- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (60 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (336 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów w Gdańsku do 2027 roku
Do 2027 roku Gdańsk planuje zakup co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów. Ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej może być więcej, uzależnione jest to jednak od dopłat z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Ekologiczna flota gdańskiej komunikacji miejskiej może być jednak większa. W tym roku rozpoczęto procedurę zakupu trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych typu mini wraz infrastrukturą ładowania.
- Zakup kolejnych autobusów zeroemisyjnych i związanej z tym infrastruktury ładowania/tankowania uzależniony będzie od wysokości ewentualnej pomocy finansowej, udzielonej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu "Zielony Transport Publiczny" - dowiadujemy się od miejskich urzędników.
Oferowany poziom dotacji wynosi odpowiednio:
- 90 proc. dla autobusów wodorowych,
- 80 proc. (malejąco) do 60 proc. dla autobusów elektrycznych
- i 50 proc. (ale nie więcej niż 3 mln zł) dla infrastruktury.
Na zakup autobusów zeroemisyjnych, w tym autobusów elektrycznych i napędzanych paliwem wodorowym, zabezpieczono niezbędne środki finansowe w Wieloletnim Planie Inwestycji GAiT do roku 2030.
51 autobusów gdy dotacji nie będzie...
W przypadku braku dotacji, GAiT planuje zakupić autobusy elektryczne:
- 3 sztuki w 2021 r.,
- 9 sztuk w 2022 r.,
- 19 sztuk w 2024 r.
- i 20 szt. w 2027 r.
Czyli łącznie 51 autobusów zeroemisyjnych.
...i 80 pojazdów z dofinansowaniem
Eko-flota może być większa w przypadku otrzymania dotacji. Wówczas w Gdańsku pojawią się:
- 3 autobusy w 2021 r.,
- 48 w 2022 r.,
- 29 w 2024 r.,
czyli łącznie 80 autobusów zeroemisyjnych, w tym 10 autobusów napędzanych paliwem wodorowym.
Rozkłady komunikacji miejskiej
Co istotne - zakup autobusów wodorowych jest uzależniony od możliwości dostawy paliwa wodorowego na akceptowalnym przez GAiT poziomie cenowym.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Motocykle, skutery i quady na sprzedaż. Gdańsk, Gdynia, Sopot
Opinie (140)
-
2021-08-12 15:51
Takie one zeroemisyjne, jak piec na śmieci mojego sąsiada. (2)
- 21 4
-
2021-08-12 21:27
Zeroemisyjne oznacza, że nie emitują podczas jazdy (1)
- 0 2
-
2021-08-13 14:43
Czyli dym leci w innym miejscu?
- 1 0
-
2021-08-12 15:55
Nic a nic eko. (1)
Znowu prowizja czeka na kogoś. Gaz ziemny i LPG jest bardziej eko.
- 11 3
-
2021-08-12 16:43
gaz oczywiście z Rosji
nie, dziękujemy
- 1 2
-
2021-08-12 15:57
I tak nic z tego nie będzie.
- 3 3
-
2021-08-12 15:58
ot ciekawostka (3)
U nas niemiecki MAN a w Austrii testują Solarisa na wodór i to na polskich blachach.
- 17 1
-
2021-08-12 17:06
I co cię tak dziwi? Wolny rynek jest.
i swobodna konkurencja.
Jeszcze...- 0 2
-
2021-08-12 22:09
bo tam nie rzadzi PO w miescie W Gdańsku zawsze kupuja tylko mercedesy od 20 lat!
- 2 0
-
2021-08-13 10:09
hiszpańskiego Solarisa
- 1 0
-
2021-08-12 15:59
Tanio
Tanio =10zl. Lisicki plus tanio = 30zl. Lisicki tanio eko= 40zl i drogi serwis
- 14 5
-
2021-08-12 16:02
(2)
Lepiej wprowadzcie i wspólny bilet na trójmiasto za rozsądną cenę tak jak w Warszawie
- 5 1
-
2021-08-12 17:07
(1)
Ok, a z kim Warszawa ma "wspólny bilet"?
Z Łodzią czy Radomiem?"- 1 1
-
2021-08-13 10:10
Mógłby być wspólny bilet na pozostałe powiaty, bo jak ktoś np. dojeżdża z Władka czy Pucka i przeseiada się z PKS-u na pociąg, to mógłby sobie kupić dobówkę MZKZG już w Pucu, a nie Redzie czy Gdyni.
- 0 0
-
2021-08-12 16:04
Pieniądze wyrzucone w błoto
Zeroemisyjne to wielkie oszustwo biznesowe.
- 11 2
-
2021-08-12 16:04
Ach (4)
Miałam tę nieprzyjemność podróżować eko-busem. Nie działa klimatyzacja (pani kierowca nie mogła jej załączyć), psują się drzwi - co trzeci przystanek musiała na nowo odpalać pojazd. Komunikacja w Gdańsku już wyglada źle, może lepiej jej nie pogarszać
- 24 6
-
2021-08-12 18:39
Gdyby pani włączyła klimatyzację to by nie dojechała do końcowego przystanku (3)
- 11 1
-
2021-08-13 01:36
(1)
A od kiedy to klimatyzacja napędzana sprężarką mechaniczną (jak w każdym samochodzie) dużo prądu zużywa? ;)
- 0 5
-
2021-08-13 08:59
Ło matko, a energia mechaniczna to skąd się bierze w takim autobusie? Poza tym, nie sądzę, żeby projektanci byli takimi i**otami, żeby sprężarkę przez niepotrzebny pasek podłączać, tylko jest zasilana elektrycznie, jak to się w hybrydach robi. To tylko w spaliniakach takie wynalazki są.
- 2 0
-
2021-08-13 07:07
Dlatego właśnie
Trzeba z nich zrezygnować - skoro na starcie są niewydolne to nie ma inwestować kasy w taki badziew.
- 2 0
-
2021-08-12 16:04
Już dawno powinna być flota elektrycznych autobusów , tylko te miernoty inwestują w niemieckie diesle (2)
Trują nas spalinami a tyle mln euro dostali z UE !
- 4 22
-
2021-08-12 20:29
Kup se hulajnoge (1)
- 3 1
-
2021-08-12 22:09
ty powinienes kupic mózg ale niestety nikt ci nie sprzeda :)
- 2 2
-
2021-08-12 16:07
Dziwne. Ale jeździ tylko na południowych dzielnicach Gdańska (4)
Niby taki zaścianek, ze Słoikami i smrodem. W ZTM wiedzą, gdzie flota jest najmniej niszczona przez mieszkańców, co świadczy o ich poziomie wychowania i kulturze osobistej.
- 17 17
-
2021-08-12 16:26
ten wpis to raczej o megalomanii
świadczy.
- 11 4
-
2021-08-12 18:14
(1)
Wam tam wozy drabiniaste trzeba wysyłać
- 2 4
-
2021-08-12 18:35
Ciągnięte przez takich mądralińskich jak ty.
P.s. uważaj na bat.- 6 1
-
2021-08-12 18:31
Południowe dzielnice, bo Jest dużo wzniesień.
A jak jest dużo wzniesień, to jest też i dużo odzysku. Z tym że jak jedzie na dół to też musi wrócić pod górę, więc sprawdzają w warunkach jakich u nas najwięcej. Co mają po płaskim przymorzu testować czy producent nie ściemnia?. ;)
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.