• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

  • czas wykonania

    3,5 roku budowa 1 km to chyba kpina.
    Patrząc to w tym wypadku ja będą budować 10 km to będzie to trwało 10 lat
    i na dokładkę 20 lat projektowania

    • 1 0

  • fala kosztuje duzo wiecej i zadenego z tego pożytku

    • 2 0

  • fajne ceny

    • 0 0

  • Bomba! Że nadal w ramach tego zadania przygotowują grunt pod PKM. Bardzo dobrze! Zbiorkom w tym kolej to powinna być podstawa komunikacyjna

    • 1 0

  • Nie kłamcie.
    Inwestycja będzie finansowana w środków gdańska. Dopiero po oddaniu mogą się zgłosić Rządowego Funduszu Polski Ład po "obiecane" 65 mln złotych. Chyba że wycofają się :P Narazie mają promesę.

    • 1 0

  • Nowa Wyzwolenia

    A kiedy wreszcie doczekamy się Nowej Wyzwolenia w Gd.Letnicy?

    • 1 0

  • Super tempo
    Odliczyć papierkową robotę , to tempo zabójcze, średnio wyjdzie 1 m tygodniowo

    • 0 0

  • Czyli w Gdańsku znów pojawią sie nowe porsche

    • 0 0

  • jaki sens

    jest w przeprowadzaniu tak kosztownej inwestycji jednojezdniowej tylko z dwoma pasami ruchu? przecież to nonsens planistyczny w obszarze chaotycznie zabudowywanym, na którym brakuje dominującej arterii

    • 0 0

  • Prosimy już rozpisywać przetarg na kolejny odcinek.

    Bo ten kilometr nic nie zmieni, wręcz może jeszcze bardziej zakorkować okoliczne skrzyżowania. Bez kolejnych odcinków poprawy nie będzie.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane