• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z mostem nad Martwą Wisłą?

4 lipca 2001 (artykuł sprzed 23 lat) 
Już od dłuższego czasu oko wszystkich wjeżdżających do Gdańska od strony Elbląga "cieszy" budowany nad Martwą Wisłą most wantowy. Jest to już drugi taki most w Polsce. Jako pierwszy powstał most świętokrzyski w Warszawie. Obok wrażeń architektonicznych most ma także pełnić ważną rolę komunikacyjną - ma byś częścią obwodnicy portowej. Ma ona na celu bezpośrednie połączenie trasy warszawskiej z autostradą A1 i Trasą Sucharskiego. Planowana jest budowa tunelu pod Martwą Wisłą i ul. Marynarki Polskiej, prowadzącą do Nowego Portu. Sam most ma skrócić zatem w znacznym stopniu dojazd do Portu Północnego i innych dzielnic Gdańska. Zakłada się, że zmniejszy to ruch samochodowy na zatłoczonych ulicach Śródmieścia Gdańska.

Do zakończenia budowy mostu zostało kilka miesięcy (planowany termin oddania to 15 października b.r.), w przyszłym tygodniu ma być zamontowany ostatni stalowy segment przęsła podwieszanego mostu, ale w związku z problemami finansowymi, budowa może zostać czasowo wstrzymana. Brakuje ośmiu milionów złotych na budowę infrastruktury drogowej - dojazdów i estakad. To zaledwie 5% kwoty, jaką będzie kosztował most, łącznie z projektem, zakupem terenu oraz ze zjazdami i dojazdami. Sprawa sfinansowania dokończenia budowy dojazdów powinna być rozstrzygnięta jeszcze w tym tygodniu.

Czy zakończenie budowy mostu rozwiąże problemy komunikacyjne Trójmiasta? Z pewnością nowa trasa zadowoli mieszkańców dzielnicy Stogi i Górek Zachodnich. Czy jednak, przy obecnych problemach finansowych, zbudowanie całej planowanej trasy jest realne?

Opinie (30)

  • Zgadzam się z panami Mostowcami i panem Neutralnym.
    Naprawdę trzeba mieć trochę wiedzy na temat, żeby móc krytykować.
    A swoją drogą to po cholerę łazić od trasy warszawskiej do ul Sucharskiego ? Jedynie na spacer. Znam lepsze miejsca.
    Dlatego most jest przeznaczony tylko dla ruchu kołowego.

    • 0 0

  • Wielka Fucha - do Mostowców.

    Kolego Mostowiec

    Jestem laikiem w sprawach mostu ale nie w sprawach żeglugi, jestem żeglarzem.
    Czy Koledzy Mostowcy widzieli mosty nad Kanałem Kilońskim, w Hamburgu ( czerowny most)czy jakikolwiek mościk w krajach Benelux-u. Tam wszystko albo jest zwodzone albo ma odpowiedni prześwit. Przecież Gdańsk ma wracać do Hanzy tylko jak ?. Przed wojną wszyskie mosty w Gdańsku były zwodzone łącznie z Siennickim i kolejowym.
    Dla mnie osobiście końcem komuny będzie wybudowanie NOWEGO ZWODZONEGO MOSTU w Polsce, nie remontowanie poniemieckiego, może się mylę a jeszcze nie zrobiono.
    O wszystkich parametrach tego mostu dowiedziałem się od kolegi też Mostowca który jest zaangażowany przy tej budowie. I to są jego słowa To jest FUCHA albo lepiej SABOTAŻ !!!. 8.5 m to jest podobno wymysł GUM-u.
    W planach nowy Siennicki ma być zwodzony :-), więc gdzie tu logika.Już są plany że udrożni się w przyszłosci żegluge, budująć dodtkowe zwodzone przęsło,kanał też, z lewej stony patyka.
    Pamiętam jak 3-lata temu G.W. rozpisywała się o projekcie tego mostu, podawali prześwit nad wodą 50m.
    Słyszałem też że nasza Waadza chciała (chyba już im przeszło) na topie patyka umieśćić herb Gdańska albo lepiej
    krzyż lub godło Papieża.

    • 0 0

  • Więcej o moście...

    Zainteresowanych szczegółami na temat mostu
    i całej inwestycji zapraszam na stronę:

    http://www.gdansk.gddp.gov.pl/tsgddp/

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • most

    a mnie prześwit mostu zwisa kalafiorem bo stoję w korkach na górny taras a wybór dogodnej drogi nie jest realny, pieniądze zamiast na most należało wydać na jedno porządne bezkolizyjne połączenie a lotniskiem, dzielnicami górnego tarasu no i autostradą A 1 która napewno w 2045 roku zosrtanie rozpoczęta

    • 0 0

  • Kompletna paranoja

    jak większość inwestycji drogowych, nawet te które mają sens, są prowadzone w sposób łagodnie mówiąc idiotyczny.

    • 0 0

  • Autorzy

    Autorzy projektu wywodza sie z Biura Projektow Komunalnych s.a. we Wrzeszczu. Z tego co wiem glownym projektantem byl inzynier Wachalski.

    • 0 0

  • swiatlo wodne

    Zarzuty ondosnie swiatla pomiedzy wodą a pomostem naszego pięlnego mostu podyktowane byly (tak mi się bynajmniej wydaje) istniejącym przed nim w odleglości około 150 m starym mostem kolejowym , gdzie swialtlo mostu wynosi okolo 10 m (barki ledwo ledwo sie miesczą). Czy ma zatem sens budowa mostu wysokowodnego , jeśli pod starym kolejowym mieszczą się tylko małe jednostki (tankowiec i tak przez Martwą Wisłę nie wpłynie). Kolej mostu nie wybuduje,bo nie ma za co.
    Jedak uważam że wielkim nonsensem bylo zakończenie trasy "Sucharskiego" przed ulicą Lenartowicza i Sienną (prowadzące na Stogi). Nad nimi można było przejść "Estakadą " - odpadła by dodatkowa kolizja drogowa.
    Sądze ,że będą się tak tworzyły niepotrzebne "korki samochodowe" ku utrapieniu ludzi ze Stogów i okolic.

    • 0 0

  • Uwagi do redaktora

    1. Dlaczego "cieszy" oko ? Ja mam dwoje oczu.
    Piszemy po prostu cieszy oko a jeszcze lepiej oczy.
    2. Most Świętokrzyski w Warszawie to nazwa własna
    i powinna być pisana z wielkiej litery.
    3. Nie "byś", a być (KOREKTA !!!)
    4. "Planowana jest budowa tunelu pod Martwą Wisłą i ul. Marynarki Polskiej, prowadzącą do Nowego Portu."
    Bardzo zagmatwane zdanie, byłoby łatwiej je zrozumieć bez przecinka po "Polskiej"
    albo nie używać skrótu "ul."

    itd.

    • 0 0

  • warunek

    Warunkiem otrzymania pieniędzy unijnych na budowę tego mostu było zmniejszenie prześwitu.

    • 0 0

  • Do Wehaala

    Zgłoś się na korektora do Trójmiasta, bo Twoja opinia na forum niewiele wnosi

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane