- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (225 opinii)
- 2 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (765 opinii)
- 3 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (121 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (122 opinie)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (55 opinii)
- 6 Rekordzista dostał 5 mandatów (86 opinii)
Czego jeszcze nie wiemy o Euro 2012 w Gdańsku?
Ostatnie dni przynoszą zaskakujące informacje na temat organizacji turnieju Euro 2012 w Gdańsku. Okazuje się, że UEFA ma wobec nas wymagania, o których wcześniej nie informowano opinii publicznej.
Dziennikarze właśnie ujawnili, że piłkarska federacja sugeruje Gdańskowi zapewnienie dojazdu na stadion w Letnicy koleją poprzez reaktywację nieczynnej linii z Gdańska Głównego. Pismo w tej sprawie przysłał Martin Kallen, dyrektor UEFA ds. Euro 2012.
- To raczej sugestia i zalecenie, a nie żądanie. W liście dokładnie napisano, że uruchomienie kolei "byłoby rozsądne", nie tylko ze względu na turniej Euro, ale i na późniejsze użytkowanie stadionu - informuje Michał Brandt z Biura ds. Euro 2012 w Gdańsku.
Co ciekawe piłkarska centrala sugeruje, by stadion obsługiwał przystanek Gdańsk Kolonia
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tymczasem dwa lata temu miejscy urzędnicy przekonywali, że federacji nie zależy na przywróceniu kolei ze śródmieścia Gdańska na stadion. W październiku 2008 roku Antoni Szczyt, wtedy odpowiedzialny za przygotowanie Gdańska do Euro 2012 pod względem transportu, zapewniał, że UEFA zgodziła się, by kibice dojeżdżali na stadion tramwajami i autobusami
Dziś tę samą modernizację kolej wycenia znacznie taniej, bo na 15 mln zł. Od półtora miesiąca toczą się w tej sprawie rozmowy między gdańskim ZDiZ-etem a Polskimi Liniami Kolejowymi na temat sfinansowania tej inwestycji.
Tydzień wcześniej media informowały o dodatkowym parkingu przy stadionie w Letnicy, jakiego domaga się od nas UEFA. Federacja uznała, że już istniejące 1800 miejsc parkingowych to za mało, i chce by miasto zbudowało jeszcze jeden parking, na dodatkowe 3500 aut i 210 autobusów. Miałby on powstać na 13-ha działce w kwartale ulic Żaglowej, Uczniowskiej i Marynarki Polskiej.
Problem w tym, że to działka prywatna i samo jej wywłaszczenie pochłonie ok. 100 mln zł, a przygotowanie terenu i budowa parkingów drugie tyle. Dlatego przed Euro 2012 prawdopodobnie powstanie tam jedynie prowizoryczny parking, pełna infrastruktura miałaby powstać dopiero później. Już teraz miasto musi jednak znaleźć pieniądze na wykup tego terenu.
Ile jeszcze takich zaskakujących informacji zostanie ujawnionych przed turniejem Euro 2012?
Opinie (212) ponad 20 zablokowanych
-
2010-10-19 10:07
Szczyt ma dom przy peronie więc normalne, że nie chce kolejki pod nosem
- 1 0
-
2010-10-19 10:23
Kolejny blok huty Katowice gotowy
nowe inwestycje ruszajo pełno paro. Przyjaźń polsko radziecka kwitnie. Front Jedności Narodu przewodnią siłą społeczeństwa otwartego. Igrzysk, Igrzysk, Igrzysk!
- 0 0
-
2010-10-19 12:23
no wreście
Przecież było jasne, że kolej jest najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym w tym wypadku. Tramwaje mogą zabrać jednorazowo w ścisku ok.150-200 osób to stanowczo za mało.
- 1 0
-
2010-10-19 19:57
Filip Stankiewicz...
Oddychaj,oddychaj spokojnie.....
- 0 0
-
2010-10-19 20:34
Organizacja Euro to bedzie dopiero smiech, zobaczycie co bedzie po. !!!
- 0 0
-
2010-10-25 22:47
dodatkowy parking za 200 milionów?
- 0 0
-
2010-10-25 22:50
dodatkowy parking za 200 milionów?
co za poroniony pomysł na dwa mecze moge pomuc miastu zainwestowac te pieniadze w bardziej potrzebne nam do zycia zeczy !!!!!!!!!!! jak adamowicz ma zamiar na głupoty kase nasza wydawac to traci mój głos w tym momęcie !!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.