- 1 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (61 opinii)
- 2 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (382 opinie)
- 3 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (337 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (35 opinii)
- 5 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (184 opinie)
- 6 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (133 opinie)
Co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów w Gdańsku do 2027 roku
Do 2027 roku Gdańsk planuje zakup co najmniej 51 zeroemisyjnych autobusów. Ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej może być więcej, uzależnione jest to jednak od dopłat z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Ekologiczna flota gdańskiej komunikacji miejskiej może być jednak większa. W tym roku rozpoczęto procedurę zakupu trzech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych typu mini wraz infrastrukturą ładowania.
- Zakup kolejnych autobusów zeroemisyjnych i związanej z tym infrastruktury ładowania/tankowania uzależniony będzie od wysokości ewentualnej pomocy finansowej, udzielonej przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu "Zielony Transport Publiczny" - dowiadujemy się od miejskich urzędników.
Oferowany poziom dotacji wynosi odpowiednio:
- 90 proc. dla autobusów wodorowych,
- 80 proc. (malejąco) do 60 proc. dla autobusów elektrycznych
- i 50 proc. (ale nie więcej niż 3 mln zł) dla infrastruktury.
Na zakup autobusów zeroemisyjnych, w tym autobusów elektrycznych i napędzanych paliwem wodorowym, zabezpieczono niezbędne środki finansowe w Wieloletnim Planie Inwestycji GAiT do roku 2030.
51 autobusów gdy dotacji nie będzie...
W przypadku braku dotacji, GAiT planuje zakupić autobusy elektryczne:
- 3 sztuki w 2021 r.,
- 9 sztuk w 2022 r.,
- 19 sztuk w 2024 r.
- i 20 szt. w 2027 r.
Czyli łącznie 51 autobusów zeroemisyjnych.
...i 80 pojazdów z dofinansowaniem
Eko-flota może być większa w przypadku otrzymania dotacji. Wówczas w Gdańsku pojawią się:
- 3 autobusy w 2021 r.,
- 48 w 2022 r.,
- 29 w 2024 r.,
czyli łącznie 80 autobusów zeroemisyjnych, w tym 10 autobusów napędzanych paliwem wodorowym.
Rozkłady komunikacji miejskiej
Co istotne - zakup autobusów wodorowych jest uzależniony od możliwości dostawy paliwa wodorowego na akceptowalnym przez GAiT poziomie cenowym.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Motocykle, skutery i quady na sprzedaż. Gdańsk, Gdynia, Sopot
Opinie (140)
-
2021-08-12 16:07
Zimą te wynalazki pozostaną w zajezdni. (1)
Mróz, korki i ogrzewanie rozłożyły w pewnym austriackim mieście całą flotę elektryków.
Na ulice powróciły diesle. Zasięg 270km zimą to brednie.- 18 3
-
2021-08-13 16:12
Zastanawiam się nad kupnem hybrydy
Czy ktoś z właścicieli takowych mógłby nadmienić, jak one w praktyce sprawują się w zimie, kiedy pojemność baterii spada? To poważne pytanie, więc proszę o rzeczowe odpowiedzi.
- 0 0
-
2021-08-12 16:09
ekoautobusy
a czy ci wieśniacy co będą nimi wożeni zaczną sie myć bo teraz śmierdzi gnojem.
- 8 4
-
2021-08-12 16:19
A skąd prąd i wodór do tych pojazdów?
Mamy jakąś technologię ich produkcji bez emisji choćby CO2
O produkcji akumulatorów już nie wspomnę.- 10 2
-
2021-08-12 16:21
Jakie to piękne hasła wymiana taboru na elektryki !
A kiedy wymiana floty morskiej i lotniczej na elektryki ???? co one nie trują czy są 0 emisyjne ?
Tutaj jedno wyklucza drugie Nic z tego i tak nie będzie do kiedy najwięcej dwutlenków węgla i gazów cieplarnianych nie przestaną emitować Chiny czy USA a kto jest w stanie zmusić takie Chiny do tego ? oni nie zmienią nic w swojej gospodarce i działanie Europu o kant d....py potłuc ! tutaj ktoś tylko na tym chce dobrze zarobić kosztem innych a i tak klimat tego nie odczuje !- 9 3
-
2021-08-12 16:32
A ja chcę herbatki. (2)
- 1 2
-
2021-08-12 16:44
to jedź do Putina
- 1 1
-
2021-08-13 16:13
Z prądem? ;)
- 0 0
-
2021-08-12 16:34
pojazdy zero emisyjne (2)
Nie ma czegos takiego jak pojazdy zero emisyjne Prad w Polsce jest z elektrowni weglowych czyli gdzies te zanieczyszczenia sie wytwarzaja
- 10 1
-
2021-08-12 17:03
Sam pojazd jest zero emisyjny. To nasza sieć energetyczna nie jest. Gdzie widzisz sprzeczność? (1)
- 1 1
-
2021-09-04 09:37
Argument typu "mój diesel też jest zeroemisyjny, pod warunkiem że stoi na parkingu". Różnicę robi energia, którą trzeba wyprodukować, by wprawić pojazd w ruch, a ta, również w przypadku elektryków, jest jak najbardziej emisyjna.
- 0 0
-
2021-08-12 16:36
Zamiast na awaryjne powolne tramwaje
Gdańsk powinien postawić na szybsze zero emisyjne autobusy i buspasy
- 2 7
-
2021-08-12 16:38
Elektryczne autobusy to "Eko autobusy", ale
już elektronika użytkowa często określana jest "elektro śmieciami", mimo że w obu przypadkach chodzi o urządzenia elektryczne zasilane bateriami ;-) Wniosek? Niedługo autobusy elektryczne też będą elektro śmieciami, tylko jeszcze to nie jest modne.
- 13 1
-
2021-08-12 16:49
Nie eko
W ankiecie brak opcji - NIE, bo nie są eko w kraju napędzanym w większości energią z węgla
- 5 1
-
2021-08-12 17:03
Zeroemisyjne byłyby drewniane wozy, napędzane siłą mięśni pasażerów. (2)
Cała reszta to pic na wodę.
- 11 0
-
2021-08-12 18:31
A pasażerowie to nie emitują CO2?
A niektórzy to i metanu? ;>- 4 1
-
2021-08-12 18:31
Pod warunkiem, ze nie pie rdzą
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.