- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (168 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Co sie stało z Długim Targiem?
9 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Nie odśnieżali za długi, nie dostaną ulg
Popękane płyty chodnikowych, odchodząca kostka brukowa i zapadnięte studzienki kanalizacyjne - tak wygląda nawierzchnia na Długim Targu i Długim Pobrzeżu w Gdańsku. - To wina mrozu i tirów, przywożących sprzęt na koncerty, a nie odśnieżania - twierdzi Zarząd Dróg i Zieleni. Na nową nawierzchnię nie ma co liczyć.
Mieszkańcy Gdańska, którzy w ostatnich dniach spacerowali po Głównym Mieście w Gdańsku, nie mogli wyjść ze zdumienia widząc stan nawierzchni na reprezentacyjnym deptaku miasta. Płyty chodnikowe są zniszczone od fontanny Neptuna aż po Długie Pobrzeże. Gdzieniegdzie są wybrzuszone, a momentami w ogóle pozrywane. Wiele z nich się rusza.
Tuż przed weekendem Długi Targ został odśnieżony. - Jakiś "mądry" wymyślił odśnieżanie ciężkim sprzętem i zostały połamane płyty, kostka powyrywana i pozarywane studzienki. Kto jest winny takiej bezmyślności? Koszty naprawy nawierzchni znacznie przekroczą oszczędności związane z odśnieżaniem - oburza się nasz czytelnik, pan Tomasz.
Właśnie przy Zielonej Bramie w piątek rozpoczęła się akcja wywożenia śniegu z miasta. Brały w niej udział 15-tonowe ciężarówki.
- To że wjechał tam sprzęt do odśnieżania to pikuś - broni się Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Przyczyną wysadzania płytek do góry jest ostry mróz, ale przede wszystkim imprezy masowe na Długim Targu. Nasz sprzęt nie jest tak ciężki, jak tiry przywożące konstrukcje na na koncerty.
- Nawierzchnia, którą wykonano 40 lat temu, jest przeznaczona tylko dla ruchu pieszego. Płyty granitowe na Długim Targu mają tylko 3 cm grubości. Ponadto podłoże pod płytami tańczy, jest słabe - wyjaśnia dyrektor ZDiZ.
Sytuacja ma się zmienić, gdy na Trakcie Królewskim (Długa i Długi Targ) zostanie wymieniona nawierzchnia. Planowane jest tam ułożenie równej nawierzchni granitowej, o dużej wytrzymałości, nie tylko estetycznej, ale i wytrzymałej. Na to musimy jednak jeszcze poczekać.
- Gdy tylko zakończą się mrozy rozpoczniemy doraźne prace naprawcze. Gruntowną przebudowę nawierzchni rozpoczniemy najwcześniej po 2012 roku, teraz nas na to nie stać. Musimy zakończyć duże inwestycje drogowe - przyznaje Kotłowski.