• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co najmniej 81 mln zł za projekt i budowę 1 km drogi

bra
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (257)

Od 81 do 148 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę pierwszego odcinka Nowej Świętokrzyskiej o długości ok. 1 km. Tylko jedna mieści się w budżecie. Prace potrwają ok. 3,5 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Trzy oferty wpłynęły do przetargu na projekt i budowę pierwszego etapu Nowej Świętokrzyskiej, która połączy pętlę na ŁostowicachMapkaul. KampinoskąMapka.

Trzy oferty na budowę Nowej Świętokrzyskiej:

  1. Strabag - 81 478 394 zł
  2. Konsorcjum firm: Kobylarnia i Mirbud - 94 470 000 zł
  3. Budimex - 148 463 581 zł

Na ten cel miasto zabezpieczyło w budżecie niecałe 89 mln, więc najniższa oferta, jako jedyna, mieści się w budżecie.

Projektowanie 73 tygodnie, budowa 100 tygodni



Nowa Świętokrzyska będzie drogą o przekroju jednej jezdni z dwoma pasami ruchu. Oprócz niej powstaną też obiekty inżynierskie, chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.

Prace projektowe potrwają 73 tygodnie, czyli ok. 1 rok i 5 miesięcy, a budowa kolejnych 100 tygodni (niecałe 2 lata).

Projekt ściśle związany z PKM Południe



Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany budową linii kolejowej PKM Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych dotychczasowych rozwiązań, warunkujących przyszłą realizację linii PKM.

Czym jest PKM Południe? Wszystkie teksty o tym projekcie



- Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe, jak również te związane z połączeniem kolejowym - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.

bra

Opinie (257) 2 zablokowane

  • Jabłoniowa

    A przyjdzie kiedyś taki czas, że zabiorą się za Jabłoniową. To co tu się odstawia to głowa mała. Plany jakieś kiedyś były. Ktoś kiedyś wspominał...

    • 6 3

  • Kabaret (3)

    Kilometr drogi w 3,5 roku, to jakiś żart? Co oni tam będą tunel w litej skale drążyć?

    • 19 3

    • Estakadę

      • 8 1

    • nie bardzo rozumiem też (1)

      • 2 1

      • Obejrzyj rzeźbę terenu, to ci się rozjaśni

        • 2 1

  • Strabag (1)

    Dobra firma oby to szybko poszło! Jak najszybciej

    • 3 4

    • Starbucks?

      No nie wiem?
      Chyba z fusów od kawy wybudują drogę...

      • 1 0

  • Kilometr za 80mln buahaaaaaa,szkoda ze nie miliard-ojj dojii sie ten gdansk,dojii... realny koszt max 10mln.

    Inz.skanska

    • 8 4

  • (1)

    Zakładając, że miasto ma 500 tysięcy mieszkańców i każdy dałby 500 zł rocznie, to jesteśmy w stanie wybudować 3 takie odcinki. Ale państwo woli nasze podatki zabierać i dawać na bombelki.

    • 9 3

    • ty możesz swoje dać na miasto nikt ci nie broni

      • 1 1

  • Jedyne co cieszy to to że powstanie ścieżka rowerowa. Innych korzyści nie widzę. Dla środowiska pozostanie niestety tylko smród spalin.

    • 4 4

  • Problem (2)

    Wiecie co jest największym problem logistycznym dróg w trojmiescie? Brak wcześniej wybudowanych drog z odpowiednia przepustowoscia na x lat.Deweloperzy buduja na potęgę nowe osiedla szczegolnie na południu gdanska. A dróg brak. Teraz sobie wyobrazcie co sie będzie działo jak za pare lat będą budowac tam nowa drogę Korki razy 3. Plan jest prosty. Najpierw drogi pozniej osiedla

    • 10 5

    • No to buduj drogi w polu za własną kasę (1)

      • 6 4

      • A później z pieniędzy podatników jest to ściągane. I płacisz za to wszystko. Twoj czas i zmarnowane palwio.Poczytaj sobie jakie są rozwiązania w innych krajach.

        • 3 1

  • Droga powinna byc do Niepolomickiej (1)

    1 etap drogi powinien być troche dłuższy i łączyć się z ul Niepolomicka. Byłaby może 50% dłuższa a dałaby 5x lepszy efekt.
    Miasto robi ten odcinek na otarcie łez bardzo zaniedbanego drogowo południa Gdańska.
    Z powodu olbrzymich korków sprzedaje mieszkanie i mam zamiar kupić w Żukowie. Bede dojeżdżał pociągiem do pracy i już nie będę płacił podatkow w Gdansku, bo urzędnicy mają mnie gdzies

    • 16 4

    • będziesz stał w załadowanej pkm haha

      • 1 1

  • Tylko do Kampinoskiej ?? Czyli osiedlowa ulica Srebrna będzie miała natężenie ruchu zbliżone do Al. Zwycięstwa. Zapraszam już teraz rano i popołudniu. Niekończący się ruch samochodów i autobusów na osiedlowej uliczce. Pierwszy etap powinien być doprowadzony minimum do Niepołomickiej.

    • 10 3

  • Jeżeli tylko do Kampinoskiej to miasto powinno dokończyć ostatni odcinek nowej Kolorowej (około 200 metrów) i połączyć ją z Kampinoską na wysokości tej pseudo betonowej pętli. Rezerwa w postaci zakrzaczonej łączki cały czas czeka. Odciążyło by to nie przystosowany do takiego ruchu górny odcinek ulicy Srebrnej gdzie auta i autobusy muszą zjeżdżać w dół by ponownie za chwilę wspinać się w górę aby dojechać do Kampinoskiej. Autobusy mają problem aby skręcić z Kampinoskiej w Srebrną. Gdyby dokończyć Kolorową to autobusy jechały by szybciej, prosto i praktycznie na jednym poziomie.

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane