07 20:00
to bardzo proste wystarczy zrezygnować w nowego MUZEUM GDAŃSKA
- 16 2
-
2018-02-07 20:02
Jak dostaniemy reparacje wojenne, wymienimy wszystkie tory (1)
- 5 4
-
2018-02-08 11:14
Zwróć się o nie do swoich pracodawców
Rosjan
- 1 0
-
2018-02-07 20:41
To niech sobie miasto wyremontuje za 70 mln. Przecież połowa to podatki.
- 3 0
-
2018-02-07 21:12
Trase trzeba wyremontowac! To ostatnia tak zrujnowana w Gdansku!!!
- 16 2
-
2018-02-07 21:19
Panie Autorze
Raczej Colas Rail a nie Coals.
- 1 0
-
2018-02-07 21:20
Baju baju pie*rzyli że bedą pieniądze już dwa lata temu a teraz na stogi nagle im brakuje??cóż znowu odłożą w czasie lepiej na oruni lub chełmie postawić market
- 11 2
-
2018-02-07 22:28
wystarczy zrezygnowac ze sciezki rowerowej i jakiegos tristaru
inne glupoty tez mozna ograniczyc i zrobic taniej ale szybko bo tam grozi smiercia jazda w tramwaju
- 9 5
-
2018-02-07 22:39
Nie remontować
remontować trasa jest dobra, poczekać 15lat
- 3 3
-
2018-02-07 23:17
Niech budyń odda to co ukradł miastu i będzie można wykonać remont.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.