• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

  • Śmierdzi wałem (1)

    Jw

    • 19 7

    • To się umyj

      • 3 3

  • Ktoś

    Za te skromne 80 banniek to tradycyjnie zrobić tam tylko drogę dla rowerów i chodnik.

    • 7 4

  • O ile dobrze pamiętam (13)

    Kilka lat temu miasto przewidywało, że NŚ będzie kosztować niespełna 150 mln zł. Jeszcze kilka lat zwłoki i dojdziemy do 500 mln zł. PS. Czy w związku z tym, że projekt ma uwzględniać rezerwę pod PKM, to NŚ zostanie ograniczona do jednego pasa? Jeżeli tak, to nie dość, że koszt rośnie to jeszcze zakres maleje.

    • 106 10

    • to raczej nie jest wina gmin, że pieniądz systematycznie jest psuty (2)

      • 21 7

      • ale to że robią ta droge 10 lat to juz chyba tak

        • 12 3

      • za to wina gmin jest oddanie terenow pod zabudowe

        Bez sieci komunikacyjnej...
        Potem daje to preteksty do "lo! panie miedzy domami to w tunelu albo warstwami".
        A koszty rosna...

        • 2 0

    • będzie 2x2 (w tym buspasy) (2)

      • 0 16

      • A skąd taki pomysł? (1)

        Po to będzie kolej, żeby buspasów nie robić

        • 14 0

        • bo juz nikt nie pamieta, po co one sa...

          Ale sa wszedzie, to i na Nowej Swietokrzyskiej beda ...

          Bo tak rzecze pismo i obyczaj...

          • 0 1

    • (3)

      a o ile ja pamiętam kilkanaście lat temu jak było 75% aut (w tym wraków) mniej i ulic było mniej i korków ZERO

      • 6 2

      • (2)

        a mieszkańców ile było?

        • 3 2

        • w mieście tyle samo co dziś (1)

          jak wzrasta liczba mieszkańców otoczenia miasta, to korki są murowane

          • 2 0

          • Kilkanaście lat temu na południu były tylko pola i bagna.

            • 4 0

    • (2)

      Przecież jest napisane że będzie to droga o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu, czyli po jednym pasie w każdą stronę. Drugą jezdnię kanibalizuje PKM

      • 8 2

      • to miasto skanibalizowalo rezerwe (1)

        Na kolej.
        Od lat 90 to nieustanny proces.
        Co ciekawsze, obecne mzonki o PKM produkuja ci sami ludzie, co tory likwidowali.

        • 0 1

        • Pobudka

          PKM to nie mrzonki, na szczęście dla Was, mieszkańców tzw. Południa, co tak ochoczo i bezrefleksyjnie się tłumnie powynosili z wielkiej płyty do, umówmy się, dziadobloczków rozrzuconych jak gnój po polu. Fakt przez lata miasto z kolejnymi cymbałami w BRG i innych zbieraninach nieudaczników i oportunistów ale największym beneficjentem tej całej hucpy są deweloperzy. Oni wam wcisnęli ten piękny sen o własnym, nowiutkim M w otoczeniu przestrzeni i zieleni - w zestawie z dybami na 25-30 lat. A zamiast pałacu sutereny, zamiast zieleni kolejne baraki, a wszystko jedno wielkie g*wno warte. Najzabawniejsze, że pomimo tylu nabitych w butelki kolejni jak owce pchają się z uporem maniaka w dokładnie ten sam syf, sami kolano w imadło pchają. Paranoja, dramat i beznadzieja

          • 0 1

  • budowa 1km autostrady w Niemczech kosztuje...

    ... od 6 do 20 mln euro czyli przy obecnym kursie od 28 do 93,6 mln złotych
    tyle mam do powiedzenia w temacie kasty budowniczych dróg, deweloperów, przetargów lokalnych i ogólnokrajowych.

    • 20 9

  • Paradoks Braessa (22)

    twierdzenie matematyczne orzekające, że w pewnym modelu ruchu drogowego czasy podróży pojazdów mogą ulec wydłużeniu po dodaniu do sieci drogowej nowego połączenia.
    Ale ludzie i tak w to nie wierzą i będą budować kolejne drogi i będą tkwić w tych...... autach

    • 29 43

    • to co zamiast tego? (1)

      jeszcze droższą infrastrukturę komunikacyjną, czy zakaz wjazdów i autobusy?
      może rowery?

      • 4 8

      • A ciekawość... Ile km prawdziwej DR da się zrobić za 81mln?

        • 0 1

    • (2)

      jest PKM w planach, do wyboru do koloru

      • 10 3

      • gupi czy trol ? (1)

        PKM najszybciej w 2035

        • 4 4

        • 2030

          Prosze o powazna odpowiedz, co lepsze:
          1) budowa, poszerzanie dróg mimo z góry znanego rezultatu czyli nota bene odlewania oliwy do ognia w nadzieji ze wyborcy stojący w korkach docenia;
          2) czy w reszcie po latach walenia glowa w ten sam mur zainwestować w sprawdzone na calym swiecie rozwiazanie (nie wiem czemu uwazasz ze jest droższe?) ktore, owszem nie mozna udostępniać co 1km a trzeba na raz wykonać wiekszy zakres ale uruchomienie kolei na południe jest jedyna szansa na to ze nie bedziecie tam gnić w korkach i smrodzie własnych błędów do konca smutnego zycia.

          • 0 1

    • (5)

      paradoks ekoterrorysty. im bardziej sie wpycha rowery, somochody elektryczne i transport zbiorowy ludziom tym wiekszy jest opor przed totalitaryzmem

      • 13 7

      • Refleksja przyjdzie dopiero za 3 lata jak będziesz tkwił tam w korku (3)

        • 9 6

        • ja tam stoję obecnie (codziennie) w korkach (1)

          • 9 0

          • No ale czemu miało by się to zmienić?

            Będziesz stał na NŚ tak samo jak na SŚ. Różnica jest tylko taka że na nowej postoisz sobie za wywalone 90 mln z twoich podatków

            • 8 3

        • Miasto nie myśli perspektywicznie,Nowa Letnica bez kolejki SKM,tory do Nowego Portu zwinęli!!!!!!

          • 3 0

      • wsiądź każdym półdu.kiem w jednym samochodzie, i bądź sobie szczęśliwy, tylko nie smęć nt. korków

        • 2 5

    • (3)

      Gdyż nowa drogą będzie atrakcyjna i więcej kierowców ją będzie wybierało (jak się stało dla ulicy Żołnierzy Wyklętych)
      Tylko, że tutaj powstało dużo nowych mieszkań a siatka drogowa nie była rozbudowywana od... 40 lat?

      Tutaj tak naprawdę miasta właśnie spłaca dług który zaciągnęło nie planując rozwoju tej części miasta.

      PS. Ciekawe, czy urząd znowu to nazwie planowanym, okresowym remontem...

      • 13 3

      • (2)

        I już kłamiesz. W międzyczasie zbudowano m.in. Havla, Cedrowa (i nową odnogę ostatnio), łącznik na Niepolomickiej, AK dociągnięto do obwodnicy, a nawet dalej i zbudowano Piotrkowską. A korki coraz większe i cała kasa w błoto.

        • 8 3

        • Zobacz ile na niepolomickiej nowych blokow i gdzie jest najwiekszy problem drogowy aktualnie

          • 2 0

        • wszystkie te obiekty powstaly po!!!

          Monetyzacji terenow miasta i zabudowaniu ich mieszkaniowka.

          Juz w chwili uruchomienia byly niewydolne i niedoszacowane. Nie wliczajac w to oczywistych bledow wynikajacych z zaniechan i bieda- oszczednosci...

          • 1 0

    • (5)

      Jest inne spostrzerzenie z teorii gier, dopiero sieć dróg rozładuje kotki, jedna droga nie polepszy

      • 8 3

      • Kotki?

        Jesteś spod Skandawy?

        • 1 1

      • Zwykłe uziemienie wystarczy do rozładowania kotków. (3)

        A korki najlepiej może rozwiązać realna oferta alternatyw dla asfaltu i samochodów, czyli zbiorkom i DR'y.

        • 2 1

        • Jeszcze pewnie platne od przystanku jadace najbardziej na okolo zbiorkomy?

          • 1 1

        • na szpetote najlepsze jest... (1)

          Stluczenie lustra!!!

          • 1 1

          • Zgadza się.

            Szpetota jest raczej nieuleczalna i możesz z tym zrobić 2 rzeczy- albo przeznaczać dzień w dzień sporo kasy i czasu na ukrycie tego pod wszelkimi makijażami (nie zadziała na np. garb) albo zwyczajnie przestaniesz się tym przejmować i nauczysz się jakoś żyć z prawdą.

            • 0 1

    • największym paradoksem są takie właśnie głupie wypowiedzi jak powyżej przeklejone z internetu

      • 2 1

  • Oby.wyburzyli te obrzydliwe (2)

    Budynki przy petli, oslo czy jak to sie tam zwie

    • 5 7

    • nic nie trzeba burzyć. (1)

      na wszystko rezerwa jest

      • 3 1

      • sam jestes rezerwa

        sie korposzczury pobudowaly a normalnych ludzi nie stac

        • 0 6

  • Metro zamiast PKM południe

    Niech Gdańsk też ma w końcu będziemy metropolią.

    • 7 10

  • Czy ja dobrze czytam ?

    100 tygodni na 1 km drogi ??? Ida chyba na rekord w Księdze Guinessa

    • 32 3

  • Obciążyć kierowczyków. Chcą: budowy nowych dróg, remontów, wiaduktów, mostów, obiektów wspomagających, utrzymania, (7)

    oświetlenia, itd.,

    to niech płacą! Sprzedać im utrzymanie i budowę dróg. Chcą mieć to niech płacą. Przechwalają się, że są bogaci i nie będą jak frajerzy jeździć komunikacją zbiorową. No to skoro mają kasę i chcą mieć więcej to im to sprzedać. Po realnych cenach.

    Dodatkowo obciążyć ich za trucie środowiska. Czyli zatruwanie środowiska spalinami i hałasem. I za zabijanie ludzi i zwierząt.

    • 15 28

    • :D (1)

      Zbiorkom to w powoetrzu się unosi i dróg nie potrzebuje.

      • 3 8

      • dokładnie! obciążyć autobusowczyków

        • 5 5

    • (1)

      Ok, zbudujemy tam tylko buspas,chodnik i drogę rowerową

      • 4 3

      • Buduj ile chcesz, tylko za to płać.

        • 5 0

    • Wariatów nie brakuje

      • 4 2

    • (1)

      kierowczykow? a może rowerian obciążyć za leczenie udaru i pęknięcia odbytu z powodu uciśnięcia naczyń krwionośnych głowy od za ciasnego kasku i jazdy bez siodełka? opinia wypełniona nienawiścią do kierowców, zgłaszajcie córkę leśnika

      • 2 5

      • Pomysł opodatkowania kierowczyków jest nienawiścią? To ty jesteś nienawistny. Pewnie dizlem ze wsi do miasta wjeżdżasz.

        Stoisz w korku i trujesz środowisko.
        Chcecie mieć drogi to sobie za nie płaćcie. Proste jak drut. Nie ma już komuny, roszczeniowe ludki.

        • 1 2

  • (3)

    Mają budżet 89 mln, najniższą oferta to 81 mln. Na co pójdzie te 8 mln?

    • 9 5

    • Pewnie na roszczenia wykonawcy, roboty zamienne i waloryzację

      • 3 2

    • (1)

      Rydwan i debata o lgbtednbhcjgnbnm hgrhfs.

      • 2 6

      • pomnik JPII

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane