- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (164 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (196 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (24 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (58 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-02-07 23:36
Tramwaj tam niepotrzebny
Można łódkami dostać się do centrum. A potem dopiero tramwajem
- 2 4
-
2018-02-07 23:36
Zobaczcie ile kosztowała przebudowa na przeróbce samo miasto szacowało, że będzie to 160mln. Teraz ewidentnie urwali się z choinki odcinek na stogi jest dwa razy dłuższy i nie zmienia faktu, że na przeróbce trasa szła po moście, bo nie był on rozbierany tylko robiona sama nawierzchnia.
- 9 0
-
2018-02-08 02:50
(1)
Stare tory stare tramwaje stare autobusy dzielnica traktowana po macoszemu brawo włodarze i ztm
- 13 0
-
2018-02-08 15:16
Ta dzielnica potrzebuje rewitalizacji w pierwszym miejscu,
A nie jakieś dolne miasto
- 2 0
-
2018-02-08 06:22
Remont trasy
Jest wyjście przesunąć środki z budowy kolejnej kładki (zbyteczna) i wykonać remont BYc może Miasto zaniżyło koszty.Remont i to w całości jest niezbędny a dzielenie go na etapy etapy nie ma sensu . Robotę trzeba zrobić raz a dobrze
A więc raz a dobrze.- 10 2
-
2018-02-08 06:50
A moze wziac z giga sumy przeznaczonrn na serwis internetowy miasta
- 5 0
-
2018-02-08 07:46
Budyń da w ramach kaucji !
Jak już budyń dostnie wyrok za mieszkania i inne przekręty to wpadnie pewnie od razu wystarczająca ilość kasy.
- 2 0
-
2018-02-08 07:46
Jak wam drogo zakasac raczki urzedasy i jechane
- 5 0
-
2018-02-08 07:56
Spoko. Po remoncie torowisko i tak zaraz sie pokrzywi. Kolejowych inwestycji ten problem nie dotyczy. W Czechach tramwaje tez jezdza po prostych szynach ale u nas wedlug ekspertow krzywo musi byc bo inaczej sie nie da.
- 2 1
-
2018-02-08 09:04
Ta sama sytuacja co z przebudowa ul. Podwale Przedmiejskie w srodmiesciu. Wstepna wycena miasta znacznie odbiega od realiów panujących na rynku. Zastanawiam się po co przygotowuje sie takie zanizone cenowo zalozenia. Być może tylko po to zeby pochwalić się dobrą inicjatywa i zwalic wszystko później na wykonawców.
- 6 0
-
2018-02-08 10:08
Rajbud... (1)
Jak oni to zrobią to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Na co dzień wszyscy widzimy jak cudownie ta firma radzi sobie z codzienną konserwacją istniejącej sieci komunikacyjnej. Niech się lepiej za budowanie nowej nie biorą...
- 9 0
-
2018-02-13 13:58
pytanie, jak wyglądała konserwacja dotąd...
bo jakoś sieć niewyregulowana...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.