- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi
Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.
Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:
- Strabag - 81 478 394 zł
- Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
- Budimex - 148 463 581 zł
Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.
Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni
Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.
Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).
Projekt ściśle związany z PKM Południe
Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.
Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie
- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania do 400 tys. zł w pobliżu pętli Łostowice
Opinie (257) 2 zablokowane
-
2023-03-29 10:28
Pomysł (1)
Zdaję sobie sprawę, że podniosło by to koszty projektu, ale w niektórych miejscach tory i taka mają iść pod ziemią, czy nie lepiej byłoby wykopać, zrobić tunel, zakopać i na górze zrobić ulicę i te wszystkie ścieżki rowerowe, bo z tego co rozumiem to ma iść równolegle do siebie, co dla mnie jest stratą przestrzeni.
- 13 1
-
2023-03-30 18:38
Też bym tak chciał
Ale z drugiej strony tory będą budować dopiero za 5lat i skończą za 7 także może lepiej niech zrobią tunel równolegle a w przyszłości można dobudować drugą jezdnię jak znajdą się środki bo wiadomo że miasto dalej będzie się powiększać i drogę i tak trzeba będzie poszerzyć
- 0 0
-
2023-03-29 10:59
droga
Nie wierze km drogi 3,5 roku ,projekt półtora roku nic dziwnego ze to tyle kosztuje
- 0 0
-
2023-03-29 11:58
Budowa 1 km ulicy ma trwać 2 lata??? To chyba łopatami będą teren niwelować i lać asfalt z betoniarki...
- 0 0
-
2023-03-29 15:24
Jeden kilometr drogi w 4 lata - łał, borze zielony, matko i córko! Co za impet co za rozmach!
- 0 0
-
2023-03-29 17:14
Czyli końca budowy raczej nie dożyję :D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.