• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet

Michał Brancewicz
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach

Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.


Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.



Jak oceniasz oferty o tyle wyższe od oczekiwań?

Właśnie zostały otwarte koperty z ofertami w przetargu na remont trasy tramwajowej na odcinku od Trasy Sucharskiego do pętli Stogi Plaża. Wpłynęło osiem ofert - część od firm debiutujących na trójmiejskim rynku.

  • Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa ConstruccionesCoalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
  • Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
  • Oferta konsorcjum MTMRajbud opiewała na 116,7 mln zł.
  • Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).


Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?

- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".


Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.

Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.

Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
  1. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
  2. STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
  3. Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
  4. Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
  5. Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
  6. Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
  7. ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
  8. BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Tramwaj tam niepotrzebny

    Można łódkami dostać się do centrum. A potem dopiero tramwajem

    • 2 4

  • Zobaczcie ile kosztowała przebudowa na przeróbce samo miasto szacowało, że będzie to 160mln. Teraz ewidentnie urwali się z choinki odcinek na stogi jest dwa razy dłuższy i nie zmienia faktu, że na przeróbce trasa szła po moście, bo nie był on rozbierany tylko robiona sama nawierzchnia.

    • 9 0

  • (1)

    Stare tory stare tramwaje stare autobusy dzielnica traktowana po macoszemu brawo włodarze i ztm

    • 13 0

    • Ta dzielnica potrzebuje rewitalizacji w pierwszym miejscu,

      A nie jakieś dolne miasto

      • 2 0

  • Remont trasy

    Jest wyjście przesunąć środki z budowy kolejnej kładki (zbyteczna) i wykonać remont BYc może Miasto zaniżyło koszty.Remont i to w całości jest niezbędny a dzielenie go na etapy etapy nie ma sensu . Robotę trzeba zrobić raz a dobrze

    A więc raz a dobrze.

    • 10 2

  • A moze wziac z giga sumy przeznaczonrn na serwis internetowy miasta

    • 5 0

  • Budyń da w ramach kaucji !

    Jak już budyń dostnie wyrok za mieszkania i inne przekręty to wpadnie pewnie od razu wystarczająca ilość kasy.

    • 2 0

  • Jak wam drogo zakasac raczki urzedasy i jechane

    • 5 0

  • Spoko. Po remoncie torowisko i tak zaraz sie pokrzywi. Kolejowych inwestycji ten problem nie dotyczy. W Czechach tramwaje tez jezdza po prostych szynach ale u nas wedlug ekspertow krzywo musi byc bo inaczej sie nie da.

    • 2 1

  • Ta sama sytuacja co z przebudowa ul. Podwale Przedmiejskie w srodmiesciu. Wstepna wycena miasta znacznie odbiega od realiów panujących na rynku. Zastanawiam się po co przygotowuje sie takie zanizone cenowo zalozenia. Być może tylko po to zeby pochwalić się dobrą inicjatywa i zwalic wszystko później na wykonawców.

    • 6 0

  • Rajbud... (1)

    Jak oni to zrobią to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Na co dzień wszyscy widzimy jak cudownie ta firma radzi sobie z codzienną konserwacją istniejącej sieci komunikacyjnej. Niech się lepiej za budowanie nowej nie biorą...

    • 9 0

    • pytanie, jak wyglądała konserwacja dotąd...

      bo jakoś sieć niewyregulowana...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane